Babyweegschaal

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MiaMaria, 11 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Neemt de kraamzorg in de kraamweek een weegschaal mee vd baby? Of moet je die ergens huren?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

De verloskundige komt in de kraamweek meerdere keren op bezoek om te kijken hoe het met jou en je baby gaat en dan word de baby ook gewogen.
    Bij de 1e hebben we wel een weegschaal gehuurd bij de thuiszorg (daar waar je ook klossen leent) omdat dat moest van de kinderarts.maar dat was omdat ze te licht was bij de geboorte en er dus om medische redenen vaker gewogen moest worden.(voor en na elke voeding)
    Dus tenzij het nodig is heb je geen weegschaal nodig en zijn de weg momenten van de verloskundige voldoende en mocht het toch nodig zijn is een weegschaal gauw gehaald.
    En na de kraamweek kun je bij het cb gaan wegen.

3. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Kraamzoeg nam hier de gehele week een weegschaal mee. :)

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier namen ze hem mee.
    Maar heb er zelf ook een gekocht bij de eerste. Heel veel gebruikt, bij de tweede en derde ook.

5. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons nam de kraamzorg hem mee idd. Mocht je naar de kraamtijd nog nodig hebben kon je er 1 huren via de kraamzorg voor een heel klein bedrag.

6. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Dank jullie wel dames!

7. Anniepan

Anniepan Lid

6 feb 2015
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier nam mijn kraamverzorgster hem ook mee! Als ik nu de baby wil wegen dan kan dat bij het consultatiebureau.

8. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Mijn zoontje was te licht dus ik ben veel naar het cb gelopen om hem te wegen. Nu heb ik een tweedehands weegschaal in huis want dat is een stuk relaxter dan steeds ergens heen te moeten.
    (Met baby en peuter)

Je kan prima in de kraamweek overzien of je het helpend vind om een weegschaal zelf in huis te halen. Op mp zijn ze goed betaalbaar.

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier nam de kraamzorg 'm ook mee en liet hem gewoon de hele week bij ons in huis staan.
    Nadat zij weg was ben ik de eerste maanden af en toe naar het weeguurtje van het CB gegaan om even extra te wegen.

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier nam de kraamzorg hem ook mee. Na de kraamtijd heb ik hem niet meer gewogen (behalve op het CB tijdens de afspraken). Ik kon zo zien dat hij goed groeide en maakte me niet zo druk om het gewicht :)

Hij at goed, hij deed zijn behoeften goed. En alles aan hem was 'blakende gezondheid', dus in de tussentijd wegen vond ik niet nodig. Je komt de eerste tijd toch al vaak op het CB.

Deel Deze Pagina