Ik ken dat merk dan wel, omdat mijn man ook met telecomapparatuur werkt van Huawei. Huawei is enorm in opkomst. Sinds kort komen ze zelf ook met mobiele telefoons. Zal me niks verbazen als ze straks net zo groot worden als Samsung en Apple...
Dus net als sommige koekjes en auto's. Gewoon zelfde ingredienten of onderdelen, maar dan met minder bekend merk en stukken goedkoper.
Ik heb sinds 2 weken een huawei ascend Y300. Wilde eerst een samsung maar vind ie a en toe ook niet echt goed reageren en te bedienen. Veel verhalen over batterijen die snel leeg gaan enz. Dus de uitdaging aan gegaan en een huawei gekocht.Ben er heel erg tevreden mee. Huawei is echt in opkomst en zou ongeveer vergelijkbaar zijn met samsung. Ze liijken er gigantisch op, dezelfde functies alleen stukken goedkoper. Ik heb de mijne bij de kijkshop gekocht. Prepaid pakket voor 120 euro. Ze hebben een actie waarmee je 20 euro terug krijgt van huawei. Er zat bel tegoed op dus totaal heeft het toestel me 90 euro gekost. Heb hem ook nog eens met mn freebees betaald dus uiteindelijk was ik 30 euro kwijt Hij zou een simlock hebben maar dat was niet het geval. Scheelt weer..... Ik vind hem snel en handig in gebruik. Accu gaat ook lang mee. Bij mij 4 a 5 dagen. Moet er wel bij zeggen dat ik er niet de hele dag mee zit te spelen.
Als vertegenwoordigster of verkoopster kun je dit soort dingen natuurlijk niet zeggen. Maar toch vind ik wel dat je als klant moet bedenken dat het logisch is dat het allemaal minder is dan de duurdere merken. Daar is de prijs/kwaliteit verhouding naar. Bedankt voor de reacties, ik ben er wel achter dat het zeker voor een eerste smartphone gebruiker, het zeker de moeite waard is om hem aan te schaffen.
Ik 'moet' ook binnenkort een nieuwe smartphone aanschaffen, en een Huawei lijkt me wel wat, maar ik ben een beetje huiverig voor het feit dat als ie kapot is, hij naar China verscheept moet worden..... Ik ben dan echt bang dat je hem óf na maanden pas weer terug krijgt, óf gewoon helemaal niet meer.... Vind ik toch wel een groot nadeel, dat ie daar naartoe moet voor de garantie.
Hoe kom je erbij dat hij dan naar china verscheept moet worden Een kapotte samsung of apple stuur je toch ook niet nasr land van herkomst? Huawei heeft afdelingen in de benelux. Op mijn telefoon zit een service dat als hij kapot is, ze hem bij me thuis komen halen en binnen 3 dagen gemaakt weer terug krijg. Ze komen hem echt niet even vanuit china halen en brengen hoor
Mijn vriend heeft m gekocht als tussenoplossing aangezien zijn eigen telefoon (samsung note) gerepareerd wordt en hij gek werd van zijn leentoestel. Hij heeft de ascend gekocht. Prima prijs kwaliteit verhouding. Leuke telefoon en vergelijkbaar met mijn galaxy s2 Wel een iets minder goede camera maar maakt nog steeds.prima foto's. Accu is qua levensduur vergelijkbaar bij zeer hoog gebruik. Wel ieta sneller leeg dan de galaxy s serie maar nog niet schrikbarend Telefoon reageerd prima en wordt zeer intensief gebruikt.