Luteale fase van 18 dagen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pitahaya, 24 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Hoi,

Ik probeer mijn cyclus een beetje te leren kennen. Vanaf volgende cyclus (waarschijnlijk 8 juni) willen we gaan voor ons eerste kindje.
    Maar nu vermoed ik dat ik een luteale fase van 18 dagen heb. Ik maak mij in eens heel erg zorgen of dat niet veel te lang is!! Kan ik dan wel zwanger raken?

Ik weet het niet zeker. Maar ik heb cervixslijm en ik denk dat ik mijn eisprong heb gehad op de dag dat ik heel veel last had van slijm. Kan dat?

Ik heb het dan 3 dagen voor eisprong gehad, 1 dag voor eisprong, op de dag van eisprong heel erg en dan de dag na de eisprong weer een beetje. Klopt dat? Hebben jullie het ook het ergst op de dag van de eisprong?
    Als dat klopt zou het dus betekenen dat ik een luteale fase van 18 dagen heb.....

Hoor het graag van jullie!

2. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Volgens mij hoe langer je lf hoe beter. LF moet minimaal 10 dagen zijn voor een innesteling.

Standaard lf is 14 dgn.

Je bent natuurlijk voor je eisprong meest vruchtbaar. Zou eerder zeggen dat bij veel slijm je ei nog moet springen. Maar zeker weten doe ik niet. Misschien ovulatietesten + temperaturen een optie? Zo weet je zeker wanneer je ei eraan komt;)

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik snap even niet hoe je zeker weet een lf van 18 dagen te hebben?

4. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Dat weet ik ook niet zeker. Ik ben nog heel erg zoekende in mijn cyclus. Maar ik had het gevoel gewoon dat ik het een beetje doorhad... Elke keer als ik veel slijm heb en gevoelige tepels, dan word ik standaard 18 dagen later ongesteld. Dat is nu al een paar keer zo gegaan. Dus ik vermoedde dat dan mijn eisprong ook is... Maar wat JLA ook zegt, kan natuurlijk ook, dat mijn ei pas later springt. Misschien die dag daarna dat ik nog maar heel weinig slijm heb? Dan zou mijn LF 17 dagen zijn...
    Maar das alsnog erg lang!

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Mijn lf was ook 17a18 dagen. Drie keer zwanger geworden dus kan wel!

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Bij mij gaat vruchtbaar slijm juist een eindje vooraf aan eisprong, al heb ik het soms ook tot en met mijn ei. Bij mij zit er tussen slijm en ongesteldheid ook zo'n 18 dagen (als ik geluk heb, want met borstvoeding juist eerder kans op korte(re) LF). Ik zou ovutesten doen en standaard bij dat slijm om de twee dagen vrijen, tot je het een paar dagen niet meer had.

Toen ik zwanger raakte van mijn eerste had ik net voor het eerst ovutesten gebruikt, toen kwam ik erachter dat voor mij het vruchtbare slijm (dag 13) echt wel 5 dagen voor mijn ei begint (positieve test op dag 17, ei op 18, ik heb normaal een cyclus van 30-32 dagen).

Ik was in 3 maanden zwanger en de tweede keer nog sneller, maar ik zie niet zo waarom je denkt dat je een lange LF hebt, het klinkt mij heel normaal in de oren. Je lichaam maakt dat slijm juist om zaadjes langer te laten leven, omdat je eitje wel komt, maar er nog niet is. Bij onze tweede moet het iig wel geholpen hebben, daar moet een extreem volhardende soldaat van mijn man langdurig gewacht hebben haha (wij probeerden die maand mijn ei te omzeilen omdat ik anders 10 weken zwanger zou zijn op mijn verdediging van proefschrift, en dat heb ik dus alsnog kotsmisselijk kunnen doen ;) ).

Deel Deze Pagina