Afgelopen week had mijn zoontje koorts. Hij heeft oorontsteking, dus we vonden dit niet raar. Hij heeft 2 dagen tussen de 39 en 40.2 gehad. Hij heeft een kuur en de koorts is sinds vannacht eigenlijk weg. Nu zat hij opeens helemaal onder de rode vlekjes. Huisarts gebeld en ze zeiden door de telefoon waarschijnlijk uitslag van de kuur. Ik vind het wel een beetje veel uitslag, dus ik zat even op internet te zoeken. Ik dacht zelf dat het misschien de zesde ziekte kan zijn? Het zit alleen op zijn hoofd en romp en heel iets op zijn schoudertjes/bovenarmpjes. Iemand die het herkend?
Het zou kunnen inderdaad. Mijn dochtertje heeft ook de zesde ziekte op het moment. Bij haar zitten de vlekken (roze-achtig, niet vurig rood) vooral in haar gezicht (achter haar oren grote vlekken), in het luiergebied en een beetje op buik en rug. Zij heeft eerst 5 dagen koorts gehad. Als het de zesde ziekte is moet je de vlekjes kunnen wegdrukken, het moeten echt vlekjes zijn, geen blaasjes. Waar je verder op moet letten is dat je kindje niet opeens weer hoge koorts krijgt/slecht gaat drinken/slechte plasluiers krijgt/echt ziek wordt. In dat geval even contact opnemen met je HA. Dat is het advies wat ik gekregen heb.
Ja dit zijn idd ook rozige/zacht rode vlekjes.. Door de camera/flits lijken ze wat bruinig, maar ze zijn echt roze/zacht rood. Hij heeft ze het meest op zijn rug en buik. Zijn gezicht ook (en achter en op de oren) maar die zijn alleen als hij het erg warm heeft of zicht druk maakt goed te zien. Bedankt voor de tips, zal er op letten!!
hmm.. ik lees even mee.. mijn zoontje heeft sinds gisternacht ineens hoge koorts. Schommelt tussen 39.2 en 40.7 Denk zelf ook aan de 6e ziekte, blijkbaar heerst het?
Bij mijn zoonjte zijn de vlekjes nu weer weg. Hij heeft verder ook nergens last meer van dus het is over. Vervelend!! Misschien dat het idd wel heerst. Beterschap!!
toen mijn zoon de zesde ziekte had stond hij helemaal onder de vuurrode vlekken met kleine bultjes erin, die elke paar uur van plaats wisselden. hij had hoge koorts en gilde een apar uur alles bij elkaar. de volgende dag was de uitslag bijna weg en om de paar uut kwam er wat naar boven. dit hoort blijkbaar bij het verloop en kan 2 weken duren. ik vind deze uitslag er eerlijkg ezged heel anders uitzien. ik neig toch meer nar een allergische reactie ergens op waarschijnlijk die medicatie. maar ik ben uiteraard geen arts en zou er toch naar laten kijken zelf. ik had je laatste post niet gezien ik lees dat ze bij jullie ook weer weg zijn nu. komen er nog plekjes terug gedurende de dag of is alles helemaal weggebleven. dan is het waarschijnlijk toch een reactie geweest even.
mijn dochter heeft pas ook een AB kuur gehad ivm oorontsteking en ook diezelfde morgen had ze dezelfde vlekjes. het is gewoon echt uitslag van de AB kuur als je de bijsluiter leest staat er ook bij uitslag als bijwerking! na 2 dagen ging t weg bij mijn dochter.
Hoi, Bij mijn zoontje zag de uitslag vd 6e ziekte er ook zo uit. Voorafgaand door een dag of 3 koorts tot 39,8. Zou dus goed kunnen.
Ja, overduidelijk! Mijn dochtertje had het ook en tegelijkertijd de vijfde ziekte. Duurt een paar dagen en dan is het over. Lekker uitzieken