onvoldoende viritueel geheugen

Discussion in 'De lounge' started by Sterretje08, Dec 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een computer vraagje...

Ben echt geen computergenie, en weet dus ook echt niet hoe ik dit moet oplossen...
    Elke keer worden mijn programma's afgesloten of zelfs de pc
    De computer geeft steeds aan dat er onvoldoende viritueel geheugen is...

Mijn vraag is, hoe krijg ik meer viritueel geheugen
    Kan ik dingen van de pc afgooien, moet ik iets downloaden, moet ik iets halen bij de computerwinkel, wat in de computer moet worden gezet?

Iemand enig idee?
    Ik ben het helemaal zat dat die pc er steeds mee ophoud, wil nu gewoon dat ik het op kan lossen!

Bedankt alvast!

2. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    even mijn computer mannetje vragen.. hij heeft de antwoord maar hij gaat even zoeken waar precies op je pc je moet zijn om dat te fixen.. heeft namelijk met RAM te maken.. je werk momenteel met een te lage RAM.. je hoeft niks te kopen alleen ergens in je config. veranderen.

3. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    1. Klik op Start, klik op Uitvoeren en typ sysdm.cpl in het vak Openen
    2. Klik op het tabblad Geavanceerd en klik onder Prestaties op Instellingen.
    3. Klik op het tabblad Geavanceerd en klik onder Virtueel geheugen op Wijzigen.
    4. Klik onder Station [Volumenaam] op het station dat het wisselbestand bevat dat u wilt wijzigen.
    5. Klik onder Wisselbestandsgrootte voor geselecteerd bestand op Aangepaste grootte, typ een nieuwe grootte voor het wisselbestand (in MB) in het vak Begingrootte (MB) of Maximale grootte (MB) en klik op Instellen

4. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    Als u de begingrootte of de maximale grootte van het wisselbestand verkleint, moet u de computer opnieuw opstarten om het effect van die wijzigingen te kunnen bekijken. Wanneer u het wisselbestand groter maakt, hoeft u de computer normaal gesproken niet opnieuw op te starten.

Opmerkingen
    Om Windows de beste wisselbestandsgrootte te laten kiezen, klikt u op Door het systeem beheerde grootte. De aanbevolen minimumgrootte komt overeen met 1,5 keer de hoeveelheid RAM in uw computer. De aanbevolen maximumgrootte komt overeen met 3 keer de hoeveelheid RAM. Als u bijvoorbeeld 256 MB RAM hebt, is de minimumgrootte 384 MB en de maximumgrootte 1152 MB.
    Voor de beste prestaties dient u de begingrootte onder Totale wisselbestandsgrootte voor alle stations niet kleiner in te stellen dan de aanbevolen minimumgrootte. De aanbevolen grootte is gelijk aan 1,5 keer de hoeveelheid RAM in uw computer. Het is raadzaam altijd de aanbevolen grootte van het wisselbestand te gebruiken. U kunt het bestand vergroten als u regelmatig programma's gebruikt die veel geheugen nodig hebben.
    U kunt een wisselbestand verwijderen door de begingrootte en de maximale grootte op nul in te stellen of door Geen wisselbestand te selecteren. Microsoft raad ten zeerste aan dat u het wisselbestand niet uitschakelt of verwijdert.

5. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    Thnx!
    Wat handig zo'n handige man in huis :D

Ook fijn dat we niets hoeven te kopen of iets dergelijks, december is al duur genoeg geweest haha

Echt fijn, zo'n snelle antwoord!

Maar goed dat ik het hier toch even gevraagd heb, had nog nooit van ram gehoord :( en er denk ik dus ook neit uitgekomen ;)

6. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    Oh das snel een hele beschrijving zeg, nou ik ga het eens proberen!

Laat zo weten of het gelukt is!

7. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    natuurlijk als je hardeschijf vol zit dan ligt het daaraan en moet je idd wat verwijderen. Heb je gekeken of je hardeschijf vol was? hoeveel ruimte je hebt namelijk?

8. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    nee die is nog niet vol!
    Er staat dat er 21000 nog iets vrije ruimte is, ik neem aan dat dat toch genoeg mag zijn

Ik heb wat gegevens veranderd in die kolommen, moet ik nu de computer nog opnieuw opstarten of hoeft dat niet?

9. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    ja de veranderingen nemen pas plaats als je opnieuw opstart. op hoeveel was ie ingesteld en hoeveel heb je het nu gezet?

10. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    oh het opstarten hoeft niet. alleen bij verkleinen.. niet vergroten

11. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    eh... hij was iets over de 300 ingesteld, heb hem nu op 500 gezet, is dat geod, of moet ik hem nog wat hoger instellen?

12. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    dat zal wel werken maar mijn vriend zegt als je het geheugen hebt dan mag je het ook best gebruiken.. en hij denkt aan je '21000 nog iets' dat je dan 21 gig bedoel en dan heb je genoeg om het flink omhoog te goeien.. dus zou je makkelijk 1000 kunnen instellen. maar goed vervolgens weet je wat je moet doen. sla de advies op ergens ;) dan weet je weer wat je moet doen als het weer gebeurt.

13. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    haha

Oh oke, dan ga ik het nog verder verhogen, dan moet dat dus makkelijk kunnne!

Heel erg bedankt!

14. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    graag gedaan zegt ie ;)

15. Elmo

Elmo Niet meer actief