De verloskundige komt in de kraamweek meerdere keren op bezoek om te kijken hoe het met jou en je baby gaat en dan word de baby ook gewogen. Bij de 1e hebben we wel een weegschaal gehuurd bij de thuiszorg (daar waar je ook klossen leent) omdat dat moest van de kinderarts.maar dat was omdat ze te licht was bij de geboorte en er dus om medische redenen vaker gewogen moest worden.(voor en na elke voeding) Dus tenzij het nodig is heb je geen weegschaal nodig en zijn de weg momenten van de verloskundige voldoende en mocht het toch nodig zijn is een weegschaal gauw gehaald. En na de kraamweek kun je bij het cb gaan wegen.
Hier namen ze hem mee. Maar heb er zelf ook een gekocht bij de eerste. Heel veel gebruikt, bij de tweede en derde ook.
Bij ons nam de kraamzorg hem mee idd. Mocht je naar de kraamtijd nog nodig hebben kon je er 1 huren via de kraamzorg voor een heel klein bedrag.
Hier nam mijn kraamverzorgster hem ook mee! Als ik nu de baby wil wegen dan kan dat bij het consultatiebureau.
Mijn zoontje was te licht dus ik ben veel naar het cb gelopen om hem te wegen. Nu heb ik een tweedehands weegschaal in huis want dat is een stuk relaxter dan steeds ergens heen te moeten. (Met baby en peuter) Je kan prima in de kraamweek overzien of je het helpend vind om een weegschaal zelf in huis te halen. Op mp zijn ze goed betaalbaar.
Hier nam de kraamzorg 'm ook mee en liet hem gewoon de hele week bij ons in huis staan. Nadat zij weg was ben ik de eerste maanden af en toe naar het weeguurtje van het CB gegaan om even extra te wegen.
Hier nam de kraamzorg hem ook mee. Na de kraamtijd heb ik hem niet meer gewogen (behalve op het CB tijdens de afspraken). Ik kon zo zien dat hij goed groeide en maakte me niet zo druk om het gewicht Hij at goed, hij deed zijn behoeften goed. En alles aan hem was 'blakende gezondheid', dus in de tussentijd wegen vond ik niet nodig. Je komt de eerste tijd toch al vaak op het CB.