Hevig bloedverlies na verwijderen spiraal?

Discussie in 'De lounge' gestart door 1991Mamavanvier, 25 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Helllo lady's!

Op 9 maart is mijn galblaas verwijderd daarvoor had ik al meer dan 1 jaar een spiraal en toen ook geen menstruatie meer gehad. Na die operatie dus rond 11 maart begon ik te vloeien, dit bleef aanhouden dus de huisarts ingeschakeld maar.... Heb een kuur gehad om de boel te resetten zeg maar! :roflmao:
    Nou, die kuur werkte dus niet... Bleef vloeien. Dus weer contact gehad met de huisarts, en kreeg een uitstrijkje... Deze was goed. Dus echo... Ook eierstokken en baarmoeder zag er goed uit. Dus hij zei "dan ligt het toch aan de spiraal".. Nu heb ik deze gister later verwijderen...omdat ik nogsteeds last had van bloedverlies al 4 maand lang nonstop!

Vannacht, ik werd wakker om onze dochter wat melk te doen... Dus ik loop daar heen en voelde het gewoon eruit lopen... Dus snel naar de wc.. Nou echt, sorry maar 't was net een slachtveld...  damn.. Allemaal stolsels erbij, grote maar ook kleine stukjes. En serieus, het liep eruit alsof er een kraan openstond. (als ik beetje pers, ja klinkt gek hoor... Maar dan loopt het er ook uit..)

Kan je zo veel bloedverlies hebben na het verwijderen van een spiraal? Kan mij niet herinneren dat ik dat ooit bij de vorige spiraal heb gehad.

2. Poro

Poro Actief lid

5 feb 2011
    396
    177
    43
    Ik had ook langdurig bloedverlies na het zetten van een spiraal. Uiteindelijk bij de gynaecoloog gekomen en die zag met een echo dat hij niet goed zat. Uiteraard had ik toen ook bloedverlies maar niet enorm veel. Spiraal verwijderd en het stroomde eruit incl stolsels etc. Assistente moest komen om de vloer etc schoon te maken. Heel gênant...
    Ik heb toen medicijnen gekregen om het bloeden te stoppen.

3. 1991Mamavanvier

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Nou, gelukkig had ik geen bloedverlies na het zetten. Dat is pas na 1 jaar en 2 maanden gekomen nadat ik operatie heb gehad. Daarvoor dus nooit.

Maandag maar even weer contact opnemen met de huisarts dan. Misschien nieuwe kuurtje ervoor..

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Is er op de echo destijds ook gekeken hoe het spiraal zat? Een enkele keer zit het spiraal een soort van vergroeid in de baarmoeder. Dat zorgt dan voor aanhoudend vloeien en bij het verwijderen van het spiraal inderdaad voor een bloedbad. Niet zo raar als je bedenkt dat je na het verwijderen letterlijk een wond in je baarmoeder hebt.
    Maar als tijdens de echo is gebleken dat het spiraal wel gewoon goed zat, dan is dit dus geen verklaring en zou ik maandag aan de huisarts een doorverwijzing naar de gynaecoloog vragen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. 1991Mamavanvier

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Nee, ze zei dat ook die goed zat! Maar bedankt voor je antwoord.. :)

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.901
    113
    't Gezellige Brabant
    Bedoel je de huisarts of de echoscopiste? Bij mij zei de huisarts onlangs ook dat mijn spriaal goed zat. En toch waren er onverklaarbare klachten. Ik kwam bij de gyn en die trok al gauw de spiraal tevoorschijn. Die zat dus helemaal niet goed. Met het verwijderen er van zijn ook de klachten verdwenen, maar zo vloeien als jij is nooit gebeurd. Niet bij het zetten en niet bij het verwijderen.

7. 1991Mamavanvier

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Nee, de echoscopiste die zei dat hij goed zat. Er waren verder ook geen aanwijzingen te zien op de echo..(bij baarmoeder, eierstokken ect)

maar nu las ik hier ergens een vraag van 2012, en zag daar ook veel met hevige bloedingen na 't verwijderen. Dus't zal er wel bij horen...soort van grote schoonmaak haha
    Ik ga sowieso maandag even bellen. :)

8. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik heb dit ook meegemaakt na verwijderen. Heeft twee cyclussen geduurd, daarna is het weer genormaliseerd. Ik dacht echt dat ik flauw ging vallen, zo veel bloed. Het liep in straaltjes langs mijn benen en ik had net de grootste tampon in op dat moment.

9. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.732
    7.255
    113
    Vrouw
    Ik vind het heel heftig klinken! Goed dat je even gaat bellen, maar vast ook fijn om te lezen dat er anderen zijn met dezelfde ervaring. En ondertussen maar veel appelstroop eten dan ;)

Deel Deze Pagina