Ik heb wel eens gelezen dat 't niet verstandig is om tussen 8 en 12 weken zwangerschap te blijven werken op een kinderdagverblijf i.v.m. kans op besmetting van CMV. Wie weet hoe dit zit? En hoe zit 't met andere dingen, zoals vijfde en zesde ziekte e.d.? Zijn jullie door blijven werken? Of wel advies gekregen echt te stoppen?
Eerst een dikke proficiat! Je kan je laten testen op bepaalde zaken, en als je dan imuun bent kan je gerust verder werken. Best even aan de huisarts vragen? Bij ons blijven de meeste doorwerken, tenzij ze last hebben van rug enz...
Thnx Dus als ik immuun zou zijn voor CMV maakt 't sowieso niet zoveel uit? Ik ga er vanuit dat dat wel zo is, aangezien ik al heel lang met kinderen werk. Heb sowieso tijdje terug al bloed laten prikken, heb toen alleen gehoord dat 't goed was, maar weet dus niet wat 'ie daarmee bedoelde. Ik ga maandag maar ff bellen over de uitslag.
Hoiii ik werk ook op een kinderdagverblijf en ik ben alleen getest op 5e ziekte (parvo virus) wat is CMV ?
Je kan je ook laten testen op de waterpokken en de 5de of 6de ziekte. Die twee haal ik altijd door elkaar Toen er bij mij rond 12 weken zwangerschap een kindje met de 5de of 6de ziekte was heb ik meteen bloed laten prikken en heb niet meer op de dagopvang gewerkt totdat ik wist dat ik voldoende afweerstoffen had.
Wist geeneens dat je je daarop kan laten testen? Gebeurt dat alleen als je op kinderdagverblijf werkt of moet je dat zelf aanvragen? Ik werk zelf ook op kinderdagverblijf en de zwangere collegas werken gewoon door ook als er 5e of 6e ziekte aanwezig is. Nu moet ik wel zeggen dat me baas het niet zou pikken als je daarvoor thuis blijft (ik heb een baas die je voor de kleinste dingen eruit gooit als het hem niet aanstaat) Enne wat is CMV?
Toen ik ongeveer 10 weken zwanger was was de 5e ziekte bij ons op de locatie. Ik heb toen op andere locatie's gewerkt tot ik de uitslag van het bloedonderzoek had. Wat cmv is weet ik ook niet.
Oow dat wist ik ook niet meiden! Ik werk ook in de kinderopvang. Ik heb zelf al eens waterpokken gehad dus daar niet beel zorgen om maar wat cvm ofzo is geen idee. En 5 e en 6 e ziekte ook geen idee of ik daar inmuun voor ben! Wat ik wel weet is dat ik stikke rugpijn heb en dat dat ook niet handigis in onze job
Beetje laat... maar misschien heeft er iemand nog wat aan.. @ maartje, Die bloedtest voor de 5de of 6de ziekte kun je bij je verloskundige aanvragen. Als je weet dat je het zelf al eens gehad hebt kun je ook gewoon doorwerken en is er niks aan de hand. Maar als je dat niet weet, zou ik geen onnodig risico lopen en toch even bloed laten prikken.
Geen idee of ik dat ooit gehad hebt (waterpokken wel) maar goed dat ik dat weet dat je daarvoor bloed kan laten prikken!