Hallo lieve dames, De afgelopen 2 maanden heb ik via internet op verschillende bbl plekken gesolliciteerd. ( verzorgende ig ) Mijn contract loopt over 1,5 maand af en ben nu werkzaam als Helpende. Ik had me er niet meer op gefocust en was het allang en breed vergeten Er waren overal maar 2 plekken en er reageren heel veel mensen op. Ik was me dus gaan verdiepen in een BOL opleiding. Gisteren telefoon gehad van iemand van hr voor de opleiding vig in de gehandicaptenzorg, of ik op assessment wilde komen.... Helaas zei ze dat het om een middenregio ging en ik woon in zuid. Toen ik de plaatsen vroeg vond ik het te ver en heb dat ook gezegd. De mevrouw vond het jammer want ik leek een geschikte kandidaat Met manlief gesproken en hij zei dat ik een domme ezel was Het was maar een 30 minuten rijden... Ik heb mevrouw teruggebeld en ingesproken op haar voicemail met de mededeling dat het me niet lekker zat, thuis nog eens besproken en het veel dichter bij was dan ik oorspronkelijk dacht. Dat ik graag gebruik maak van het aanbod mocht dat nog steeds gelden... Nu is het afwachten of een telefoontje vandaag en of ze me nog wel willen voor een gesprek. Alleen weet ik niet wat zo een assessment inhoudt, op school ging het altijd over een praktijk situatie en je handelen erin maar hoe is zo een assessment bij een sollicitatie? Alvast bedankt voor het lezen.
Ik krijg vandaag het assessment toegestuurd via mail. Het is online. 22 april mag ik op sollicitatiegesprek
De eerste 2 delen ervan zijn vragen meer een psychologische test, maar ook als laatste een vit test, is intelligentie. Maar dat zie ik somber in, het gaat om logisch redeneervermogen en dat is met kubussen en plaatjes. Heb ik altijd moeilijk gevonden en meestal gok ik maar wat omdat ik scheel begin te zien haha. Maar goed we zien wel wat eruit komt. Als dit voor me weg is gelegd gaat het me zeker lukken
Het online assessment heb ik woensdag avond gemaakt. De uitslag kan je meteen zelf inzien. Ik scoor ver boven het gemiddelde en ik kan er uit halen dat ik geschikt ben voor de functie. Ik moet afwachten tot 22 april voor het sollicitatiegesprek. Er zijn natuurlijk ook nog andere kandidaten. Heeft iemand ervaringen met sollicitatie voor een opleidingsplaats? Wat zou ik kunnen verwachten?