Bij onze dochter van 2 en half gebruikten we altijd difrax en avent flessen. Nu weet ik dat er bij de grotere avent flessen er ook een grotere speen opzat, namelijk een M speen. Deze speen is voor gewone flesvoeding veelste groot dus kocht ik er altijd een aparte S speen bij. Nu heb ik begrepen dat de Avent flessen vernieuwd zijn...en niet meer zo prettig zijn en dat ze kunnen lekker. Daarom wil ik bij de baby op komst geen avent meer gebruiken. Ik heb nu 2 flesjes van difrax gekocht. En wil ook nog 2 flesjes van Etos kopen. Weet iemand of er op die grotere etos fles, of die grotere brede hals fles er een gewone speen op zit (net zoals de S speen van avent bijvoorbeeld)? Of dat er ook een grote speen op zit die je niet bij een pasgeborene kunt gebruiken...
Ik denk dat dat wel op de verpakking staat. Mag ik vragen waarom je er twee etos flessen bij wilt hebben?
Tuurlijk mag je dat vragen... Ik vond het bij onze dochter handig om 2 soorten flessen in huis te hebben voor het geval ze uit een soort niet goed zou kunnen drinken. Maar doordat we de flessen altijd afwisselden (avent en difrax) kon ze uit alle soorten flessen drinken. Ik vond dit wel handig. Ik heb op de verpakking gekeken...maar helaas kon ik er niet op ontdekken hoe groot de speen was.
Oke! Ben niet nieuwsgierig hoor! Ooh dat is raar! Dan zou ik in de winkel aan een medewerker vragen en de verpakking openen. Kun je op de speen zelf kijken.
Wbt de flessen van Avent, ze zijn vernieuwd, er zit een anti koliek ring in, maar de oude flessen zijn in sommige winkels nog verkrijgbaar. De flessen lekken naar mijn weten alleen als je de anti koliek ring er niet in doet!
Ik weet eigenlijk niet meer welke speen er op zat maar ik vond het geen fijne flessen mijn dochter zoog iedere keer de spenen plat. Ze heeft nu de difrax en dat gaat wel goed.
Er zit nu inderdaad een ring in de Avent flessen. Hij lekt alleen als je de fles geeft en tussendoor weer rechthoudt als je de ring er niet in hebt gedaan. Tenminste dat is mijn ervaring op mn werk. Vind ze zelf wel heel fijn alleen kan onze kleine er niet goed uit drinken en moest ik naar de difrax flessen. Daar ben ik weer niet zo'n fan van maar helaas Met etos flessen heb ik geen ervaring maar zou gewoon vragen hoe of wat!
ik had een Etosfles in een pakket zitten zo'n 6 maanden geleden. Is een fles vanaf 3 maanden en vrij smal en hoog (weet niet hoe de flessen voor pasgeboren baby's zijn). Ik heb deze fles laatst eens gebruikt om voor zoon wat water in te dikken met nutriton (vanwege het warme weer). Heet water erin gedaan (net van de kook, dat wel) en hele fles trok uiteindelijk krom naar binnen...... geen idee of dit normaal is bij deze flessen, maar voor mij een rede om deze niet te kopen. Ben wat dat betreft erg tevreden over de difraxflessen.