wat zouden jullie doen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ALeV84, 8 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Mijn zoontje gaat al bijna een half jaar naar psz en doet het supergoed daar. Hij begint ook te spelen met andere kinderen, maar voornamelijk met oudere kinderen die al bijna naar school gaan. De leidster zei laatst dat hij heel leuk kan spelen en dat de kinderen hem heel grappig vinden. Heel leuk natuurlijk allemaal. Toch maak ik me ergens zorgen over. Laten we zeggen dat hij Erwin heet. Een paar jongens noemen hem Erwin de Perwin. Dat zei de leidster ook, maar deed daar heel lacherig over. Nu noemt hij zichzelf thuis ook zo en vindt heel grappig. Hij moet er zelf om lachen zeg maar. Ik ben nu dus bang dat dat niet lollig wordt gezegd maar meer op een pesterige toon en dat mijn zoon dat niet doorheeft. Maar als dat zo was geweest zou de leidster dat wel hebben gezegd neem ik aan en zou ze er niet zo lacherig over doen. Aan de andere kant heeft ze zelf misschien niet in de gaten dat het lullig wordt bedoeld. Er zijn zoveel kinderen daar en soms heb ik het gevoel dat ze zo niet zo goed letten op alles. Zouden jullie dit navragen bij de leidsters? Ik wil ook niet als een onzekere moeder overkomen. Ik twijfel dus :)

2. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vragen kan geen kwaad, toch!
    Ik zou gewoon even vragen. Het zou niet leuk zijn als het pesterig bedoeld is!
    Je komt dan echt niet als onzekere moeder over, maar gewoon een goede moeder !
    Succes!

3. pasja

pasja Lid

22 mei 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    als hij het niet als pesten ervaart is het geen pesten en zou ik er geen aandacht aan geven waardoor het ineens wel belangrijk wordt

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Eens met Pasja :)

5. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Mijn man, die minder onzeker is, zegt ook dat ik er helemaal niet op in moet gaan. En dat als ik dat wel doe, straks mijn zoon wel een kwade bedoeling erachter ziet en juist verdrietig wordt. Vind het wel heel sneu voor mijn zoontje als het wel gemeen bedoeld is en hij is zich van geen kwaad bewust. Of hij heeft het wel door maar laat het niet merken door er zelf om te lachen. Zo pienter is hij wel.

6. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Bij mijn zoon op school wordt dat ook gedaan onder de kindjes/vriendjes. Vinden ze zelf enorm grappig. Is niet als pesten bedoeld, eerder plagen, grapje maken. Geen kwade bedoelingen. Zouden ze op die leeftijd trouwens al 'pesten'?

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn ervaring is dat ze op die leeftijd nog niet pesten. Zelfs op de kleuterschool nog niet. Op school worden ook dat soort grapjes gemaakt en iedereen moet er heel erg om lachen :). Ik noem Eva ook vaak Eva de Peva en Lisa Lisa de Pisa, ze zijn het hier dus ook gewend ;).
    Gewoon lekker laten gaan, zolang hij het niet vervelend vindt, is het prima.

8. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Hoi,

Ik snap dat het niet leuk overkomt. Maar zoals gezegd als hij het niet als pesten ziet denk ik dat je het moet laten gaan. Mischien dat hij anders juist er onzeker over word. Ik denk dat het op deze leeftijd niet als pesten bedoelt wordt.

Ze vinden het op deze leeftijd ook alleen maar leuk als ze overal op kunnen gaan rijmen.

Vriendje van mijn zoon heet dries en werd op de eerste schooldag al Dries de pies genoemd. Hier hoor ik de hele dag Dani de pani en ( is mijn zoon) Jayden de payden en Romando de pano en ga zo maar door.

Deel Deze Pagina