Iemand ervaring met Friso Extra gemengd met iets anders?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MissyZuilen, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn zoontje is morgen 3 weken oud en echt een hongerlap haha..
    Hij hoort kwa leeftijd/gewicht rond de 90cc te zitten en dan 8 flessen per dag (hij komt zelf om de 3 uur).
    Maar had daar niet genoeg aan en bleef huilen en leek onverzadigdbaar.
    Toen toch de flessen verhoogt naar 120cc onder het mom van, we zien wel hoeveel hij daarvan opdrinkt.
    Nou.. ALLES! Echt ongelofelijk.
    Dus toch maar weer CB opgebeld en uitgelegd dattie zelfs met alle flessen 120cc soms nog om de 2 of 2,5 uur komt.
    Mag nu mijn voeding Friso Comfort gaan mengen met Friso Extra voor hongerige babies..

Iemand hier ervaring mee? En hoe kan ik 't beste beginnen kwam mengverhouding en hoeveelheid cc per fles?
    Zelf dacht ik 3 scheppen Comfort en 1 schep Extra, omdat hij niet al na 1 uur komt dus niet supersuper hongerig is. Kan altijd nog schep verhogen als het niet werkt toch..?
    En ik dacht gewoon 120cc aan blijven maken en dat hij dan vanzelf wel minder ervan gaat drinken als die Extra erdoorheen zit en dat ik dan na weekje aankijken vanzelf minder kan gaan aanmaken als hij bijv. elke x maar 100 drinkt ofzo..

Is dit een goede manier? En hoe deden jullie het? Vind het fijn ervaringen te lezen en meningen/tips..

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lena was wel iets ouder toen ik over ging op voeding voor hongerige babies. Ging gewoon in een keer, ging perfect, maar als je babietje zo jong is, zou ik inderdaad eerst 1 schepje vervangen zoals je zegt en langzaam ophogen... En het even de tijd geven aangezien je vermoedelijk niet na 1 fles verbetering zal merken. (Duurde hier ongeveer een dag, en voordeel was dat ook spugen minder werd)

Dus eigenlijk wat je zegt dat zou ik ook doen denk ik.

Geef zelf wel altijd standaard wat extra water (+/- 10 ml per 100 ml voeding) omdat ze snel verstopt raakt met die voeding, maar als ze een paar flessen wat minder extra en wat meer gewone voeding krijgt, is dat zo weer over... Maar dat merk je ook vanzelf.

3. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik zou ook per schepje ophogen. Let er wel op dat de Comfort een andere bereidingsweize heeft als de Extra.
    Waarom gaf je de Comfort? Dat ze onverzadigbaar lijken kan namelijk ook bij reflux horen.
    Het kan ook zijn dat de fles te snel leeg is. Hoe lang doet hij over een flesje?

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    hier ging het niet lekker die combinatie. onze man ging er een soort bahangplaksel van spugen en kreeg er flinke krampen van. als je comfort gebruikt tegen krampjes, zou ik het overwegen om het niet te doen. extra is veel vetter.

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik geef inderdaad de Comfort tegen krampen. Was zo erg dat hij van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat aan 1 stuk door krampen had.
    Dat was toen met Comfort opeens verdwenen, heerlijk!

Ik kijk het even aan, want ik kan niet helemaal overgaan op Extra omdat hij dan weer krampen krijgt denk ik.
    Dus ik test het even met 1 schepje extra of hij dan nog geen krampen houd dan kan ik gewoon dat blijven geven.
    En anders toch weer terug naar alleen Comfort en moet ik andere oplossing bedenken.

Want 8 x 120cc is gewoon teveel op een dag.
    Hij moet namelijk met 120cc nog maar max 7 flessen en eigenlijk al 6 zonder nachtvoeding dus. En hij doet dat niet.. hij komt om de 3 uur zelfs met 120cc.
    En blijkbaar is dat teveel..?

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Owja hij doet rond de 20/25 min over een fles.

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nou heb t geprobeerd te mengen.. en t resultaat gelijk weer heftige krampen 1,5 uur lang!
    Dus jammer voor de mensen die beweren dat hij teveel krijgt.
    Mijn zoontje krijgt geen liter per dag binnen. Dus ik ga hem gewoon weer 120cc x 8 flessen geven net zolang tot hij zelf gaat regelen dattie langer ertussen doet. Want in de nacht doet hij er al 4 uur tussen, dus hij probeert het wel.

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

Sorry ik lees nu pas dat je Comfort geeft dat doe je natuurlijk ook niet voor niets. Wat zielig voor je mannetje zeg. Lena zat ook wel eens aan de 8 flessen op een dag, als ik haar liet drinken wat ze wilde dronk ze die ook allemaal op maar net zo goed een dag later maar 4, 5... (omdat die 8 later meer regel dan uitzondering werd ben ik dus extra gaan geven) maar idd als je niet boven de liter uit komt lekker iedereen laten kletsen en jaar je gevoel / je kindje luisteren....

9. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    je kindje mag op deze leeftijd nog gewoon om de drie uur. mijn zoontje kreeg ook wel eens acht flessen per dag, incl nacht. zolang je niet boven de liter uitkomt is het goed. je kunt wel proberen om in plaats van op te hogen, extra water in de fles te doen. heeft ie toch het idee dat het meer eten is. jammer voor je dat hij er last van kreeg, hier was het precies zo.
    groetjes.

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Pff.. ik kom er niet meer uit.
    De vorige avond haddie ook rond die tijd opeens kramp vanuit 't niets..
    Dus misschien toch te snel opgegeven.

Ik zit nu echt enorm in de knoop. Moet ik hem nou gewoon die 8 flessen a 120cc blijven geven? Terwijl de meeste babies van 3 weken tochal op de 6 a 7 flessen zitten..
    Of moet ik toch nogmaals proberen de Comfort te mengen met de Extra en te kijken of hij dan weer krampjes krijgt?
    Volgens CB kunnen ze namelijk niet na 1 fles al reageren op de andere samenstelling.. Klopt dit?

11. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    jawel hoor, vooral als je een kindje hebt wat toch al gevoelig is voor krampjes. de meesten gaan ook niet zo jong al op voeding voor hongerige babies over. meer als ze echt aan het maximum zitten.

12. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    als ik zie dat de kleine weer krampjes krijgt zodra je de extra erbij gaat doen zou ik zelf de voeding gaan verdikken met nutriton. op die manier moet hij meer moeite doen voor de voeding en zal hij waarschijnlijk moe zijn en eerder stoppen met de fles (dus de fles niet volledig meer opdrinken) en zo moe zijn dat de vraag naar de volgende fles weer iets op zich laat wachten. wens je veel succes want dit lijkt mij verschrikkelijk balen zeg.

13. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    wij mengen ook al een tijdje de comfort met de extra. En moet zeggen dat het even heeft geduurd eer hij eraan gewend was hoor, ze zeggen ook dat een kindje meestal 2 weken moet wennen aan nieuwe voeding!

14. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja dat weet ik.. maar als je kindje dan 2 weken lang de hele dag echt de hele dag van voeding tot voeding krampen heeft, uitslag krijgt, hele bakken behangplaksel spuugt dan stop je toch wel hoor.. Dan maar een hongerige baby!

Deel Deze Pagina