iemand ervaring met foetal fibronectine(ffn)test

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tkonzijntje 3, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tkonzijntje 3

tkonzijntje 3 Actief lid

30 apr 2008
    114
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    heb vandaag een positieve foetal fibronectine test gehad heeft iemand hier ervaring mee:(?

2. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    Even gegoogled om wat voor test het gaat maar moeilijk te vinden.
    Maar als ik het goed begrijp iets met gebroken vliezen?
    Of zit ik er helemaal naast.

3. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    Nog even op ffn gezocht nu wordt het wat duidelijker om wat voor test het gaat.

Een volledig voldragen zwangerschap duurt 38 tot 42 weken. Een geboorte voor de 37e week wordt een vroeggeboorte genoemd. Een voldragen zwangerschap is heel belangrijk voor het kind. Daarom is kennis van de risico's en symptomen van een vroeggeboorte van groot belang.
    Foetaal Fibronectine (ook fFN genoemd) is een kleefstofachtig eiwit dat het ongeboren kind tijdens de ontwikkeling verbindt met de baarmoeder. Foetaal Fibronectine kan doorgaans opgespoord worden nog voor andere symptomen van een vroeggeboorte zich voordoen, bijvoorbeeld veranderingen in de lengte van de baarmoederhals. De fetal Fibronectin (fFN) Test is een veilige, betrouwbare en niet-ingrijpende test (het lijkt op een uitstrijkje naar baarmoederhalskanker) die foetaal Fibronectine kan opsporen. Met deze eenvoudige test kan uw arts vaststellen of uw lichaam zich op de geboorte van uw kind voorbereidt, zelfs wanneer u nog geen andere symptomen vertoont.

Ik heb geen ervaring met deze test maar ik zag dat je 20 wk zwanger bent na een minder leuke periode. Kan me voorstellen dat dit nieuws er dan aardig inhakt. Wens je veel sterkte en hoop dat jij gewoon de 38 wk gaat halen.

4. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    meid neem even contact op met je vk...kan me voorstellen dat je je zorgen maakt..veel succes!

5. tkonzijntje 3

tkonzijntje 3 Actief lid

30 apr 2008
    114
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    deze test is uitgevoerd omdat men baarmoederhals aan het verkorten is en omdat ik (voor)weeën heb, ik wist zelfs ni van het bestaan van deze test...
    de gyn zei gewoon omdat je weeën hebt kunne we met deze test uitmaken of je lichaam zich echt klaarmaakt bij een negatief resultaat ( wat we hoopten te zien) ben je zeker (99%) dat je binnen de 14 dagen niet bevalt, is het resulaat positief tja dan weet je waar je staat hé het wil niet zeggen dat ik nu ga bevallen, maar dat ze nu een juiste behandeling kunnen instellen dus ben al aan de weeënremmers

ik hoop gewoon dat ik het nog even vol kan houden, maar wat brengt dit gedoe onzekerheid mee :(

precies dat nog niet veel mensn ervaring hebben met deze test

6. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    Heel veel sterkte we duimen voor je dat de medicatie aanslaat en dat de beeb nog even veilig bij jou blijft zitten.

7. tkonzijntje 3

tkonzijntje 3 Actief lid

30 apr 2008
    114
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    dank jullie meiden

8. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    Was wel erg benieuwd hoe het nu met jou gaat.
    Je bent nu een paar dagen aan de medicatie kun je al verschil merken?

9. tkonzijntje 3

tkonzijntje 3 Actief lid

30 apr 2008
    114
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    Momenteel lig ik in het ziekenhuis , heb flinke weeën gehad waardoor ik nu aan het infuus lig maar nu zijn de weeën al wat minder hoor, wel is er nu ook funneling bijgekomen en dat is noeuw sinds gisteren, baarmoederhals totaal is nu 26mm wat goed is maar 1cm funneling dus op sommige plaatsen maar 16mm , ben blij dat ze iets ondernemen in het ziekenhuis en me infuus geven, wie weet waar zou ik anders staan ...

10. 1984Wen

1984Wen Actief lid

28 jun 2010
    200
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Heerlen
    Ik wil je veel sterkte wensen.

11. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    Dit te lezen is toch even schrikken.
    Maar idd heel fijn dat je nu in het ziekenhuis bent.
    Nu hopen dat beeb nog een paar weken volhoud.
    Ik had uit andere berichtjes gelezen dat je ook al een kindje hebt,
    kan die er wat tegen dat mama nu niet thuis is.

12. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Jeetje, dat is schrikken meid! Hopelijk helpen de weeenremmers goed en houd je je kindje lekkr nog een flink aantal weken in je buik! Sterkte!

13. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    o wat erg kozijntje. Dit is niet goed toch? Ik bedoel heb geen ervaring maar vanaf wanneer mag het geboren worden? Ik hoop dat je beebje het red.

xxx Joyce

14. tkonzijntje 3

tkonzijntje 3 Actief lid

30 apr 2008
    114
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    Het is niet gemakkelijk om hier te zijn, ik mis men dochter verschrikkelijk, en zij mij ook! Gisteren avond hebben ze nog is gekeken en de situatie is niet verslechtert , hetzefde gebleven dus dat is al heel goed nieuws :D Ze zeggen vanaf 24 weken is er een geringe kans dat de baby het haalt, maar toch hoop ik gewoon Pas met 37 weken ofzo te bevallen dat zou fijn zijn :) dank jullie meiden deze berichtjes doen me goed

15. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    Goedemorgen,

Fijn om te lezen dat de situatie niet verslechterd is.
    Dat het niet makkelijk is kan ik mij voorstellen.
    Ik vind 1 nachtje ziekenhuis al erg je hebt toch het liefst de kinderen bij je in de buurt. Heb je familie in de buurt wonen waar jullie veel steun aan hebben?

Veel sterkte vandaag

16. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi meid,

Wat ontzettend schrikken! Je zal een moeilijke periode ingaan nu. Zoveel onzekerheden! Bah! Was je dochtertje te vroeg geboren? Omdat je nu al zo vroeg weeën hebt! Wat moet het erg zijn om je dochter zo te moeten missen.

Belangrijk is nu dat je kleintje zo lang mogelijk in je buik blijft. Elke dag langer in je buik is er weer één bij en weer meer kansen voor je kleintje.

Mijn meisje werd te vroeg geboren doordat mijn vliezen gescheurd waren. Echt schrikken, ik was toen 34,3 weken zwanger. Neem eens een kijkje op de site:Kleine Kanjers | Voor mensen die te maken hebben of krijgen, met een prematuur/te vroeg geboren geboren kindje.
    Misschien kan je er tips vanaf halen. Hopelijk heb je ze natuurlijk helemaal niet nodig en blijft je kleintje inderdaad gewoon heel lang zitten.

Ik ga heel erg duimen dat je kleintje lekker op zijn/haar plekkie blijft.

Liefs,
    Banjabes

17. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Jeetje meid wat heftig, nu al in het ziekenhuis! Houden ze je voorlopig daar? Heel veel sterkte, wat een slopende weken...

18. sandra

sandra Fanatiek lid

Jeetje ik schrik hiervan:( Heel veel sterkte, hopelijk blijft de kleine nog even binnen.

19. tkonzijntje 3

tkonzijntje 3 Actief lid

30 apr 2008
    114
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    vandaag is men buikje toch weer wat onrustig, maar het gaat wel

ze hebben nog is gemeten en het was nog hetzelfde gebleven dus dat is positief nieuws

ze hebben wel goed laten verstaan dat als er terug contracties optreden dat het ni hun nr1 taak is om het te remmen
    :$

dus ik hoop dat de pijn gaat afnemen

20. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    gelukkig is het niet erger geworden. Heel veel sterkte, ik hoop dat je kleintje nog lang blijft zitten!

Deel Deze Pagina