In Nederland krijgt een vrouw geen geld voor het doneren van haar ei-cel.. Daaro zie je tegenwoordig ook meer dat mensen uitwijken naar het buitenland om hun ei-cel te doneren, daar krijg je wel geld ervoor! Dit is tenminste wat ik ervan weet!
je krijgt er net als bij zaaddonatie geen geld voor. (volgens mijn is dit enkel in amerika wel zo) je moet de 1e en 2e stap van ivf doorstaan gescreend wordt je volgens mijn ook wel. ze zullen zeker erfelijke ernstige ziektes willen uitsluiten. ook mag je niet ouder dan 37 zijn en moet je er zekr van zijn zelf geen kids meer te willen. ook gaan ze denk ik kijken naar het verleden hoe bijv jou zwangerschappen zijn verlopen en of de kids gezond zijn geboren etc
Het is wel zo dat de behandeling volledig vergoed word door het adaoptie paar zeg maar. je hoeft het dus niet te declareren bij je eigen verzekering... maar verder krijg je er niks voor alleen een goed gevoel dat je een ander stel de kans hebt gegeven om ook een wondertje van hun zelf te mogen ontvangen. en ik denk dat dat al heel wat waard is
Super van je Fem dat je overweegt dit te doen! Ik kan je echt aanraden even te kijken op Freya.nl. Daar is een (besloten) forum en een mailinglijst voor vrouwen die eiceldonor willen worden en zijn geweest. Je kan daar dan ook heel veel vragen kwijt bij meiden die hier mee bezig zijn of dit proces doorlopen hebben. P.S. Als eiceldonor ben je nooit de biologische moeder, dat is altijd de vrouw die het kindje baart (Je levert dus "slechts" een genetisch bouwsteentje aan). Andersom is het zo dat als je een draagmoeder hebt die zwanger is van een baby ontstaan uit jouw eicel, de draagmoeder wel de biologische moeder is!
Wat ontzettend goed dat dit topic er is.En heel hoopgevend. Helaas kan ik melden al aardig wat ivf pogingen gehad te hebben.en ik had van de hormonen totaal geen last.Het is vooral psychisch loodzwaar, het is toch een heel emotioneel traject .Als je dit dus voor een ander zou doen lijkt me dit dan juist ontzettend nobel. Er is een héél grote vraag naar eiceldonoren..
wauw wat een mooi gebaar. heb er nooit over nagedacht eigenlijk maar het lijkt me echt zo'n mooie stap om te zetten. wij willen nog wel 1 kindje als dit ons gegunt wordt in de toekomst. maar jeetje dit is wel een heel goed idee. jammer dat er zo weinig info over te vinden is. heb me er ook totaal niet in verdiept(nog) hoor. dus misschien is er meer info te vinden dan ik nu zou denken. ik ga dit zeker even in mn achterhoofd houden voor als ons gezinnetje compleet is. prachtig
Tjee meis!! Wist niet dat je met deze gedachten speelde.... goed zeg!! Maar wel heftig lijkt me allemaal.... zeker om zo'n knopen door te hakken als je al in zo'n druk vaarwater zit nu. Succes met je beslissing!