Hebben jullie dat ook die twijfel?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Robin77, 18 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    In april dit jaar lieten we de pil staan. Eerst ook gewoon echt laten staan en niet bewust aan het klussen geweest ofzo. Nu gebruik ik sinds twee maanden ovu testen en gaan we er echt voor. Op het moment dat je de pil laat staan ga je er eigenlijk toch wel vanuit dat je snel zwanger zult zijn...nou niet dus :(

Hebben jullie wel eens getwijfeld aan jullie vruchtbaarheid? Ik weet dat het nog veel te snel is hoor, maar soms lijkt het wel als of iedereen om je heen spontaan zwanger wordt...behalve ik ;)

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik denk dat iedereen dat wel heeft, zeker als het een paar maanden duurt. Maar probeer jezelf voor te houden dat het wel een jaar kan duren, dat is gemiddeld. En als je eenmaal zwanger bent, kun je achteraf zeggen, goh, eigenlijk ging het best snel, dat had in tenminste en hier duurde het een half jaar.

Ik wens je veel succes en blijf positief en geniet vooral van het proberen zwanger te worden! Het komt wanneer het komt....

3. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Dat geloof ik ook direct hoor, denk inderdaad dat als je dan zwanger bent en terug kijkt op de tijd dat je het probeerde te worden, dat het allemaal wel mee valt. Haha, maar tot die tijd.....ik ben van nature al een enorme jantje ongeduld, dus hiermee word ik wel aardig op de proef gesteld ;)

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik ben altijd heel erg bang geweest dat ik onvruchtbaar was... En nu het zo 'lang' duurt, wordt die angst alleen maar erger..waardoor het mss alleen maar 'langer' zal duren.
    Het is ook zo'n groot wonder en ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zoiets moois zo kunnen meemaken!

Ik zie dat je korte cycli hebt dus dat is al fantastisch! Heel veel succes nog met klussen en probeer er van te blijven genieten hè!
    Laat het geen 'klus' worden! ;)

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik denk idd dat iedereen dat wel eens heeft
    maar probeer toch wat geduld te hebben
    niet iedereen raakt gelijk de 1e ronde zwanger
    gemiddeld ligt het binnen 1 jaar
    en daarna kun je naar de ha toe voor een evt onderzoek

heel veel succes meiden
    dat 2008 maar een mooi jaar gaat worden ;)

6. njoy25

njoy25 Lid

27 jun 2008
    30
    0
    0
    juf
    hi hi,

ik heb het ook het gevoel van ben ik wel vruchtbaar ( ik denk ook dat iedere vrouw dat wel heeft), zeker nu ik al een aantal boeken over zwanger worden heb gelezen. Om me zelf te beschermen ben ik maar gestopt met het lezen van die boeken, anders maak ik me zelf helemaal gek!

7. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Je bent nog niet zolang gestopt het zou zo maar nog een hele tijd kunnen duren voor je zwanger wordt. Ik zou de ovulatietesten laten staan hierdoor ben je er veel te veel mee bezig en zou het zomaar langer kunnen durenvoor je zanger bent. Reken gewoon je vruchtbare dag uit en doe het vanaf een tijdje ervoor tot een tijdje erna.

Vanons eerste kindje was ik binnen 3 maanden zwanger maar waren we er echt helemaal niet mee bezig. Van de tweede hetzelfde verhaal en wa smeten raak. Voor nummer 3 hebben we heel wat langer moeten wachten mar ik denk dat dat juist kwam omdat we er zo mee bezig waren.

8. Ik heb het ook, vooral nu we al straks een jaar bezig zijn.. dit is ronde 10 voor mij en iedere keer denk ik weer ik zal wel onvruchtbaar zijn. Ik word er zooo onzeker van! :(

9. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Het is ook niet zo dat ik super gestrest mee bezig ben hoor. Tuurlijk, ik gebruik ovu testen en daar maak ik dan natuurlijk ook gebruik van ;) Maar ik vraag het me gewoon wel eens af....

Ik kan me juist niet voorstellen dat ik het NIET mee zou maken. Ik weet ook zeker dat ik echt wel zwanger zal raken hoor...en hopelijk komt caruli haar pendel uit :)

En in de tussentijd geniet ik gewoon heerlijk van alle leuke en lekkere dingen die het leven te bieden heeft ;)

10. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik ben de ovu testen gaan gebruiken om te kijken of mijn ei inderdaad klopte. In principe kan ik ze ook wel laten staan (ze zijn nu ook op) want mijn cyclus is elke keer wel ongeveer het zelfde en mijn ei volgens de testen ook. Volgens mij is mijn topic niet helemaal goed over gekomen, het is niet zo dat ik de hele dag loop te tellen en te kijken en te testen of ik nu al zwanger ben. Tuurlijk lees ik van alles en nog wat, maar dat zit nu eenmaal in mijn aard. We hebben ook echt wel zo iets van het komt zoals het komt, maar ik denk dat iedereen die graag zwanger wil worden zich wel eens afvraagt: het zou toch niet zo zijn dat ik niet vruchtbaar ben?!

11. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Ik ben ook nog maar sinds april gestopt...
    Maar als ik dan lees hoe lang sommige mensen erover doen, wordt je al bang van zou dat ook zo bij mij zijn... En dan denk ik niet teveel over denken, maar je doet het toch...

Het ergste vind ik gewoon het wachten hoe lang je cyclus is :(

12. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    IK was er ook bang voor, maar was net van de prikpil af, en heeft ook een jaar geduurd voor ik zwanger was.

13. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Ja dat gevoel herken ik hoor! Ik ben altijd bang geweest of ik wel kinderen zou kunnen krijgen. Mijn man heeft al een kindje uit een vorige relatie (die woont bij ons) en ik wil oooooo zo graag ook een kindje van ons samen. Zijn nu vanaf december bezig (ronde 8 dus). Gek genoeg heb ik deze maand voor het eerst zoiets van joh....positief blijven denken! Tuurlijk ben ik vruchtbaar! En ben ik na een jaar nog niet zwanger dan gaan we naar de dokter en dan pas moet ik me druk gaan maken!
    Ik probeer die gedachte maar vast te houden :D :(

14. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Goed zo, vast houden die gedachte ;)

15. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Robin,

Toen ik met de pil stopte dacht ik eigenlijk niks. Ik verwachte binnen een half jaar zwanger te worden (wist ik veel). Na ruim een half jaar begon het te kriebelen en na èèn jaar ging ik me inderdaad zorgen maken. Nu zijn we precies 2 jaar bezig en lopen bij de fertiliteitsarts. Ik denk dat het bij ons zonder hulp gewoon niet gaat lukken.

Succes meid, ik hoop voor jou dat je heel snel zwanger mag worden.

Groetjes Vanilia

16. Dyaan

Dyaan Actief lid

22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,
    Wij zijn inmiddels 1 jaar en 9 maanden gestopt met de pil ... hoewel we in het begin geprobeerd hebben juist niet te klussen tijdens de vruchtbare dagen, proberen we dat nu al een tijd wel. Dat heeft geresulteerd in een zwangerschap na 14 maanden, maar bij de echo bij 11wkn, leefde het niet meer ... in mei heb ik bij 6 wkn een miskraam gehad en nu hoop ik dat ik volgende week niet ongesteld word ! Ik dacht altijd dat ik in no time zwanger zou zijn: ik leef gezond, rook niet, drink niet ... dus wat kon ons in de weg staan, maar nu ben ik er achter dat het echt bijzonder is als het (snel) lukt en ik hoop elke maand weer dat ik niet ongesteld word. Ik hoop dat iedereen hier dit jaar nog zwanger wordt, want het is wel ontzettend gaaf om die positieve test in je handen te hebben ....

17. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Toch wel erg fijn zo'n forum hoor...dat je af en toe gewoon even je gedachten uit kunt spreken. Ik heb het wel aan mijn moeder en twee vriendinnen verteld, maar daar heb ik het natuurlijk niet elke keer over hoe het er voor staat. Bedankt voor al jullie reacties en ik wens jullie uiteraard ook een snelle en voorspoedige zwangerschap!

Maar net wat iemand net ook al zei: voor dat je de pil laat staan denk je er eigenlijk nooit zo over na...tenminste ik niet. Je laat de pil staan, hebt sex en het logische gevolg is dat je zwanger raakt. Ik ben er inmiddel achter (ondanks dat het nog maar zo kort is)dat dat dus niet het geval is!

18. Dyaan

Dyaan Actief lid

22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja, het is fijn om lotgenoten te spreken ... je weet dat je niet de enige bent die onzeker is, of ongeduldig. Maar soms is het juist ook wel te heftig, al die ervaringen. Toen ik bij mijn tweede mk een week na de positieve test bloedverlies kreeg, werd ik eigenlijk alleen maar erg onrustig van al die ervaringen van iedereen ... de een had dit meegemaakt, de ander dacht dat ... toen vond ik het even genoeg ... nu ben ik nog steeds niet dagelijks of wekelijks online, maar ik vind het wel fijn om zo af en toe eens met andere meiden te kletsen die zwanger willen worden om het zo niet elke keer met mijn partner, ouders, zus en vriendinnen erover te hebben!
    Ik ga morgen lekker op vakantie en hoop van harte dat ik tampons volgend weekend niet nodig heb ;)

19. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik ben ook bang dat ik niet vruchtbaar ben.
    Of tenminste, meer dat mn man niet vruchtbaar is!
    Of alleen maar slechte zaadjes heeft ofso.
    Jammer dat je dat niet vantevoren al mag laten uitzoeken, zou een hele hoop zorgen schelen.

20. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Ja.. fijn om te horen dat er meer gelijkgestemden zijn! Ook ik begin ongeduldig te worden! Ben iemand die altijd nuchter blijft maar nu....
    En idd iedereen lijkt zomaar zwanger te worden. Maar laten we eerlijk zijn, met wie hebben we het zelf gedeeld...? De andere kant hoor je gewoon nooit. Het is ook niet leuk om te vertellen en je wil ook niet zeuren... ze zeggen dat er een jaar voor staat. Maar ja.. das soms best lang!

Deel Deze Pagina