iemand ervaring met Herpotherm? (tegen koortslip)

Discussie in 'De lounge' gestart door sunshineS1976, 2 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik twijfel om m aan te schaffen.
    Werkt het echt? En doet t veel pijn? Schijnt dat je gedurende 4 sec het stiftje op je lip moet zetten en de temperatuur is 51 graden. Hmz lijkt me pijnlijk en miss ook niet zo goed voor je lippen?

Eenmalige aanschafkosten van rond de 40e. Maar normaliter heb ik elke maand een koortslip waar dan 1.5 pakje compeed patches doorheen gaat a 15e. Dit zou dus goedkoper zijn.
    Maar twijfel ook aan de langdurige werking want zovirax en alle gelijksoortige crèmes, echinaeforce op mn lippen deppen en lysine slikken helpt hier al niet meer...

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Geen ervaring. Maar ik gebruik sinds een jaar teatree en het werkt gewoon. Terwijl alle zalfjes etc nooit hielpen

3. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik heb een speciale pen voor insectenbeten. Die werkt ook met warmte. Volgens mij is die ook 50 graden. En dat vind ik echt niet lekker voelen, dus of ik dat dan op mijn lip wil hebben.....?
    Bij muggenbeten werkt het wel.
    Of zoiets helpt bij een koortslip weet ik echt niet. Ik had er nog nooit van gehoord.
    Ik kan natuurlijk mijn pen wel een keer gebruiken als ik een koortslip krijg. Kijken wat er gebeurd.
    (ik hoop alleen voorlopig geen koortslip te krijgen ;))
    Maar elke maand een koortslip is inderdaad wel erg vaak. Hoop voor je dat iemand anders er wel ervaring mee heeft en dat dat ding echt helpt.
    Is er niets wat je kunt innemen ter voorkoming van? Dat lijkt me nog beter.

4. Grietjenb

Neem je dat in? Smeer je dat erop? En waar koop je dat?

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Teatree heb ik nog niet geprobeerd.
    Ff opzoeken wat dat dan doet want ik ken dat middel alleen als druppels die ik op mijn papegaaitjes deed tegen de luizeninvasie waar ze een keer last van hadden.
    Dus dat klinkt raar om dat op mijn lippen te doen haha

6. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Tea tree olie doe ik er ook vaak op,gewoon met een wattenstaafje aanbrengen.

Een andere tip die ik je wil geven is l lysine tabletten slikken ,mijn kraamhulp gaf me die tip en ik ben er erg mee geholpen,ik had iedere week een koortslip en sinds ik die tabletten slik,nog 1x in de maand en dat word ook steeds minder gelukkig.

Het stiftje ken ik niet maar ik vind een thee kop met flink heet water ook nooit prettig voelen op m'n lip. Dus ik zou er zelf niet voor kiezen.

7. Vig83

Vig83 Lid

2 apr 2013
    80
    3
    8
    Ik heb zo'n stift jaren geleden gekocht. Ik had heel vaak een koortslip waar niks tegen hielp. Had dan een behoorlijk dikke lip en het duurde ongeveer twee weken voordat het helemaal over was.
    Toen dus die stift gaan gebruiken. Het doet best wel even zeer maar het duurt maar een paar sec. dus het is best uit te houden. Ik gebruikte hem zodra ik de eerste tinteling voelde en dan was mijn lip binnen een week over. Na een paar keer kreeg ik helemaal geen koortslippen meer en ben ik een paar jaar koortslip vrij geweest. Nu heb ik heel sporadisch wel eens een koortslip maar die is dan ook weer heel snel over zonder gebruik van de stift.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    En misschien moet je ook eens kijken naar wat je eet.
    Ik had ook bijna om de 6 weken een koortsblaar.
    Ben gek op champignons, en at die dus geregeld en daar krijg je ook koortsblaren van. Sinds ik die niet meer eet krijg ik ook geen blaren meer

9. Grietjenb

Daar had ik nog nooit van gehoord!
    Zijn er meer dingen dan die een koortslip kunnen veroorzaken?
    Ik eet regelmatig champignons, maar heb gelukkig maar heel af en toe een koortslip. Dus dat is bij mij niet het geval.

Deel Deze Pagina