Iemand ervaring met hoogsensitieve baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Delhayeday, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik blijf het gek vinden om kindjes van 15 dagen (of weken, nog vroeg) en 11 weken al te bestempelen met het label 'extreem gevoelig' en 'hoogsensitief'. Naast het feit dat ik er niet in geloof, je kindje is net geboren. Moet nog wennen aan het feit dat hij buiten jouw buik is. Gun hem even wat tijd!! Elke baby is gevoelig in het begin. Maar om met een kind van 15 dagen/weken je dag te bespreken? Haha ik zie me al gaan. Ben het wel een beetje met Pientje eens wat dat betreft.
    Wacht gewoon even af.

2. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    'M sorry! Ik bedoel 15 weken.....

3. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het zijn dus 15 weken ipv dagen. Maar hooggevoeligheid word vaak herkent door ouders die hier zelf ook "last" van hebben. Ik ben zeker niet van het bestempelen, maar moedergevoel klopt altijd!

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wat fijn dat je zo goed naar je meisje kijkt en in probeert te spelen op haar behoeftes. Laat je hier niet in de war brengen, je klinkt super liefdevol. Wij hebben ook altijd voor het slapen gaan de dag door gesproken, een mooi ritueel. Nu vraag ik hem wat hij het leukste en het minst leuke aan de dag vond.

5. KleineAva

KleineAva Lid

20 apr 2015
    26
    0
    0
    Tara, je klinkt wel alsof je nu ons bestempeld alsof wij haar in de war brengen... We brengen gewoon onze mening in, IK ga er tenminste van uit dat mamma's en pappa's gewoon moeten blijven doen wat ze zelf beter vinden...

Ik denk dat iedere ouder liefdevol is voor haar kind. De een op die manier, de andere op een ander manier. Zelfs op een onorthodoxe manier. Gelukkig leven we in een land waarbij we allemaal vrijwel liefdevol kunnen zijn voor ons kind.

Dat neemt nog niet weg dat je kunt discussieren over iemand zijn mening. Soms begrijpt iemand je standpunt en heeft daar iets aan. Laatste wat ik doe is iemand in de war willen maken.

Mijn mening is gewoon dat je medisch bij medisch moet laten. Spiritueel bij spiritueel, etc.

Ik weet hoeveel energie en tijdrovend klusje een pasgeborene is. Haar al laten kennismaken met rituelen op een vroeg moment leek me zo'n verspilling van je eigen energie. 15 dagen zou dan ook te gek zijn... 15 weken is wel een ander verhaal en dan begrijp ik je ook wel.:D

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik vind de reacties behoorlijk veroordelend en niet vragend of geinteresseerd en ook weinig ruimte latend voor een discussie. Maar dat is mijn mening. Ik kan me dus voorstellen dat een moeder daar onzeker van kan worden, vandaar mijn mening. Hooggevoeligheid heeft absoluut niks met spiritualiteit te maken, maar goed, dat heb ik al eerder uitgelegd. Aan een kindje van 15 weken kun je al goed zien of hij gevoeliger is als gemiddeld en vooral als je het zelf ook bent kun je het al snel herkennen.

7. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik vind dat jij haar aanpraat dat haar kind wel hoog gevoelig is, dat lijkt me ook niet zo handig. Hoe oud het kindje ook is, laat hem eerst wennen aan de wereld buiten de buik. Als het nog zo is als hij jaren ouder is dan kan er eens naar gekeken worden.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik heb in het begin ook getwijfeld of mijn zoontje misschien hoogsensitief was.
    Altijd van slag als we weg waren geweest, hij kon dan ook niet meer in slaap komen, al hadden we alleen maar boodschappen gedaan.
    Hij was sowiezo een slechte slaper, duurde lang voor hij sliep en sliep maar kort.
    Op een verjaardag o.i.d. was het meestal brullen, de eerste maanden bij de gastouder gingen ook erg moeizaam.
    Harde geluiden waren binnen 1 seconde keihard brullen. Waar andere kindjes in slaap vielen bij het horen van de stofzuiger ging hij keihard krijsen.
    Zo lang hij alleen was bij ging het prima, kwam er andere kindjes bij, al zaten ze aan de andere kant van de woonkamer dan was het brullen.
    Inmiddels is hij bijna 10 maanden oud en zie ik toch duidelijk vooruitgang. Bij de gastouder is hij 9 van de 10 keer erg gezellig en ook op verjaardagen gaat het steeds beter. Wel proberen wij er altijd als 1 van de eersten te zijn, we hebben gemerkt dat het voor ons zoontje beter werkt als de kamer langzaamaan vol druppelt i.p.v. dat we in 1x in een hele volle kamer binnenkomen.
    Ook slapen gaat inmiddels beter, vooral thuis en bij de gastouder.
    Als we ergens anders zijn is dit vaak nog wel lastig, mede omdat ons zoontje een pik donkere kamer nodig heeft om uberhaupt in slaap te kunnen vallen.
    De stofzuiger is tegenwoordig erg interessant. Waar hij alleen echt nog moeite mee heeft is boren of het luchtalarm 1x per maand.
    Ik denk dat het goed is dat je alert bent op de signalen die je kindje af geeft en hier dan ook vooral op in spelen, maar ik denk dat er nu nog lastig iets over te zeggen is.
    Wij hebben ons zoontje wel regelmatig blootgesteld aan zulke prikkels en ik heb het idee dat hij er daardoor wel meer aan gewend is geraakt en het nu dus beter gaat.
    Ik geloof dan ook niet dat mijn zoontje hoogsensitief is, maar heb hier dus de eerste maanden wel over getwijfeld.
    Dat er dus met 15 weken al wordt gezegd dat je kindje hoogsensitief is vind ik erg voorbarig. Ik denk dat het goed is om in je achterhoofd te houden, maar wat ik met mijn verhaal wil zeggen is dat het nog helemaal om kan keren.
    En het ene kindje is nou eenmaal gevoeliger dan het andere kindje;)

9. KleineAva

KleineAva Lid

20 apr 2015
    26
    0
    0
    Dat doe je zelf toch ook? Jij veroordeelt de mensen die anders denken dan de TS. Jij gaat er helemaal in mee, terwijl de rest adviseert ook andere mogelijkheden aan te kijken. In mijn ogen is het laatste altijd beter. Wij zijn geen experts, wij zien niet wat er gebeurd bij de mensen binnen. Een kindje van 15 weken KAN je nog niet zien of het overgevoelig is. Je kan wel vermoedens hebben, maar je kan er nog niet naar handelen. Dat zie je echt pas later op de leefdtijd. Ik zei ook niet dat hoog gevoeligheid spiritueel moet zijn. Ik zeg alleen dat een spirituoloog zich niet moet bemoeien met zo'n jong kindje. Die heeft daar echt geen verstand van. Los van het feit of ik zoiets geloof of niet. Medisch bij medisch, psychologie bij psychologie. Maar geen zelfbenoemd beroep je kind een stempel op laten drukken. Dat is behoorlijk goedgelovig, en dat pakt meestal niet zo erg goed uit voor je kind. Daarom is het goed dat ze op een forum hier over wilt praten, zo kunnen anderen hun mening uiten. Als ik iets plaats doe ik het niet omdat ik alleen maar jaknikkers wil horen. Jij veroordeeld de mensen die het niet eens zijn, omdat je, net zoals de TS, gelooft dat haar kind hoog gevoelig is. ( wat misschien helemaal niet zo is. )

10. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Mijn excuses als iemand zich veroordeeld voelt, dat was echt niet mijn bedoeling. Ik heb alleen mijn ervaring willen delen en begrip willen opbrengen.Ik wil niks aanpraten, maar het is voor mij gewoon erg herkenbaar, vandaar het tegengeluid. Ik ga het hier verder bij laten. Ts is ook al lang afgehaakt.

Deel Deze Pagina