In onze wijk is een lege bouwgrond waar 5 geiten op lopen. Die krijgen water, hebben gras en krijgen van de eigenaar het afval van bloemkool, brocoli,... Ze hebben een kot om in te liggen en zo een eigen speeltuin. Paletten, beton buis, grote stam die ze op die beton buis laten rusten. Super leuk om te zien. Of de buren dat ook zo leuk vinden? Ik vind ze nogal veel lawaai maken
Als je geiten of schapen houdt moet je je registeren, je hebt een UBN nodig. Net als een veehouder . En vergeet de vaccinaties niet.
Pootjes moeten wel bijgehouden worden. En ze moeten een hok hebben waar ze altijd in kunnen, ze blèren al als er een wolkje aan komt want natheid houden ze niet van. En verder klimmateriaal, ontwormen deden we vroeger ook enten niet. ooit als we ruim wonen wil ik ze ook, we hadden ze vroeger thuis vond ze geweldig
Wij hadden (twee) geiten toen ik klein was - en omdat ik niet echt de zorg droeg, weet ik daar dus weinig van af. Ik gaf ze altijd het eten dat ik ergens had verstopt omdat ik ‘t zelf niet wilde (en als je pech had vraten ze de inmiddels naar broccoli ruimende mouw van mn jas erbij op). Maar: ik vond ze altijd zóveel leuker dan de schapen. Ze hadden tenminste een beetje karakter. Die schapen keken alleen maar dom uit hun ogen en blaatten een beetje, als ze niet stom stonden te kauwen of met z’n allen over de sloot sprongen (en niet terug). Met de geiten was ik dikke vrienden