Nou ja de vraag zegt het al... Ik ben sinds 5 weken iedere dag misselijk, en heb pijn in mijn zij Nou is er een echo gemaakt en daar hebben ze galstenen gezien. Maar mijn leverwaarden zijn verhoogd en er zitten ontstekingscellen in mijn bloed, dus nu willen ze eerst alles onderzoeken. Over een week krijg ik een maagonderzoek, en als daar niets uitkomt gaan ze verder kijken. Maar intussen kan ik niks meer eten, omdat ik dan zoo ziek word vooral maagpijn en misselijk Nou vraag ik me af wat nou eigenlijk de symtomen zijn van galstenen?? Galaanvallen heb ik niet alleen ben ik constant misselijk en mijn linkerzij en rug doen zeer
Nee nierstenen zijn het niet, want dat heb ik in mijn zwangerschap gehad, en die pijn was echt heel heftig.... het zijn echt galstenen, maar iedereen heeft het over die galaanvallen, maar omdat ik daar geen last van heb, vraag ik me af wat voor verschijnselen er nog meer zijn.
en misselijkheid?? hoort dat er ook bij. volgens de arts in het ziekenhuis, zou dat meer te maken kunnen hebben met de maag zodra ik wat eet krijg ik maagpijn en dat trekt na een uurtje ofzo weg, maar die misselijkheid blijft en ook die pijn in mijn zij stilzitten is eigenlijk beter, vooral voor de misselijkheid
Bij galblaaspijn heb je pijn in rechterzij en rug. Links zit je milt. Maar als je galblaas ontstoken is kan je naast pijn rechts ook links pijn hebben. Je kan aan je huisarts Metoclopramide vragen. Is tegen braken en misselijkheid. Hielp/helpt bij mij heel goed. Leverwaardes waren bij mij ook niet goed en ook ontstekingswaardes verhoogd. Heb maag/darmonderzoek gehad. Heb een ontstoken maag maar komt niet door een bacterie. Vervolgens is mijn galblaas eruit gehaald vanwege poliepen. Nu gaat het een stuk beter met de misselijkheid. Hoe de leverwaardes nu zijn weet ik niet. Moet vanmiddag voor controle.
maar idd bij galblaaspijn heb je bewegingsdrang. Had begrepen dat als je wel heel stil kunt zitten omdat dat beter is dat het dan hoogstwaarschijnlijk maag of milt probleem is.
okay Ik krijg ook een maagonderzoek. want ze willen zeker zijn dat het niet iets anders is, voordat ze die galblaas eruit halen. Ik heb inderdaad aan de linkse kant soms ook pijn, het is in de laatste 3 dagen steeds erger geworden eigenlijk, de misselijkheid en de pijn in mijn zij...die hangt ook aan mijn adem..zeg maar Hoe lang heeft bij jou geduurd voordat ze alles onderzocht hadden? ik krijg 31okt de uitslag van het maag onderzoek , dus moet nog de hele maand uitlopen
mijn oma heeft jarenlang rondgelopen met de galstenen. ze werd er echt heel ziek van misselijk overgeven ontzettende buikpijn en dergelijke. ze is er laterna aan geopereerd en sindsdien gaat het super goed.
Ik ben mijn galblaas ook kwijt.. Hier ging mijn alvleesklier mee ontsteken, daardoor had ik ook meer pijn richting de linkerkant. En mijn maag/darmen krampten ook vrolijk mee met die pijn. En die pijn trok ook naar mijn schouderbladen. Dus het zat echt overal. Ik had, naast die pijn, ook misselijkheid, diarree, ontkleurde ontlasting, donkerbruine urine, amper eetlust, vermoeidheid, geel zien, en vast nog wel meer Maar hier waren het dus echt aanvallen waar een steen klemzat. Ik werd dan ook zo geel als een kanariepietje. De arts heeft via mijn maag het steentje uit het galkanaal gehaald (ERCP). Daarna moest mijn alveesklier tot rust komen, en 2 weken later hebben ze de hele galblaas weggehaald. Om te voorkomen dat die alvleesklier echt flink zou ontsteken.
Hier ook een ex-galstenen patient. Bij mij waren galblaas en alvleesklier ook ontstoken. Had vreselijke galkolieken, maar maagpijn en misselijkheid niet gehad. Wel toen ik een maagontsteking had, jaren eerder. Ik had vooral lasat van galgruis in de galgangen, dat veroorzaakt die galkolieken. Galstenen kan je hebben zonder dat ze klachten geven. Had ik ook een paar joekels van hoor, daar niet van. Heb je wel iets van Nexium gekregen ofzo?
Hier duurde het ook allemaal erg lang eer ik geholpen werd hoor pff Al met al heb ik er vanaf april dit jaar mee gelopen. Bleef ook maar afvallen ( oke dat was niet zo heel erg, kan het missen ) Maar vaak bij de eerste hulp gestaan omdat de pijn niet uit te houden was. Ook elke dag verhoging/koorts. Pijn trok door naar mn schouderbladen. Niks binnen kunnen houden. Toen ze me weer naar huis stuurde met van : wacht het maag/darmonderzoek maar even af over 2 weken heb ik erop gestaan dat ik iets tegen de misselijkheid kreeg en xtra pijnmedicatie. Zo heb ik het gered tot het maag/darmonderzoek en toen iets van 3 weken later mn galblaasoperatie pfff Galblaasoperatie is nu 2 en halve week geleden maar voel me nu al een ander mens hihi Natuurlijk nog steeds pijn ( heb ook reuma dus zal nooit pijnvrij zijn ) maar die vreselijke pijn in mn zijen en rug en bovenbuik is tenminste weg. Bij mij waren het trouwens geen galstenen maar poliepen.
galkolieken heb ik niet. en ik heb niks gekregen voor de misselijkheid de pijn in mijn zij is wel te houden, maar die wordt wel steeds erger geelzien doe ik niet, geen ontkleurde ontlasting, ben alleen wel heeeeel moe, maar dat komt waarschijnlijk ook door dat ik bijna niks eet heb ook iedere dag verhoging.
bij mij is het ook begonnen met pijn in mn buik/zij en rug.. maar omdat ik al sinds de bevalling ontzettende rugpijnen had werd het afgewimpeld en niet serieus genomen.. achteraf had ik al langer last van mn galstenen want had dus ook weleens een rugpijn aanval die met hele heftige pijn in mn buik begon en dan in mn rug ook voelde, terwijl ik op dat moment niks lichamelijks deed.. achteraf gezien had ik het dus eerder op kunnen merken dat het misschien niet mijn rug was die de boosdoener was.. toen ikdus galaanvallen kreeg werd dat pas duidelijk, eerste keer zei de dokter nog die rugpijn is toeval (omdat ze dacht aan nierstenen) maar bij de 2e aanval was ik echt kotsmisselijk en zei de HAP ik denk galstenen en toen bleek ook dat ik die dag ei op had en dat de trigger geweest was. en achteraf de andere aanvallen ook na vet eten waren... dus als je ech tmisselijk bent let op met eieren en vet eten.. toen ik dat wist he ik daar tot de operatie rekening mee gehouden en jheb ik nog maar 1 aanval gehad...
ja tussen de schouderbladen zit het ook. Ik dacht ook dat het de bedoeling was dat de arts waar ik deze week ben geweest, een ercp onderzoek zou doen. Maar ik krijg eerst een maagslang ik zal blij zijn als er iets gebeurt
ik kan niet echt zeggen dat er iets is waar het erger van wordt. Op dit moment heb ik van alles last Het beste is niet eten, maar dat trek ik ook niet. Net een paar crackers op, maar die beginnen nu al te donderen
ja ik moet eerlijk zeggen dat in de fase van alleen buik en rugpijn ik ook zeker weet dat het niet door eieren ofzo kwam want dat was op de meest gekke momenten.. pas op het moment dat ik aanvallen kreeg gebeurde dat.. wel erg vervelend als je het bij crackers al hebt maar ik denk geef even die tijd mocht het tot een aanval komen dat je weet dat je daar op kunt letten met eten.. hoop voor je dat het zonder aanvallen blijft want dat is echt een hel was blij dat mn galblaas eruit ging
ben ook blij dat ik geen aanvallen heb. Ik heb toen ik 32w zwanger was een niersteenaanval gehad die 9 dagen duurde... uiteindelijk 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en infuus gekregen. Ik ga nog liever bevallen dan dat ik er nog 1 krijg
Net 4 weken terug aan geopereerd. Galblaas is verwijderd. Kreeg 2 weken na de geboorte van onze zoon aanvallen, wist niet waar ik het moest zoeken. begon bij kleine stekende pijn tussen navel en borsten en straalde uit naar rechts.Na een uur pijn weg en leek net alsof er niks gebeurt was. Vaak hap hier gehad voor morfine want zetpillen diclofenac was geen optie meer. eindelijk geopereerd en gaat nu goed, kan nog steeds niet alles eten, maar me lichaam moet wennen zonder de galblaas. dus pittig eten wanneer ik dat heb gehad merk ik het gelijk aan me darmen. verder ben ik blij dat ik geen aanvallen meer heb en zei steeds geef mij maar 20x een bevalling dan zo'n koliekaanval. succes en beterschap
Oja kreeg het van ei eten, chocolade, pinda's en soms van stukje vlees al. ,eestal 3 uur na dat ik wat had gegeten, enige wat ik kon eten was brood.