Hoi meiden ik zat even met een vraag. Afgelopen maand heb ik een hele vreemde cylus gehad waarbij ik 2 weken na mijn menstruatie alweer ging menstrueren maar veel korter dan normaal en veel minder. Daarna maar even besloten ovulatie testen te gebruiken om volgende menstruatie in te schatten. De ovulatietest was 8 dagen geleden positief en 2 dagen daarna negatief. Dus eispromg is geweest en ik zit nu 6 dagen voor mijn nod. Nou had ik nog ovulatietesten liggen en heb net voor de grap nog even een test gedaan omdat ik ergens had gelezen dat een ovulatietest ook positief zou zijn bij een eventuele zwangerschap. Denkend dat de test wel negatief zou zijn de test gedaan en tot mijn grote verbazing verscheen er direct een 2e streep. Wel lichter dan de controle streep maar duidelijk zichtbaar. Wat denken jullie kan een ovulatie test positief zijn bij zwangerschap? En kan ik nu dus zwanger zijn? Heb foto toegevoegd. Groetjes sennie
Of hij positief is met een zwangerschap weet ik niet, maar bij mij verschijnt er de hele cyclus lichte lijntjes op de ovulatietesten
@Love1990 wat vreemd dat ze dan de hele cyclus lichte streepjes geven. Want je zou toch zeggen dat er alleen een streepje verschijnt als er Lh in je urine word gedetecteerd. Bij mij is hij wel negatief geweest dus helemaal geen streepje. Maar misschien is het dus normaal dat er nu een streepje staat als bij jou je hele cyclus streepjes staan hihihi
Elke vrouw, dus ook jij, heeft de GEHELE cyclus LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren. De meeste vrouwen hebben dan ook de hele cyclus, ook tijdens de menstruatie, een tweede streepje op hun ovulatietesten. Een ovulatietest is daarom ook pas positief te noemen als beide streepjes minstens even donker zijn. Pas dan heb je je LH-piek te pakken. Een lichtpositieve ovulatietest bestaat dan ook niet, aangezien je de gehele cyclus een licht tweede streepje op je test kunt hebben. Een licht tweede streepje zegt dan ook totaal niks over het al dan niet zwanger kunnen zijn. Helaas!
Ok nou dan wacht ik het maar even af. Wist dat namelijk niet aangezien hij bij mij ook negatief is geweest. Wist überhaupt niet dat elke vrouw de hele cyclus Lh in het lichaam heeft hihihi is toch weer interessant om te weten.
Ik had gister een licht streepje en vandaag helemaal niks! Snap er niks meer van! Kan het ook zijn dat je ei sprong dan al geweest is?
Hoi.nijntje90 ik heb werkelijk geen idee nu meer aangezien ik vandaag al veel nieuwe dingen heb bijgeleerd 😁 misschien weten de andere dames dit wel? Normaal zou ik zeggen dan is je ei al geweest maar zoals ik al zei nu heb ik echt geen idee sorry..
Een ovulatietest is pas positief bij een 2e streep die net zo duidelijk is als een controlestreep. Niet zoals bij een zwangerschapstest 'streepje is een streepje'. Ik heb mijn gehele cyclus een streepje, maar de knaller haal je er echt tussenuit als je ze bewaard en onder elkaar legt. @Nijntje het kan dus ook zo zijn dat je de ene dag een licht streepje heb en vervolgens niets. Zolang hij niet even donker is, kun je hem als negatief zien.
Klopt, als je zwanger bent zijn beide streepjes even donker! Weet het toevallig omdat ik bij de eerste zwangerschap zo'n test deed van ovulatie en volgende dag zwangerschap test pos gaf😉
Hay! Ik heb even een foto van mn testjes voor je gemaakt. Alsje goed kijkt zie je op bijna alle testjes wel een streepje staan maar die van 2 en 3 nov zijn duidelijk donkerder en rond die periode heb ik dus mn eisprong Die van jou is dus niet positief. Hopelijk snel wel! Succes!!
Hoi meiden nou zit ik toch weer met een vraag. Ik heb 3 dagen geleden een zwtest gedaan en daar was na 2 min een schaduw streepje op te zien. Maar je moest goed kijken. Na een uur was de streep duidelijker geworden tot wat er nu op de foto's te zien is. Maar wat ik me afvraag is dit nu dan een indroogstreep of ben ik zwanger? Xxx sennie
In het echt is het streepje trouwens beter te zien krijg hem niet helemaal goed op de foto maar hier nog 1
Als je drie dagen geleden een licht streepje had zou ik er vandaag gewoon nog een test tegenaan gooien. Na drie dagen zou bij een zwangerschap de test al veel duidelijker moeten zijn namelijk. Succes!
Ook hier de gehele cyclus een 2e streep aanwezig bij de ovulatietesten. Heb het laatst een keer een gehele maand gebruikt om te zien of ik mijn eisprong kon vinden. Eisprong echter niet gevonden, maar dus inderdaad altijd een tweede streepje, alleen dan niet zo donker als de controlestreep. Net toevallig voor t eerst weer een ovulatietest gedaan omdat mijn temperatuur opeens raar doet. Ik dacht, dan maar op 2 manieren proberen erachter te komen En inderdaad weer duidelijk een tweede streep te zien, alleen lichter dan de controlestreep.
Hoi Hp12 ik zal morgen gelijk even een testje kopen idd. Was meer dat ik zo twijfelde dat ik er dan zenuwachtig van word hihii en een dag kan dan zo lang duren hé.
Hoi Adinka ik had na mijn positieve ovulatietest een test zonder teststreepje en daarna steeds lichte streepjes. Nu dus licht streepje op de zwangerschapstest. Wanneer moet je ongie worden? Misschien toch maar een zwtestje doen? Ik ga morgen opnieuw testen ben benieuwd
Dat snap ik wel hoor. Woon je niet bij een stad in de buurt waar de winkels vandaag open zijn? Dan kun je een test kopen en een einde maken aan de zenuwen en heb je duidelijkheid .
Ohh sorry, had niet gezien dat je ook n lichte streep hebt op je zwangerschapstest! Overheen gelezen denk ik! In dat geval (hopelijk) gefeliciteerd! Ik duim voor je dat ze mooi op gaan lopen!
Hoi HP12 nee woon helaas in een dorp dus zal echt tot morgen moeten als ik dan nog niet ongie ben hopelijk natuurlijk. @Adinka geeft niet ik hoop morgen natuurlijk op een knaltest maar laat sowieso wel weten wat het is geworden. Xxx