Ik wil t toilet laten renoveren met een duobloktoilet, omdat hangend maken erg duur gaat worden. Eigenlijk wil ik de villeroy en Boch subway duoblok maar die is ook erg duur. Nu zag ik de plieger pure duoblok en die lijkt qua vormgeving heel erg. Iemand ervaring met een plieger toilet?
Ik hoor steeds dat het glazuur belangrijk is en dat dit bij V & b t beste is. Maat ik heb er geen verstand van, als hij maar goed spoelt. Weet iemand of er verschil zit tussen spoelkracht van een hangende wc en een duoblok?
Het glazuur blijft vooral goed als je geen chloor in je toilet gooit. Chloor vreet dat glazuur juist weg waardoor je veel sneller vuile aanslag in het toilet krijgt. Iedereen denkt altijd dat chloor zo goed schoonmaakt maar dat is helemaal niet zo. Chloor is namelijk een bleekmiddel het woord zegt het al. Het bleekt, en doodt geen bacteriën. Beter is om een gewone allesreiniger te gebruiken en wc eend (zonder chloor!) voor in de pot.
Wat ik alleen weet van Plieger is dat het uit de fabriek van Sphinx komt. Sterker nog zijn vaak dezelfde modellen als de Sphinx merken!! Ze branden alleen ander merk sticker erin. Dit weet ik omdat ik daar stage heb gelopen. Was echt verbaasd toen ik dat zag De kwaliteit is dus vergelijkbaar
Yup, waar. Hier een Plieger hangpot, prima toilet hoor, maar het leed is geschied (toen was ik nog niet op de hoogte van bovenstaande... ).
Wij dus ook. Door de vorige bewoners dan. Altijd een bruine koek in de pot. Al na twee keer doortrekken en er niet meer uit te krijgen. Maar helaas ingebouwd dus vervangen is een heidens werk volgens mij.
Ik gebruik nooit chloor dus dat scheelt Ik heb iets nieuws ontdekt wat je tegenwoordig kunt laten maken bij een inbouw wc: wcblokje dat je in t reservoir gooit, dan trek hè de drukplaat naarsten en kiep je t zo erin. Dan spoelt hij dus met water met spoelmiddel erin en hoef je geen blokje in de pot te hangen. Denk dat t ook in een duoblok kan dus ga die bestellen. Is 100 procent afbreekbaar tenminste die van de site waar ik ze bestel. Dacht is een handige tip Maar goede ervaringen dus met plieger wc, dat is mooi