Hoi, hoewel ik nu nog geen kinderen heb maar we er wel mee bezig zijn heb ik hier toch een vraag over. Het gaat namelijk over het wel of niet vaccineren. Mijn schoonmoeder leeft zo ong in een alternatieve geneeswereld en is ontzettend tegen het zetten van alle vaccinaties. Zij wil dan ook dan hun kleinkinderen de vaccinaties ook niet krijgen. Mijn vriend is het hier mee eens aangezien hij ermee is opgegroeid, dit is dan ook zijn antwoord als wij het erover hebben. Ik zou graag willen dan mijn kinderen de vaccinaties wel krijgen, ik vind de bijwerkingen hiervan veel minder erg dan de kinderziektes. Ik wil mijn kind later niet kwijt raken aan een kinderziekte waar tegen ze gevaccineerd hadden kunnen worden. Ik voel mij dan nu ook erg in 1 hoek gedrukt en ik wil voordat ik zwanger raak hier wel uit zijn zodat we daar niet meer over hoeven hebben. Ik heb me af en toe ook ingelezen op internet, daar ben ik ook tegen gekomen dat de kinderziektes die voorkwamen en de kindjes die daaraan waren overleden de vaccinaties niet hebben gehad, je hebt idd ook andere verhalen dat weet ik heel goed. Hoe hebben jullie dit gedaan? Waarom wel/niet vaccineren? Ik weet nu even niet wat ik hiermee moet gaan doen. Hopelijk kunnen jullie je mening hierover geven.
Wij hebben gekozen om gedeeltelijk te vaccineren, zo heeft hij DKTP wel gehad, maar krijgt hij de BMR prikken nu niet. Het is een erg lastig onderwerp en als jullie meningen verschillen zullen jullie toch een beetje naar elkaar toe moeten bewegen. Aan de meeste ziektes zul je je kind niet kwijtraken maar de firma's die de vaccins produceren spelen in op die angst. Het kan dus geen kwaad weloverwogen te vaccineren en te kijken wat reeël is. Aan de andere kant zal je kind ook niet zomaar tig allergieën, autisme èn ADHD kweken omdat je wel gevaccineerd hebt.
Dit is een lastige kwestie idd. Ik zal je mijn kijk erop vertellen. Bij mijn zoontje heb ik mij het nut van de vaccinaties nooit in twijfel getrokken en is hij volledig volgens RIVM-programma gevaccineerd. Bij mijn dochter heb ik door bepaalde omstandigheiden de vaccinaties even moeten uitstellen en ben mij toen gaan afvragen waarom ik klakkeloos het programma heb gevolgd zonder goed te weten wat de voors en tegens van de vaccinaties zijn en of ze allemaal echt zo nodig zijn zoals onze overheid ons dat doet geloven. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb mij er heel goed in verdiept in beide standpunten en heb een hele duidelijke mening gevormd. Mijn dochter heeft deze week haar eerste DKTP-prik gekregen en ze krijgt er nog 2 en geen 3. 4 DKTP prikken zijn gewoon niet nodig. Daarnaast krijgt ze geen BMR-prik. Een BMR-prik geeft geen garantie om de ziektes niet te krijgen, omdat er verschillende varianten van bof, mazelen en rode hond bestaat en de vaccinatie beschermt echter maar tegen 1 variant. Daarnaast zijn het geen dodelijke ziektes en elk gezond mens doormaakt ze prima. Daarnaast als je ze doormaakt ben je wel voor het leven lang immuun. Dit is even in het kort. Ik denk dat het sowieso een heel goed idee is om je te verdiepen in het vaccinatie-programma zodat je zelf een mening kunt vormen. De voordelen kennen we allemaal, die worden luid en duidelijk gemeld. Echter hoor niet van RIVM wat de bijkomstigheden op korte en lange termijn van vaccinaties zijn. Je hebt bijvoorbeeld een vereniging Kritisch prikken waar je veel info kan uithalen en waar je de beide standpunten kunt lezen, dus zowel van RIVM als van meningen die tegen het prikken zijn. Het is en blijft een lastig onderwerp. Ik heb er veel over getwijfeld en daarom ook heel veel informatie over ingewonnen en mijn mening gevormd en daar sta ik 100 % achter. Succes!
Ik ben wel voor vaccineren. door het vaccineren zijn deze ziektes zo goed als uitgebannen. doordat steeds meer mensen ervoor kiezen om niet te enten, wordt het risico op deze ziektes weer groter. vindt ook dat diegene die niet laten enten, niet alleen aan zichzelf/eigen kinderen moeten denken maar ook om hun medemens. je hoeft zelf niet doodziek te worden van bijv. mazelen of rode hond maar mensen met verlaagde weerstand of zwangeren die kunnen daar WEL grote problemen aan overhouden. en deze dingen zijn juist zo goed als uitgeroeid door die vaccinaties. en dat gezeur over autisme, allergien en adhd is helemaal niet bewezen. dit is weer bangmakerij uit de alternatieve hoek. deze "aandoeningen" waren er vroeger ook alleen toen waren die kinderen "" gewoon" moeilijk opvoedbaar. nu heeft het beestje een naam gekregen en hebben ze ineens autisme/adhd of wat dan ook.
Wij vaccineren wel. ik zou het er even goed over hebben. Ik zeg je wel heel eerlijk dat ookal zou niemand het er mee eens zijn ik haar gewoon had laten vaccineren! Maja das niet de idealen mannier natuurlijk... En wbt je s -ouders, die hebben er simpelweg niets over te zeggen!
Ik ben heel stellig wat vaccineren betreft en het is mijn mening en zo heeft iedereen een mening. Ik vind dat iedereen verplicht moet vaccineren. zoals hierboven ook al gezegd hierdoor zijn el heel veel ziektes uitgeroeid. Ik heb ook geen medelijden met mensen die hun kind kwijtraken door een ziekte die door vaccinatie voorkomen had kunnen worden. Wel vind ik dit echt super erg voor deze kindjes, die kunnen er immers niks aan doen. Ik vind het zelfs een soort van mishandeling. Dit is MIJN mening en wil niemand hiermee aanvallen maar er wordt immers gevraagd naar een mening en een mening is altijd iets persoonlijks. dus mocht iemand zich aangevallen voelen, niet doen zo is het niet bedoeld
Bereid je maar voor op een hele discussie in dit topic. Het is namelijk redelijk zwart-wit, heb ik altijd het idee. De mensen die het wel doen zijn er (vaak) van overtuigd dat mensen die niet vaccineren hun kind iets vreselijks aandoen en omgekeerd hetzelfde. Ik kan alleen maar zeggen dat jouw schoonmoeder hier niks mee te maken heeft. Zij heeft keuzes mogen maken voor haar eigen kinderen. Als jij en je vriend een kind krijgt is het jullie beurt. Maar je zult het wel met je vriend eens moeten zijn, dat ben ik het wel met je eens. Misschien zouden jullie eens samen met een arts kunnen praten hierover? Maar ja, als je vriend van de club is die denkt dat vaccineren een samenzwering van de WHO en/of de overheid tegen de mensheid is, zul je daar ook niet ver mee komen. Om heel eerlijk te zijn; als je hier niet uitkomt zou ik als ik in jouw schoenen stond niet aan kinderen willen beginnen. Daar is het voor mij te belangrijk voor.
Voor 90% waren ziektes al uitgeroeid voordat er ook maar 1 enting aan te pas kwam, dus die vlieger gaat al niet op. En ik ben heel blij dat er niet verplicht geent word, er komen steeds meer aan het licht hierover. Er is een huisarts mee bezig, geloof dat hij Van der Linden heet. Wat ik begreep is dat hij een onderzoek wil naar het RIVM, entingen etc. Hoop met heel mijn hart dat hij dat gaat doen want ik denk persoonlijk dat er veel shit naar buiten komt dan
Misschien kan je samen met je vriend op zoek naar een compromis. Bijvoorbeeld later gaan enten. Inderdaad Phneu hoef je maar 3 ipv 4 (derde weglaten). BMR hoeft van mij ook niet perse, zijn vrij normale kinderziekten en liever goed immuun door eigen lichaam dan halfbakken door een vaccin. Tegenwoordig ben je verplicht bij het CB om ook hep A te nemen (zit nu bij DKTP in), die zou ik zeker niet doen als je geen risico groep bent, echt onzin. DKTP kan je bijvoorbeeld dan weer wel doen. misschien ook kijken voor welke vaccins goede homeopatische alternatieven zijn. Kijk waar je elkaar kan vinden. Wat is noodzakenlijk en wat is teveel (en ja in NL doen we teveel). Ik denk dat als je samen op die manier naar het programma gaat kijken, je SM er vooral lekker buiten laat en dit ook samen afspreekt van te voren, je een heel eind komt. Ik geloof wel in vaccineren maar ik geloof niet aan het overbodig blootstellen van mijn kind aan dergelijke vaccins. Hou er wel rekening me dat als je het op deze manier aanpakt en CB er warschijnlijk niet in mee gaat en je via je HA moet vaccineren en zelf betalen (soms vergoed de verzekering ze nog wel) maar geloof dat dit qua kosten best te doen is. hoop dat je er wat aan hebt!
Hier op het dorp is denk ik 80% zwaar van de kerk. Eerst zie je iedereen lopen en daarna komen de 'invalide' kinderen/volwassenen. Zo hebben we hier 3/4 jaar geleden ook een polio uitbraak gehad en zo zijn er vaker van die dingen. Maar goed, iedereen voor zich. Ik zou mezelf mijn hele leven schuldig voelen tegen over mijn kind. Maar deze mensen denken: God heeft andere plannen.
Wij hebben hier nooit discussie over gehad, omdat wij beide uitgesproken voorstander zijn van vaccineren volgens het RVP. De enige tip die ik voor je heb, is zorg dat het iets is tussen jou en je partner. Zijn moeder heeft er niets mee te maken, dus haar opvatting doet er gewoon niet toe. Voor ons zou het werken om zoveel mogelijk feitelijke en onderbouwde informatie te verzamelen en daarover te praten. En zo kom je dan tot een gezamenlijke beslissing. Nu over vaccinatie, straks over bijvoorbeeld schoolkeuze.
Dit is niet juist. Je doelt denk ik op het feit dat sterfte aan die ziektes al enorm op z'n retour was, maar die ziektes kwamen wel degelijk nog héél veel voor. Vlak voor de invoering van de BMR prik, kreeg nog bijna ieder kind deze ziektes. En 3 van de 1000 zieken overlijden eraan, wat veel minder is dan 100 jaar geleden, maar in mijn ogen nog veel te veel.
Gezien het feit dat mijn nicht gestorven is aan de gevolgen van de mazelen is het ook wat kort door de bocht om dit geen dodelijke ziekte te noemen. We vaccineren om een reden. De enige reden waarom je je deze vraag KUNT stellen is omdat meer dan 90% van de Nederlandse bevolking zich WEL vaccineert. Eén blik aan de andere kant van de wereld en je weet weer waarom WEL! Kritisch zijn over wanneeer en hoevaal is natuurlijk meer dan prima. Het is feitelijk dit.. Je kijkt uit bij het oversteken en je ziet geen verkeer aankomen dus je steekt over.. gaat gelukkig goed. De volgende keer kijk je niet zo goed uit en steekt toch over. Gaat ook goed... dat kan lang goed gaan... maar wat is er nou mis met gewoon goed uitkijken? @Jada.. AL deze ziekten komen nog steeds gewoon voor en de gevolgen kunnen zeer ernstig zijn.. geen onwaarheden verkondigen.
En natuurlijk komen kinderziektes nog voor. Wij enten niet tegen bmr, er staat zelfs op internet dat je bepaalde kinderziektes kunt krijgen maar dat je dat niet eens hoeft te merken.
Lees de dingen die op die site staan nou eens heel goed! Geloof jij werkelijk wat ze daar beweren? De eigenaar van de site beweert o.a. dat ziekten niet veroorzaakt worden door bacteriën of virussen. Lees de boel nou eens kritisch door daar en gebruik je gezond verstand. De site is propagandistisch gezien HEEL geraffineerd opgezet, vandaar dat er ook staat dat je moet beginnen met het lezen op pagina 1. De opbouw van desinformatie is heel knap gedoseerd, waardoor je inderdaad als het ware in hun denkmanier wordt meegesleept. Maar als je gewoon even jezelf houdt aan wat er wetenschappelijk gezien gewoon onomstootbaar allemaal is aangetoond de afgelopen 150-200 jaar. Als je een beetje kennis hebt van biologie of chemie, als je IQ niet onder de 100 gezakt is dan weet je gewoon na goed lezen dat de site gewoon volstaat met stierenpoep, oftewel bullshit. Ik vind het een erg gevaarlijk site. Goedwillende ouders worden erdoor compleet op het verkeerde been gezet.
Zo te zien heb je de site van vaccinvrij voor zoete koek aangenomen i.p.v. door de bullshit heen te prikken!
Hier wordt gewoon gevaccineerd volgens het RVP, daar is absoluut geen discussie over mogelijk. Ik ga mijn kinderen (en andere kinderen!) niet blootstellen aan nare en gevaarlijke kinderziektes met soms ook nog lange termijn gevolgen zoals onvruchtbaarheid. Ik vertrouw hierin volledig op de medische wetenschap en de overheid. Ik ben zelf ook gewoon gevaccineerd volgens het standaard programma en nooit ergens last van gehad, en ook mijn dochtertje heeft nooit ook maar 1 bijwerking van een vaccinatie gehad.
Niet zodom lullen,ik hebzo enorm veel sites gelezen de afgelopen 3 jaar zowel Nederlandse als buitenlandse sites. Dus mijn mening is niet gebaseerd op 1 site