Mijn jongste is door ver reflux altijd al een slechte drinker geweest. De laatste maanden ging het goed alleen sinds een maandje weigert hij steeds meer flessen. Waarom hij ze nou weer weigert is mij een raadsel. Ik vind hem weer snel ontevreden. Nou moet ik er wel bij zeggen dat zijn tanden aan het doorkomen zijn en hij sinds dinsdag verhoging heeft en constant aan het overgeven is (virus)? Kan het zijn dat hij hier al een tijdje tegenaan zit en daarom zijn flessen weer weigert? Ander voedsel weigert hij namelijk niet. Ik voel me altijd zo onzeker met hem. Bij de oudste had ik dit nooit maar bij hem vraag ik me altijd af of hij niet iets mankeert, waarom toch?
Mijn dochter is bijna even oud, en die drinkt haar flessen de laatste dagen ook slecht leeg. Het kan kan van alles zijn... Tanden, virusje, sprongetje... Maar ze zijn nu oud genoeg om zo een fase te doorstaan denk ik. Ze pakken wel wat ze nodig hebben lijkt me. Juist doordat het mijn 2e is, maak ik me er eigenlijk helemaal geen zorgen over... Kan morgen zomaar weer over zijn. Ze is trouwens ook snel ontevreden op het moment. Hopelijk gaat het snel beter met je zoontje!
Onze meid heeft hetzelfde en heeft dit ook altijd gehad. Zij heeft een aversie tegen de fles gekregen doordat ze een koemelkallergie heeft gehad en toen ze een paar weken was hardnekkige spruw. Ook heeft ze verborgen reflux. Sindsdien is het waardeloos. Nog steeds drinkt ze haar flessen niet, maar vast voedsel eet ze super! Ze heeft nu sinds 2 dagen dat ze haar vaste voeding (en tevens flessen) niet wilt. Ik denk dat haar tandjes doorkomen. Maar inderdaad, ze pakken wat ze nodig hebben. En de kinderarts zei tegen ons, niet er in proppen, want dan krijgen ze alleen maar meer aversie.. Succes en hoop dat het snel weer beter gaat!
Nou hij eet dus wel gewoon zijn brood, fruit en avondeten maar sinds gister middag heeft hij nog geen druppel gedronken en hij duwt hem gewoon weg. Verder is hij vrolijk. Kindjes van amper 10 maanden kunnen toch nog niet zonder de fles? Hoe krijg ik er nou vocht in? tuitbeker of rietjesbeker snapt hij nog niet.
Misschien kan je hem pap geven? Wat je dan aanmaakt met melk natuurlijk. Ik heb een vriendin en haar zoontje weigerde al vanaf 4 maanden de fles en geeft hem i.p.v. fles dus pap (met een lepeltje) En dat gaat dus prima..... Valt te proberen.... Succes ermee....
Ik geef hem nu in de ochtend banaan met een liga maar ga wel eens kijken of hij dan pap wilt en zijn avondfles laat ik dan maar vallen. Hopelijk drinkt hij in de middag dan nog 1 fles leeg.
Er zijn meedere kindjes van 10 maanden al zonder fles. Het kan wel. En als je gaat oefenen uit een gewone beker? Het vasthouden kan hij nog niet zelf, maar als jij de beker vasthoud lukt het wel. Mijn dochter snapten van tuitbekers helemaal niks. Rietjes bekers en gewone bekers wel. Difrax heeft van speciale oefenbekers met een neusuitsparing. Gewone beker gaat overigens ook. Anders een rietjesbeker nemen, zonder anti-lek. Gewoon bij de Hema voor iets van 3 euro te koop. Of een gewoon rietje in een bekertje doen?