Van onze kraamverzorgster begreep ik dat er 's nachts maximaal 6 uur tussen 2 voedingen mag zitten, i.v.m. de bloedsuikerspiegel. Maar tot wanneer is dit belangrijk? Mijn zoontje slaapt inmiddels 's nachts zo'n 7 uur achter elkaar, en dat heb ik maar toegelaten, want het is natuurlijk wel lekker dat hij wat langer slaapt, maar in mijn achterhoofd blijft toch die 6 uur spoken, dus dat laatste uurtje lig ik eigenlijk steeds een beetje naar hem te kijken, just in case
Ik was voor het eerst bij de cb arts toen woog mijn dochter 4300 gram en toen dronk ze bij de laatste voeding erg weinig, soms maar 60cc maar ik hoefde haar niet wakker te maken voor de nacht ivm haar bloedsuikers omdat ze zwaar genoeg was.
je moet gewoon naar je kleine kijken wij laten haar ook gewoon slapen sinds 1 maand slaapt senna al 12 uur achter elkaar Als je kleine niet suf wakker word en genoeg voeding krijgt over de dag zal ik me geen zorgen maken dus lekker laten slapen. overdag houd ik er max 4 uur tussen dan maak ik der wel wakker zodat ze dan genoeg voeding krijgt over de dag en na de laatste fles van 19.30 maak ik der niet meer wakker tot max 8 uur de volgende morgen. maar eigenlijk komt ze dan altijd zelf
ons kindje was niet zo heel klein bij geboorte en de kraamverzorgster ging bij ons al weg met de boodschap: s nachts hoef je haar niet meer wakker te maken... nu werd ze toch wel wakker hoor. Maar ik ging verder ook uit van de 'formule' , 1 uur per pond lichaamsgewicht... en inderdaad naar je kindje kijken of het niet suf is.