Iemand ervaring met een vruchtbaarheidstest voor mannen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Apekop, 6 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Apekop

Apekop Actief lid

29 mei 2008
    393
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Heb er net een besteld via internet en het is niet goedkoop maar het leek mij wel nuttig en bij de recencies stonden goeie verhalen dus ben benieuwd. Zijn er meer mensen die dit doen? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

2. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik vind het niet betrouwbaar...
    Dat komt omdat als je maar 1 dingetje verkeerd doet je een verkeerde uitslag krijgt.
    Je moet in ieder geval zorgen dat ALLES dus het hele kwakje om het zo maar te zeggen gebruikt word...je mag niks morsen.
    Verder met de huiskamer niet te koud en niet te warm zijn want daar ligt het ook weer aan.
    Het is echt moeilijker als je denkt!

3. mamaron

mamaron Lid

16 aug 2008
    12
    0
    0
    Hoi, wij hebben die test een maand geleden gedaan en je moet inderdaad erg naukeurig te werk gaan anders is de test niet betrouwbaar. Het heeft mij wel gerustgesteld toen de uitslag positief was, maar een minuutje na het aflezen veranderde de kleur al weer, dus manlief geloofde er toch niet helemaal in. Succes er mee

4. mamaron

mamaron Lid

16 aug 2008
    12
    0
    0
    eehhh, nauwkeurig....

5. Apekop

Apekop Actief lid

29 mei 2008
    393
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Hoe weet zo'n test dan dat je het hele kwakkie gebruikt hebt en niets gemorst hebt? Elke man heeft toch een ander aantal aan kwakkie wat er uit komt? Of is dat bij elke man hetzelfde? Das dan ook voor het eerst dak dat hoor haha.

6. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik denk dat je alles er op moet doen (of hoe het ook maar werkt) omdat de zaadjes niet allemaal goed zijn, er zullen altijd wel een paar minder goede tussen zitten. Dus zo komt je er achter of het meeste goed, matig of slecht is.
    DENK ik.

7. mamaron

mamaron Lid

16 aug 2008
    12
    0
    0
    Hihi ja, het zal wel belangrijk zijn dat alles er in gaat om de hoeveelheid goed te kunnen meten, en misschien zit er nou net in het anders achtergebleven deel het snelste en sterkste zaadje..... ik weet het verder ook niet hoor, bovendien komt ook niet alles tijdens het vrijen in je baarmoeder terecht dus tja......

8. mamaron

mamaron Lid

16 aug 2008
    12
    0
    0
    We hebben tegelijk weer een antwoord zitten typen, t'is echt een zondagmiddag.....

9. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Waar kun je het anders laten uitzoeken of het mannelijke zaad goed is? Zo'n test zou voor mij te ingewikkeld zijn.

Ja zondagmiddag, verveel me echt zo he :).

10. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo meiden, ik heb bij het zieknhuis 3 keer zaadonderzoek man gehad... de testen voor thuis zijn absoluut onbetrouwbaar . ik zou er zeker niet teveel waarde hechten aan de uitslag, helaas zijn er veel fabrikanten die inspelen op onzekere gevoelens over zwanger worden.
    in het ziekenhuis word het ook sterk afgeraden, vooral omdat ze daar bepalen of het goed is aan de hand van beweeglijkheid, vorm, hoeveelheid, etc.... vorm bijvoorbeeld is met zo,n thuistest absoluut niet te meten. en als je slecht zaad hebt maar wel heel erg veel tijdens een zaadlozing procuceerd maakt dat ook nog een verschil, stel per ml produceerd de man maar 10 miljoen goede zwemmers ,als je dus een zaadlozing hebt van 5 ml dan zijn dat 50 miljoen goede zwemmers maar al het maar 2 ml is dan zijn het er 20 miljoen goede per zaadlozing en dat maakt nogal een verschil snappie?

ik zou er niet aan beginnen, vraag je arts om zaadonderzoek als je twijfelt, verzekering betaald het en je weet precies waar je aan toe bent...

gr jose

11. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Wij hebben zo'n test gedaan.

Ik ben zelf chemisch analist dus alle testjes die er zijn wil ik eigenlijk wel doen.
    Je moet inderdaad goed de gebruiksaanwijzing volgen.
    Ik vond het niet ingewikkeld en het is gewoon leuk om te doen.
    Bij een positief resultaat ben je gerustgesteld en als je een negatief resultaat hebt kan je de test nog een keer overdoen en dan alsnog naar de huisarts stappen.

Ik zie er in ieder geval geen probleem in om het te doen. En de prijs< tja die 30 euro vind ik niet zo heel veel geld voor een "snel"test

12. Apekop

Apekop Actief lid

29 mei 2008
    393
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Ben blij met je reactie Pookie. Ik begon al te denken aan een annulering van de bestelling van de test maar ik laat hem wel gewoon komen want ik vond het wel redelijk prijzig.
    Als het betrouwbaar was en je positief resultaat hebt, is het het geld zeker wel waard maar weet niet of het echt betrouwbaar is. We kunnen desnoods altijd nog een test doen in het ziekenhuis.
    Hoe gaat dat in z'n werk? Bij wie moet je dan zijn? Ik zelf sta onder behandeling bij een internist ivm mijn stofwisselingsziekte maar mijn vriend uiteraard niet. En hoe gaat een vruchtbaarheidsonderzoek bij een vrouw in z'n werk weet iemand dat?

13. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi Bloemqueen,

Ik heb destijds ook een thuis test gedaan. Bij ons was ie negatief dus niet zo leuk. Mijn cyclus is ook niet goed dus wij lopen inmiddels in het ziekenhuis waar mannetjes zwemmers twee keer zijn getest en alle twee de keren niet goed. Dus bij ons klopte het wel al zou ik me er niet blind op staren.

Als vrouw krijg je bij het eerste onderzoek meestal een inwendige echo en soms een uitstrijkje. Verder wordt er bloedonderzoek gedaan. Ten minste dat was bij mij zo de eerste keer bij mijn fertiliteitsarts.

Deel Deze Pagina