Ik kom er niet uit

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Biccy, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Hallo allemaal,

Ik ben ruim 6 weken geleden bevallen van onze zoon. Nu begint het langzaam aan weer tijd te worden om aan de anticonceptie te gaan. Alleen, kan ik maar niet de knoop doorhakken.
    Wat wil ik nou, wat is wijsheid.
    Ik neig heel erg naar de mirena, maar daar hoor ik zoveel klachten over, ook heb ik nou al een aantal keer gehoord dat meiden er gewoon zwanger bij raakte. Best vaak eigenlijk. Maar om nou aan de prikpil te gaan lijkt me ook niks, dat ontpillen duurt weer zo lang. En de 'gewone' pil is ook geen optie, ivm medische voorgeschiedenis.

Ik weet het gewoon echt niet. Ik vind het een eng idee zwanger te raken ondanks de mirena!

Waar zweren jullie bij?

2. Seth

Seth Niet meer actief

Als je nog een kinderwens hebt, zou ik nooit voor de prikpil gaan....
    (heb zo vaak gelezen, dat zwanger worden daarna een probleem kan zijn..)

tja.... mirena dan?
    of wellicht nuvaring?

geen ervaring..... hoor idd positief en negatieve dingen erover....

wellicht toch een kwestie van uitproberen?

3. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0
    Mirena heb ik zelf een negatieve ervaring mee. Maar dat is jaren voor een zwangerschap geweest en dus met een kleine baarmoeder. Kan dat het daaraan heeft gelegen dat het mij niet beviel en constant dat ding voelde zitten, qua vloeien werd het trouwens alleen maar erger.....

Gewone pil ben ik gevoelig voor. Heb ook een tijd lang de pleisterpil gehad, en dat was alleen de eerste paar weken lichamelijk wel even wennen. Daarna best als positief ervaren.

Volgens mij heb je ook nog inplanol???(piepklein buisje in je arm) maar hier heb ik geen ervaring mee. Tevens met de nuvaring niet.

Ik moet straks ook aan anticonceptie gaan denken maar de cezarette wil ik absoluut niet(zal hopelijk borstvoeding geven). Ik ben hier zo depressief van geworden toen. En ander pil gebruik mag weer niet met bv.

4. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik ben juist heel tevreden over de mirena,ik vloei niet meer..
    Ik kan niet tegen de normale pil vanwege migraine moeheid.

Dus ik zou je wel de Mirena aanraden,ook maar weinig pijn gehad met plaatsen,ff beetje kramp.;)

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier drie keer een mirena en nooit geen problemen mee gehad.

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    tussen de kindjes door hebben we connies gebruikt, ik wilde geen hormonen voor de tussentijd...
    en nadat we hopelijk ons derde kindje hebben mogen krijgen volgend jaar ga ik weer aan de pil. ik vind het ideaal, weten wanneer je ongie wordt, het evt kunnen uitstellen...

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier 8,5 week na de bevalling een mirena laten plaatsen, en wil dat na een eventuele volgende zwangerschap weer hoor!

Heb van 't plaatsen niks gevoeld (en duurde nog geen minuut), heb alleen af en toe minimaal spotting, maar vloei verder niet. Ook geen ongi, alleen 2x per maand een beetje buikkrampen (volgens mij rond mijn ei en wanneer ik normaal ongi zou moeten worden, dan heb ik ook een beetje spotting, maar meer niet).

Ik vind het echt ideaal, maar kreeg van de gyn wel te horen dat als ik klachten had of het me niet beviel om wat voor reden dan ook, hij hem zo kon verwijderen.

Had trouwens ook al veel horrorverhalen gehoord en gelezen, maar heb me daardoor om niks druk lopen maken..

8. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Bedankt voor de reacties :)

Ik denk inderdaad toch dat het de mirena gaat worden. De prikpil is geen optie, ivm nog een eventuele kinderwens, je weet nooit. Pleisters lijken me niks, ik verlies altijd alle soorten pleisters haha
    En de pil, tja, de enige pil die ik kan nemen is die je elke dag stipt op dezelfde tijd moet nemen, zonder speling. Ik zie het al gebeuren :cool:
    Ik had altijd de pil, (combinatie pil?) en dat ging prima, maar die mag ik niet meer ivm medische geschiedenis.

Dus ik denk dat de mirena mijn enige echte optie is.
    Nou maar hopen dat hij zonder problemen geplaatst kan worden en dat ik er niet zwanger doorheen raak ;)

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bij mij bleef de nuvaring niet goed zitten - maar anders had ik de ring echt perfect gevonden... makkelijk in te brengen, je voelt hem niet en je hoeft er niet zo vaak aan te denken als aan de pil.

Mirena durf(de) ik (nog) niet.

Ik kamp nu met een pnd - dus durf eigenlijk nog even niets anders qua hormonen te nemen, maar ik twijfel nu de ring afgevallen is uiteindelijk (helaas!) tussen Mirena en toch maar weer de pil.

10. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    ik gebruik de pleisterpil, die raak je, in tegenstelling tot een gewone pleister, echt niet zomaar kwijt. Het bevalt mij prima, ik hoef maar 1 keer in de week te plakken, hij werk ook als je aan de diarree bent (en dat is bij mij nogal vaak) en hij heeft een lage hormoondosering. ik zou niet voor de prikpil gaan, dan krijg je in één keer zo'n hoge dosis hormonen binnen, dat kan erg veel invloed hebben op je gestel.

11. moniquekenitra

moniquekenitra Actief lid

3 jan 2008
    217
    0
    0
    Belgie
    Ik heb nu 10 maanden een mirena spiraal; het enige wat ik mag, ik heb factor 5 leiden dus de pil of iets anders met veel hormonen mag niet.

Ik ben erg tevreden; heb alleen nog 2 dagen in de maand minimaal bruinverlies al heb ik wel rond de eisprong las van obstipatie maar tegen die tijd dan drink ik kruidenthee om dat ook op gang te houden

voor mij dus altijd een mirena hoor:D

Deel Deze Pagina