Even gegoogled om wat voor test het gaat maar moeilijk te vinden. Maar als ik het goed begrijp iets met gebroken vliezen? Of zit ik er helemaal naast.
Nog even op ffn gezocht nu wordt het wat duidelijker om wat voor test het gaat. Een volledig voldragen zwangerschap duurt 38 tot 42 weken. Een geboorte voor de 37e week wordt een vroeggeboorte genoemd. Een voldragen zwangerschap is heel belangrijk voor het kind. Daarom is kennis van de risico's en symptomen van een vroeggeboorte van groot belang. Foetaal Fibronectine (ook fFN genoemd) is een kleefstofachtig eiwit dat het ongeboren kind tijdens de ontwikkeling verbindt met de baarmoeder. Foetaal Fibronectine kan doorgaans opgespoord worden nog voor andere symptomen van een vroeggeboorte zich voordoen, bijvoorbeeld veranderingen in de lengte van de baarmoederhals. De fetal Fibronectin (fFN) Test is een veilige, betrouwbare en niet-ingrijpende test (het lijkt op een uitstrijkje naar baarmoederhalskanker) die foetaal Fibronectine kan opsporen. Met deze eenvoudige test kan uw arts vaststellen of uw lichaam zich op de geboorte van uw kind voorbereidt, zelfs wanneer u nog geen andere symptomen vertoont. Ik heb geen ervaring met deze test maar ik zag dat je 20 wk zwanger bent na een minder leuke periode. Kan me voorstellen dat dit nieuws er dan aardig inhakt. Wens je veel sterkte en hoop dat jij gewoon de 38 wk gaat halen.
deze test is uitgevoerd omdat men baarmoederhals aan het verkorten is en omdat ik (voor)weeën heb, ik wist zelfs ni van het bestaan van deze test... de gyn zei gewoon omdat je weeën hebt kunne we met deze test uitmaken of je lichaam zich echt klaarmaakt bij een negatief resultaat ( wat we hoopten te zien) ben je zeker (99%) dat je binnen de 14 dagen niet bevalt, is het resulaat positief tja dan weet je waar je staat hé het wil niet zeggen dat ik nu ga bevallen, maar dat ze nu een juiste behandeling kunnen instellen dus ben al aan de weeënremmers ik hoop gewoon dat ik het nog even vol kan houden, maar wat brengt dit gedoe onzekerheid mee precies dat nog niet veel mensn ervaring hebben met deze test
Heel veel sterkte we duimen voor je dat de medicatie aanslaat en dat de beeb nog even veilig bij jou blijft zitten.
Was wel erg benieuwd hoe het nu met jou gaat. Je bent nu een paar dagen aan de medicatie kun je al verschil merken?
Momenteel lig ik in het ziekenhuis , heb flinke weeën gehad waardoor ik nu aan het infuus lig maar nu zijn de weeën al wat minder hoor, wel is er nu ook funneling bijgekomen en dat is noeuw sinds gisteren, baarmoederhals totaal is nu 26mm wat goed is maar 1cm funneling dus op sommige plaatsen maar 16mm , ben blij dat ze iets ondernemen in het ziekenhuis en me infuus geven, wie weet waar zou ik anders staan ...
Dit te lezen is toch even schrikken. Maar idd heel fijn dat je nu in het ziekenhuis bent. Nu hopen dat beeb nog een paar weken volhoud. Ik had uit andere berichtjes gelezen dat je ook al een kindje hebt, kan die er wat tegen dat mama nu niet thuis is.
Jeetje, dat is schrikken meid! Hopelijk helpen de weeenremmers goed en houd je je kindje lekkr nog een flink aantal weken in je buik! Sterkte!
o wat erg kozijntje. Dit is niet goed toch? Ik bedoel heb geen ervaring maar vanaf wanneer mag het geboren worden? Ik hoop dat je beebje het red. xxx Joyce
Het is niet gemakkelijk om hier te zijn, ik mis men dochter verschrikkelijk, en zij mij ook! Gisteren avond hebben ze nog is gekeken en de situatie is niet verslechtert , hetzefde gebleven dus dat is al heel goed nieuws Ze zeggen vanaf 24 weken is er een geringe kans dat de baby het haalt, maar toch hoop ik gewoon Pas met 37 weken ofzo te bevallen dat zou fijn zijn dank jullie meiden deze berichtjes doen me goed
Goedemorgen, Fijn om te lezen dat de situatie niet verslechterd is. Dat het niet makkelijk is kan ik mij voorstellen. Ik vind 1 nachtje ziekenhuis al erg je hebt toch het liefst de kinderen bij je in de buurt. Heb je familie in de buurt wonen waar jullie veel steun aan hebben? Veel sterkte vandaag
Hoi meid, Wat ontzettend schrikken! Je zal een moeilijke periode ingaan nu. Zoveel onzekerheden! Bah! Was je dochtertje te vroeg geboren? Omdat je nu al zo vroeg weeën hebt! Wat moet het erg zijn om je dochter zo te moeten missen. Belangrijk is nu dat je kleintje zo lang mogelijk in je buik blijft. Elke dag langer in je buik is er weer één bij en weer meer kansen voor je kleintje. Mijn meisje werd te vroeg geboren doordat mijn vliezen gescheurd waren. Echt schrikken, ik was toen 34,3 weken zwanger. Neem eens een kijkje op de site:Kleine Kanjers | Voor mensen die te maken hebben of krijgen, met een prematuur/te vroeg geboren geboren kindje. Misschien kan je er tips vanaf halen. Hopelijk heb je ze natuurlijk helemaal niet nodig en blijft je kleintje inderdaad gewoon heel lang zitten. Ik ga heel erg duimen dat je kleintje lekker op zijn/haar plekkie blijft. Liefs, Banjabes
Jeetje meid wat heftig, nu al in het ziekenhuis! Houden ze je voorlopig daar? Heel veel sterkte, wat een slopende weken...
vandaag is men buikje toch weer wat onrustig, maar het gaat wel ze hebben nog is gemeten en het was nog hetzelfde gebleven dus dat is positief nieuws ze hebben wel goed laten verstaan dat als er terug contracties optreden dat het ni hun nr1 taak is om het te remmen dus ik hoop dat de pijn gaat afnemen
gelukkig is het niet erger geworden. Heel veel sterkte, ik hoop dat je kleintje nog lang blijft zitten!