Ja, daar kom ik weer aan... Sinds een kleine week last van aambeien (denk ik), en maak me nu druk over de aanstaande bevalling. Ben morgen 37 weken zwanger dus het komt steeds dichterbij. Het is allemaal behoorlijk pijnlijk van onderen en zie nu behoorlijk tegen de bevalling op. Wie is er ook bevallen met pijnlijke aambeien? En merkte je daar iets van? Kan iemand mij vertellen dat ik me daar niet druk om hoef te maken? Bij mijn vorige zwangerschap heb ik er helemaal geen last van gehad en nu zomaar ineens. Sinds een paar dagen gebruik ik Curanol zalf en tabletten dus hoop dat ik ze nog kwijtraak voor die tijd. Als het na het weekend niet beter is geworden ga ik toch maar even langs de HA, ook om zeker te weten of het aambeien zijn... Ik wacht op jullie reacties....
hier ook last van aambeien.. ik had ze bij mij vorige ook en vooral toen ik bevallen was maar ik weet niet meer of ik ze ook veel had tijdens het bevallen.. in elk geval niet gevoeld ben ook wel benieuwd naar reacties.. oh en neusspray op je aambeien doet ze ook slinken
Haha, nou ik heb me er geestelijk ook al op voorbereid!! hahaha Ik heb aambeien al de hele zwangerschap en bij mijn vorige bevalling een heel resiment erbij gekregen. Maar die waren heel snel verdwenen. Dat kwam door het persen. Maar je voelt er niks van hoor, ik voelde op een gegeven moment niks meer daar onder hihi. En ik dacht pers maar door, het kind moet eruit! Hoe eerder hoe beter! Dus ik zou als ik jou was je er echt niet druk om gaan maken!
Ik raakte voor mijn bevalling zwaar aan de diarree en kreeg daardoor (weer) aambeien. Tijdens het persen niks van gevoeld. Daarna zaten er gezwellen i.p.v. aambeien. Kreeg ook een aantal hechtingen. Maar man, wat heb ik me na de bevalling beroerd gevoeld door die aambeien zeg. Die hechtingen voelde ik niet eens. Heeft bij mij wel een paar weken geduurd Maar tijdens je bevalling voel je er dus niks van hoor.
Curanol werkt super goed dus wie weet! Na een paar dagen doet het al veel minder zeer dus nog ff volhouden. Komt allemaal vast goed
Kan je helaas niet helemaal gerust stellen.... Had aambei in zwangerschap en heb hem redelijk weg/onder controle gekregen met otrivin neusspray. Tijdens het persen heb ik er alsnog een pingpongballetje van zien te maken.... Heb uiteindelijk zelfs meer last gehad van mijn aambei als van de knip.... De huisarts gaf me goddank de tip om mijn onderkantje iets omhoog te leggen zodat de zwelling weg zou trekken. Want hier had ik zo'n last van. Daarna is het snel beter geworden en heb er nog een klein flubbertje aan overgehouden. Valt mee te leven toch? Nou, niet helemaal gerust gesteld, maar tijdens het persen denk je toch alleen: KOM ERUIT!!!!! Succes!
Lees hier steeds dat Otrivin Neusspray ook werkt, maar vraag me af, mag dat ook een huismerk neusspray zijn? Die heb ik namelijk altijd in huis.... En ik ga ook maar eens op zoek naar die curanol denk ik.
Haha, moest even lachen. Mijn man heeft namelijk in de kraamtijd nog een flesje gehaald en ik had het niet in de gaten maar het was met menthol erin! Heerlijk verfrissend aan je aambei. Dan voel je wel of je geod gericht hebt met sprayen. Heb het hele potje opgemaakt en geen problemen gehad. Dit mag je alleen op dichte aambeien gebruiken! Het haalt het vocht uit je huid. Dus slinkt je aambei. Huismerk kan dus ook lijkt me! Succes!
Had ze ook, tijdens bevalling voel je ze echt niet meer (je hebt dan andere pijn die belangrijker is om mee om te gaan) Erna wel heel veel last....
Ik ben nog niet bevallen, nu bijna 30 weken zwanger maar las overal op het forum (én hoorde net van mijn vk) dat Curanol dé oplossing was. Ik ga zo dadelijk in Amsterdam bij de Geboortewinkel de zalf én de pillen ophalen. Schijnt dat ze de pillen een jaar lang niet mochten verkopen maar dat het nu dus weer mag. Dacht dat dit wel nuttige info was voor degenen die in Amsterdan en omgeving wonen.
Hallo, ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook enorm veel last van die stomme aambeien gehad, Curanol hielp niets, sperti ook niet, na de bevalling waren de aambeien nog veel groter geworden, via de huisarts toen een recept lidocaine zalf gekregen, HEERLIJK! Het verdoofd dus je voelt er niets meer van, de curanol ook door blijven gebruiken en op een gegeven moment waren ze (bijna) weg! Ik weet eigenlijk niet of je het ook mag gebruiken tijdens de zwangerschap, zo wel dan kan ik het je zeker aanraden. Groetjes Sannie
inmiddels ben ik bevallen en tijdens de bevalling heb ik ze niet gevoeld... na die tijd had ik een hele grote en goed last van gehad.. nu weekje verder en eigenlijk geen last meer.. hij zit er nog wel maar niet zo groot meer.. Wat erg lekker is om er appelstroopcompres tegen aan te doen.. dat heeft mijn kraamhulp gedaan... wat appelstroop in een plastic zakje en in de vriezer.. het wordt niet hard en is wel heerlijk koud.. in een hydrofiel washandje en kan je er op zitten.. heerlijk verkoelend! verder elke dag paar x met curanol gesmeerd
Ik heb er mijn hele zwangerschap last van gehad, met de bevalling niets van gevoeld en na mijn bevalling trokken ze heel snel weg. Kan dus best goed gaan hoor!
@Francis78. Trokken ze vanzelf weg, of heb je er wat aan gedaan? Ik ben ook zoooo bang dat het straks bij de bevalling een joekel wordt.....:S