Eerste schoenen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sidmick, 2 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Ik heb met de zoekfunctie al een en ander gezocht maar krijg nergens een goed antwoord. Vandaar maar een nieuw topic.
    Meisje loopt steeds meer los, vooralsnog alleen binnen. Maar volgende maand gaan we op vakantie en ik denk dat ze dan ook wel buiten zal gaan lopen. Tijd voor de eerste schoenen dus!
    Alleen zie ik door de bomen het bos niet :(
    Eigenlijk wil ik een soort laarsjes. Heeft iemand tips voor mij? Gewoon een goede schoenenwinkel in stappen? Ik vind het aanbod van eerste stapschoenen daar zo minimaal.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Je kunt inderdaad een schoenenwinkel binnen lopen, maar ook bijv scapino of van haren. Ligt er maar net aan wat je budget is. Van Shoesme hebben ook hele leuke (babywalker), maar zijn een stuk duurder.

Je moet van die hele soepele schoentjes hebben omdat de voetjes nog moeten vormen. Er zijn wel laarsjes, maar niet heel erg veel. Alleen shoesme heeft ze volgens mij. Scapino en van haren in elk geval niet. Met laarjes moet je ook opletten dat ze niet te hoog zitten, want dat loopt nog niet lekker voor kleintjes.

Eerst maar eens haar schoenmaat meten, want in maat 18/19 is de keus erg beperkt. Dochter heeft nu maat 20 en daar een beetje vlotte schoenen voor vinden viel niet mee.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Ik vind shoesme dus weinig leuke schoenen hebben voor onder een rokje/jurkje en mijn dochter draagt eigenlijk nooit broeken. Ik had zelf deze gevonden Oxxy babylaarsje old look - Baby-Slofje.nl maar die verkopen ze bij mij in de buurt alleen maar in kledingwinkels (voor erbij zeg maar) dus ik vraag me af hoeveel verstand die van schoenen hebben.
    Zie door de bomen het bos niet. Scapino en van haren hebben niet echt iets in mijn smaak dus daar zal ik niet slagen vrees ik. Ik wil er best wat voor uitgeven maar ishet echt zo dat ze gemiddeld maar een maand doen met eerste stapschoenen en dan overgaan naar gewone schoenen? Dan ga ik er nl. geen 100 euro aan spenderen

4. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik ben voor de eerste schoentjes bij Dolcis geweest.
    Daar werd ik goed geholpen.

5. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik vind de laarsjes van Bardossa erg leuk. Hele soepele zool, maar toch een laarsje. Ideaal voor als ze net lopen.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    hmmm........ daar had ik ook naar gekeken maar kon van bardossa alleen schoentjes vinden

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou eigenlijk geen laarsjes kopen voor een kindje dat net loopt. Die voel je gewoon heel erg zitten en lijkt me niet prettig als het lopen op zich al een heel uitdaging is ;).

Eva heeft eerst schoenen van shoesme gehad, daarna van Jochie, allebei met wel een harde, maar wel flexibele zool. En daarna schoenen met een echt harde zool. En sinds kort heeft ze laarsjes.

Eva heeft trouwens met de eerste paar schoenen telkens een maand of 3 gedaan. Nu zit ze gelukkig al een hele tijd in maat 22, ik geloof al sinds juli dit jaar.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Ja ik snap dat schoentjes wel lekkerder zitten maar vind het zo moeilijk om iets te vinden wat dan ook onder een jurkje en rokje kan. OPzich is mijn meisje wel gewent aan laarsjes. Haar sloffen zijn ook allemaal laarsmodel. Maar goed, dat is toch weer anders.Ik vind shoesme ook erg leuk maar dat zijn allemaal sportieve schoentjes dus die vallen af net als oxxy. Nooit geweten dat schoenen kopen zooooo lastig kon zijn haha

9. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Kijk eens op de site van Omoda. Daar hebben ze de laarsjes van Bardossa. Dit zijn niet van die strakke laarsjes, dus geen belemmeringen voor het lopen.

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Ik heb inderdaad gekeken, die zijn wel leuk ja. Ga ze eens in de winkel bekijken. Iemand noemde hier ook Jochie's, daar heb ik ook gekeken en erg leuke gevonden.

11. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
  12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Bedankt voor de moeite! Er zit bij ons in de buurt een winkel waar ze ze verkopen zag ik op de site dus ik ga daar eens kijken.

13. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Succes met zoeken :)

Kan niet wachten tot mijn dochter eindelijk eens durft te lopen. Vind al die schoentjes zooo leuk. Geduld... :D

14. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Hier hadden we hetzelfde probleem. Onze kleine ging een dag na haar verjaardag ineens echt los lopen en een paar weken later wilde ze buiten niet meer gedragen worden. Toen zijn we ook maar aan de schoenen gegaan. Het probleem van shoesme is alleen dat die zool met nopjes zeg maar niet bedoeld is om mee buiten te lopen. Heb stad en land afgelopen want onze kleine heeft ook nog eens een klein voetje maar uiteindelijk hebben wij laarsjes van jochi gekocht. Een hele dunne flexibele zool en heel soepel leer ze kan haar enkels er goed in bewegen. Nu moet ik wel zeggen dat ze daar in het begin toch wel moeite mee heeft gehad maar inmiddels is ze eraan gewend.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Is dat zo? Eva heeft er een paar maanden mee buiten gelopen en ze zijn nog helemaal niet versleten! De tweede krijgt ze ook weer aan zodra ze kan lopen.

16. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ja in de kinderschoenen winkel zeiden ze dat deze schoenen eigenlijk alleen voor binnen zijn. In de zomer kunnen ze misschien wle voor buiten maar ze gaf aan dat het daar nu echt te koud voor was. Het was geen verkoopsmoes want de schoentjes ide ze me aanprees waren stukken goedkoper. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de zool van de shoesme ook niet echt geisoleerd vind. Zeker nu met die koude grond en de regen.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik las inderdaad ook op internet dat ze eigenlijk alleen voor binnen zijn. Maar Eva heeft er vanaf ongeveer half februari t/m half april mee buiten gelopen en dat ging prima. Als ze net lopen lopen ze over het algemeen ook niet zo heel lang achter elkaar.

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Nou ik heb mijn zinnen helemaal gezet op laarsjes van jochie. Morgen ga ik op pad. Nu maar hopen dat ze ze 1. ergens hebben 2. passen bij meisjelief

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Ik ben gister de hele dag op pad geweest, wat een ramp zeg. Overal uitverkoop en dus niets meer te vinden.

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

de bobbi schoenen van van haren zijn ook best goed te doen als eerste schoen.
    stevige schoenen met een flexibele zool.

maar inderdaad.. in alles kleiner dan mt 20 is ERG weinig te vinden.
    en nu met mt21 grijp ik nog steeds erg vaak mis :)

wat betreft goed advies.. dat is toch altijd even afwachten
    hier in de Van Haren helpt de eigenaar vaak bij het uitzoeken (en anders helpt hij zeker als je het vraagt) en dan krijg je ook echt wel goed advies.
    maar de helft van zn personeel is 16-18 jaar oud en die hebben enkel interesse in de eigen schoenen. :)

maar de voornaamste dingen zijn toch..
    - niet te hoog.. dan kunnen ze er niet op lopen.
    (maar in die hele kleine maatjes zijn toch amper laarsjes te koop.. hooguit tot net boven de enkel)
    - flexibele zool (mag wel enige weerstand geven.. maar je moet het met de hand zonder heel veel moeite kunnen buigen.)
    - moet stevigheid geven aan de rest van de voet/enkel

Overigens toen mijn dochter net kon lopen.. liep ze op schoenen gewoon veeeeel langzamer dan op sokken/blote voeten.
    gewoon omdat het meer moeite kostte.
    Afgelopen zomer kreeg ze voor het eerst "gympen" (dus lager)
    en daar liep ze als een speer op.
    Inmiddels loopt ze op "laarsjes" (nog steeds net boven enkelhoogte dus) net zo goed als op dr sportschoenen of blote voeten.

en als je er van houd.. ze hebben bij scapino een hele lijn van nijntje schoenen :)
    ik vind ze superleuk.. behalve dan dat ze vaak rood zijn
    en dat vind ik dan weer precies niet zo leuk :)
    en manlief nog minder.. dus daar waren we helaas snel mee klaar.

Deel Deze Pagina