Wespen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 18 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Het stikt in onze tuin van de wespen. Nu al!!! M'n zoontje vind buitenspelen heerlijk maar ik ben doodsbang voor die beesten! En ze zijn ook echt groot! Ik denk dat het niet meer buitenspelen word vanaf nu. Heel erg maar zo bang ben ik dus.
    Ik hoorde ook op de radio vandaag dat het nu al erg is en dat we onze borst nat kunnen maken voor augustus.

2. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
  3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Vervelend maar een wesp steekt echt niet zomaar hoor.
    Het is ook zo wat dat je zoontje tot na de zomer niet meer buiten kan spelen.

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik krijg er ook helemaal de zenuwen van, ben doodsbang voor die beesten!

Die grote wespen zijn koninginnen die nu een nieuw nest gaan maken...

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He gatver, begint dat nu al. Ben als de dood voor die beesten en al helemaal voor mijn meissie.

Iekks :x

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Wespen! Bah!!

Ik heb er nog geen eentje gezien dit jaar.. maar ik heb wel last van een bijennest !! Dat vind ik ook niet fijn!

Heb je daar een wespennest zitten ? Je kan hem eventueel laten weghalen....

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Als we ze dan allemaal dood slaan dan kan ze geen nesten meer maken, dat scheelt dan weer wespen.

Bij ons in de tuin stikt het van de bijen en zoda de deur open staat zit er wel een binnen of ze vliegen op de slaapkamer door het open raam. Vreselijke rot beesten.

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

ja hier ook, je kunt niet buiten komen of er komene r alweer 5 aan. je wordt en schijtziek van meer omdat wij 2 mensen in huis hebben met een fikse allergie. ze komen op bepaalde planten in de gemeentetuin af, nou lekker dan. daar zwermen ze gewoon in grote getalen boven. we hebben nu een klacht in gediend, ik ben benieuwd.ze hebben overal bosjes in de buurt weggehaald en gras gelegd dat mag bij ons naast wat mij betreft ook wel. tot die tijd ligt de electrische vliegenmepper binnen handbereik.

9. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Irritant he ? Hier kruipen ze zelfs door kiertjes in het kozijn en het rooster... bohhh.. en bijen zijn beschermde diersoort, dus je mag ze niet eens iets aandoen....

10. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier kruipen ze ook in de kiertjes. En gelukkig kunnen ze niet zien of ik ze kapot sla, want als er een binnen zit die leeft niet lang, heb er vandaag al 2 gehad.

11. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik ben ook vreselijk bang ervoor (en allergisch)en doe erg mijn best de angst niet over te brengen op de kids.
    Dat wordt deze zomer weer met een electrische vliegenmepper zitten.

12. Tese

Tese Niet meer actief

Jij bent overduidelijk niet bang voor wespen. Anders zet je dit niet neer.

13. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Kijk even waar ze op af komen.. Hier zitten ze in de luchtgaten van de buitenmuur. Binnenkort m'n vriend vragen oftie een prop papier ofzo erin kan stoppen...
    Ik ben niet bang voor wespen, maar vind het toch wel erg vervelend dat ze net hier hun plekje moeten hebben. Mijn dochter wil ook in de tuin spelen, en ik zou het eng vinden als ze naast zo'n wespennest moet spelen.

14. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kunt ook een wespen/bijen vanger maken voor in de tuin, doen wij voor op het kdv altijd.

een fles (spa blauw fles ofso) door midden knippen en dan in het onderste gedeelte flink wat siroop o.i.d. doen.

het bovenstegedeelte er op zijn kop in zetten, dop er af natuurlijk en wel wat ruimte over laten.

dan vliegen de bijen/wespen in de fles, en dan plakken ze vast in de siroop, of ze snappen in iedergeval niet hoe ze er weer uit moeten.

suc6!

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb ook al heel wat wespen gezien...vooral hele grote.
    Ben er zelf niet zo bang voor...maar mijn dochter helaas wel.

16. Tese

Tese Niet meer actief

Hebben we meerdere keren geprobeerd en dat heeft nog nooit gewerkt. Ze komen er niet op af.

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ooh bah ik haat die beesten... heb vorig jaar 2 koninginnewespen doorgemaakt met een electrische vliegenmepper! sindsdien geen wespen meer gezien, wel veel bijen maar die komen niet als een gek op je af als je wat eet of drink dus dat vind ik dan minder erg.... steeds als ik er 1 zie pak ik de vliegenmepper weer..... :p

18. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @muppet1604 was het wel echt iets zoetig's wat onder in de fles zat? zegmaar geen aangemaakte siroop maar pure siroop? bij ons werkte het altijd super goed.

19. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Bij ons werkt dit ook erg fijn!
    Zo vangen we er altijd een hele boel...

Ik vind het ook maar niks die wespen, bleh...
    Ik vind buiten eten altijd heerlijk, maar de wespen verpesten dit altijd

20. Liesben

Liesben Niet meer actief

Wespen vind ik vreselijk! Ik sla ze nu ook meteen dood als ik ze zie, nu zijn ze nog redelijk "traag". En inderdaad, wat je nu ziet zijn de koninginnen.
    Bijen vind ik niet erg, ben ik ook niet bang voor. Bijen en hommels werk ik altijd (levend) weer naar buiten. maar wespen? Nee, sorry, die gaan er aan :)

Deel Deze Pagina