buikgriep

Discussion in 'De lounge' started by Pandora, Dec 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik ben me de hele dag toch al een partij ziek :( flink buikgriepvirus...het heerst op mn werk...alle clienten en personeel zitten momenteel in de lappenmand met dezelfde klachten...in een week tijd is heel het team al ziek geweest

het komt er aan alle kanten tegelijk uit...ben nog nooit zo beroerd geweest :(
    ik kan echt helemaal niks binnen houden...slok water komt er ook weer meteen uit...ook eten!
    door de zwangerschap ben ik soms wat duizelig...maar nu ik niks binnen hou, is dat er niet beter op geworden :(
    wat zouden jullie doen?
    zou ik een glas water met een beetje ORS mogen pakken??? ( voor zo lang als het binnen blijft )

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Helaas kun je niet veel meer doen dan uitzieken maar wat je nog wel kunt proberen is cola zonder prik te drinken. Cola even laten staan of er wat suiker in doen. Dit brengt de maag tot rust en werkt hier meestal wel.
    Ook al ben je kotsmisselijk en moet je er ws niet aan denken, neem gewoon af en toe een ienimienie slokje.

Beterschap!!

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ohja en daarnaast je maag dus echt rust geven,dus gewoon even niets eten. Pas wanneer je niet meer misselijk bent na een dag meestal kun je bv beschuit met een kop thee drinken en evt boulion.

De dag daarna zou ik pas rustig aan weer normaal eten en dan zeker geen vette dingen.
    Valt me op dat veel mensen perse iets binnen willen hebben terwijl dat er toch vaak weer uit komt en het dus alleen maar langer duurd.

Hier eet ik zeker een dag niets en ben er vaak na 1-2 dagen vanaf.

4. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ind cola drinken, ik heb een paar jaar terug hele erge buikgriep gehad, niks anders dan overgeven en aan de diaree. Toen voorzichtig wat slokjes cola gehad. En daarna nog niet meer overgeven en de diaree ging over vrij snel over.

Veel beterschap gewenst! Hopelijk knap je snel op

5. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik lust geen cola en ik heb geen cola :(

6. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Kan je dan de verloskundige niet bellen voor informatie? Ik snap dat je die misschien nog niet hebt gebeld voor een eerste afspraak, maar voor dit soort dingen kun je ze altijd wel bereiken.

Van internet:
    Uitdrogingsverschijnselen zijn onder andere opvallende dorst, droge mond, droge ogen, minder plassen, gewichtsverlies, sufheid, verwardheid en uiteindelijk flauwvallen.

Zolang je nog niet dat soort verschijnselen vertoont, zou ik het zelf nog even afwachten.

Beterschap!

Share This Page