Iemand ervaring met gezwollen lymfeklieren?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dompiewompie, 18 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Begin augustus zag ik dat mijn dochtertje onder haar linkerzijden een zwelling had. Ze was verder niet ziek dus even aangekeken. Eind augustus ermee naar de huisarts geweest, daar verwijzing gekregen voor kinderarts.

    kinderars heeft echo laten nemen en bloedonderzoek. Daar zagen ze 2 gezwollen lymfeklieren, maar verder niks uitgekomen en we moesten 2 maanden wachten of het vanzelf wegging.

    Namiddag heb ik opnieuw een afspraak bij de kinderarts want de zwelling is niet weg (beetje toegenomen volgens mij). Ik vermoed dat er opnieuw een echo en bloedafname zal plaatsvinden.

    Iemand ervaring? Of een idee welke onderzoeken ik verder zou kunnen laten doen als hier weer niks uitkomt?
     
  2. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Hier trouwens hoe de zwelling er nu uitziet
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik verwacht dat als er niets veranderd is in het bloedbeeld en in haar welzijn- ze het onder controle houden. Bij twijfel zouden ze een punctie kunnen doen, maar bij kinderen doen ze dat liever niet zo snel meen ik.
    hier alleen ervaring bij de kinderen met gezwollen lymfeklieren in de nek/hals. En die gingen uiteindelijk gewoon weg.

    wel fijn dat ze het al zo snel goed bekeken hebben.
     
    Dompiewompie vindt dit leuk.
  4. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    mag ik vragen na hoeveel tijd ze weggingen?
     
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier vaak toch wel na een week of 6 - ik ben ooit ook weleens naar de huisarts geweest ervoor, toen ik het 'te lang' vond duren. 'Probleem' is alleen dat ik niet precies weet wanneer ze weggingen, omdat ze er geen last van had - controleerde ik af en toe - en dan besef je in eens van; he.. het is weg.. en hoe lang het dan geweest is? In de oksel valt het wat meer op he..
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoe is het gegaan bij de kinderarts?
     
  7. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Op echo waren ze gekrompen dus mogen weer 2 maanden wachten en dan zijn ze hopelijk helemaal weg :thumup:
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ah goed nieuws! En fijn dat ze het toch onder controle houden :)
     
    Dompiewompie vindt dit leuk.
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Fijn!
     
    Dompiewompie vindt dit leuk.
  10. mariska165

    mariska165 Fanatiek lid

    4 jan 2009
    4.075
    582
    113
    groningen
    Mijn zoontje had het in de nek/hals, dit kwam van zijn eczeem. Trok weer weg

    Vriendin van mij haar nichtje ook erg gezwollen klieren in de nek. Werd steeds erger. Huisarts geen idee. Totdat iemand tipte om het bloed te laten controleren op de kattenkrabziekte. Dit kwam dus ook uit het bloedonderzoek. Meisje zit nu aan de antibiotica
     
    Dompiewompie vindt dit leuk.
  11. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    kattenkrabziekte was inderdaad onderzocht met het bloedonderzoek, maar was negatief.
     

Deel Deze Pagina