Hoi de arts gaf ons het advies voor ICSI! Wie heeft hier ervaring mee? Iemand ervaring met de kliniek in Genk-Belgie? Graag reacties! Groetjes Marjo
Hoi Marjo Zag je topic staan over icsi,in jou geval had ik dit ook als geschikste behandeling gedacht,hebben we het ook al eens over gehad weet je nog. Wat ik me alleen afvraag is of je hier voor in aanmerking komt,gezien onze leeftijd boven veertig jaar blijven toch sommige deuren voor ons gesloten,helaas maar waar. En vindt je al een ziekenhuis die dit wil doen zit je vervolgens weer met je ziektekostenverzekering. zou me hierin maar heel goed informeren voor je een onverwachte rekening krijgt gepresenteerd. groetjes gemma
Zijn we mee bezig meid! Heb 2 afspraken staan. Genk: 10 januari 2007 Tilburg: 6 maart 2007 De Mortel: nog onbekend Heb het CZ gebeld en zij zeggen dat ze vergoeden zolang een ziekenhuis bereid is het te doen. Dus.... Sprengers heeft me ook nog 4 extra IUI gegeven voor als het niet mocht lukken. Dus.... Groetjes Marjo
Hoi meid, Je mailde me over de ICSI. Even concreet: wat wil je weten. Het is zo'n uitgebreid verhaal....veel kan je ook al boven in de vaste onderwerpen terugvinden. Heb je dan nog vragen kan je altijd aan de bel trekken. Zou zo niet weten waar ik moet beginnen. Ik begrijp alleen niet de IUI's die je "overhoud"....als je in aanmerking komt voor ICSI (IVF overslaand)...wat heb je dan in vredesnaam aan IUI? Helemaal niks volgens mij! Wij gingen van geen behandeling naar ICSI en ik denk dat als ik nu over IUI begin dat mijn arts onder tafel rolt van het lachen...om maar even aan te geven dat dit echt twee totaal verschillende dingen zijn. Misschien mis ik iets hoor....maar zo komt het over. Elmo
Zo is het mij ook uitgelegd idd....Dat is ook de reden dat ze geen IUI poging willen doen (ook niet 1) Gewoon om het feit dat dit totaal geen zin heeft. Alleen ons valse hoop geven.... Ik zou toch eens met m'n gyn om tafel gaan zitten als ik jou was en me dan alles eens heel goed uit laten leggen... Suc6!
Dus eigenlijk houdt de arts ons dan gewoon aan het lijntje volgens jullie? Ze geeft ons valse hoop? Nou lekker dan! We hebben nu 19 december een afspraak voor ICSI in de Mortel-Gemert(NB) Ze denken begin 2007 te starten. Elmo: Wat ik wel graag zou willen weten is of dat weghalen van de eicellen erg pijnlijk is? Was er bij jullie steeds sprake van bevruchting? Of was het gelijk al mis? Groetjes van een zeer nerveuze Marjo
Van de 6 keer hadden we 2 keer bevruchting en een tp (maar wij deden in eigen cyclus dus dan heb je ook maar 1 ei). Punctie vond ik te doen (maar had ook maar 1 ei, normaal krijg je verdoving) maar is natuurlijk geen pretje. Elmo
Krijg deze maand nog 1 IUI om de tijd te overbruggen. Maandag 11december echo. Nu puregon spuiten. Ben eens benieuwd! (niet dat ik er veel van verwacht, mar hoop doet leven toch!) Groetjes Marjo
Waarom ICSI en geen IVF? Als het echt met ICSI moet heeft IUI totaal geen zin meid! Ga eerst maar eens bellen en vragen hoe het zit. Ik vind het een raar verhaal als ik eerlijk ben. Heel veel succes! Elmo
Volgens mij ICSI omdat er bij de laatste x na wassing maar o,2 milj. over was, wat dan ook te weinig zou zijn voor IVF...? Dat van die IUI snap ik ook niet. Met zo'n laag aantal heeft dat volgens mij bijna 0% slagingskans Zou ik ook ECHT bespreken met gyn! Zo'n behandeling ondergaan terwijl je weet dat het geen effect heeft, is alleen maar erg frustrerend en ingrijpend!
Hoi Marjo, Ik begrijp het ook niet helemaal van de gyn. Als je nu ICSI aangeraden krijgt, heeft IUI gewoon geen zin. Je gaat dan toch weer een heftige behandeling tegemoet, die voor 99% zal mislukken. Vind het ook erg raar dat ze je nu toch de IUI willen laten doen. Ik zou gewoon even bellen met het hoe en wat en vragen om uitleg. Succes weer. Liefs, Elvira
Ik weet het meiden! Maar ik wil gewoon alle kansen die me gebdoen worden volledig benutten! Snappie? Of ben ik nu dom bezig? Weet het ook allemaal niet meer! Heb eigenlijk alleen maar zin om te huilen! Weet me gewoon ff geen raad meer! Zit er ff helemaal doorheen! Zou ze me de kans bieden als het slagingspercentage 0% is? ICSI is inderdaad vanweg de zeer slechte zwemmers van me partner! Groetjes en moge 2007 een topjaar voor ons allemaal worden! Marjo
Ik weet het niet, maar ik vind het gewoon erg raar dat ze die kans bieden. Mijn fert arts zei echt dat dit geen enkele zin heeft, Misschien dat ze jou de kans wel biedt omdat het aantal beweeglijke zwemmers bij jullie wisselend was? Als je de kans krijgt en je voelt je er goed bij, dan moet je het gewoon doen. Ik zou iig wel even om uitleg vragen....Bij de meeste klinieken geven ze toch echt aan dat er min 1 milj. beweeglijke zwemmers moeten overblijven na wassing..... Suc6!
Door het voorstel om door te gaan met IUI dacht ik dat het zaad niet zo best zou zijn...maar niet beroerd. Ik dacht dus dat het "gewoon" een volgende stap zou zijn.... Die IUI begrijp ik dus echt niet! Wij hebben ook een beroerd team (zwemteam) en IUI was uitgesloten...vandaar ICSI. Je hoeft toch niet op je gesprek te wachten...ik zou gewoon even bellen. Ook begrijp ik heel goed dat je alle kansen wilt benutten maar is dit een reele kans? Of ga je straks hopen op iets wat bijna onmogelijk is? Elmo
Nou ik weet het ook niet meer! De 1 miljoen goede zwemmers hebben we pas 2x bereikt! 2x 2,4 miljoen. Verder 0,5 en 0,2 miljoen bij me 2 IUI's. Alleen bij de 1e waren het er 2,4 miljoen. Weet me nu dus echt geen raad meer! Bah, waarom kan het niet op de normalen weg? Ben soms echt stikjaloers op mensen voor wie dat wel is weggelegd! Groetjes en sorry voor het zeuren! Marjo
Hoi muuske, Wij hebben helaas ook een slecht zwemteam met wisselende resultaten. Er werd ons gelijk in het begin al verteld dat we een goede kans maakten met IVF/ICSI. Maar dan heb je maar 3 pogingen. De fertiliteitsarts adviseerde toch eerst 3x IUI te doen en dan eventueel over te stappen, Zo had je tenminste meerdere pogingen. Eind nov. hebben we een gesprek gehad dat de zwemresultaten zo matig waren en wisselend in aantal dat ze geen goed overzicht hadden en nou moeten we toch nog door met IUI tot eind febr. Tegen die tijd hebben we er 5 gehad. Helaas viel ons dit erg tegen. De grootste reden die hun er tegen aan gooide was dat je zo meer pogingen hebt, kan "wennen" aan de hormoonbehandelingen en je inderdaad van IVF/ICSI verzekeringstechnisch niet terug kan gaan naar de IUI. En de IUI is inderdaad een poging waar ze medisch gezien minder doen dan een IVF/ICSI. Dus al met al zou jouw verhaal inderdaad niet logisch zijn dat je dan nog IUI"S achter de hand zou hebben. Ik kan het mij best voor stellen dat je stikjaloers bent op die mensen die via de normale weg zwanger worden, daar heb ik ook meer dan genoeg last van als ik zelf niet lekker in mijn velletje zit ! Sterkte meid en ik blijf je volgen...
Tja ik wil graag elke kans die me geboden word benutten. Is dat stom? Ben al 42 en me klokt tikt dapper door! En gevaarlijk snel ook! Ga er zelf ook wel vanuit dat het ICSI word, maar toch.... Niet geschoten is ALTIJD mis, dus.... Doe het voor het goede doel: mijn grootste droomwens! Lief dat je me wilt blijven volgen! Je mag ook een Pb sturen als je wilt hoor! Let's keep in touch! Groetjes en jij ook succes! Marjo
Wij zijn na wat onderzoeken van het ene ziekenhuis direct naar het andere verwezen voor de IVF-ICSI behandeling. Ik was toen 35 en er was haast geboden (vonden zij). Het probleem kon 'm zitten in de soldaatjes. Toen we met ICSI begonnen werd de kwaliteit van de 'mannen' steeds beter (alsof er een spanning van mijn echtgenoot afviel). We konden geholpen worden en dus zou het snel lukken. In mei hadden wij de 1e hormoonkuur en dat ging mis. Ze hadden m.i. een te lage dosis hormonen gegeven, zodat het erg lang duurde voordat ze eruit mochten. Ik had er 7 en 4 werden bevrucht maar overleden ook weer direct. De 2e hormoonkuur in augustus ging goed. Lekker snel en ook weer 8 eicellen, waarvan er 4 bevrucht raakten en goed bleven! Ze hebben er toen 1 teruggeplaatst en dat is helaas niets geworden. Nu hebben ze half november er twee teruggeplaatst in mijn eigen cyclus en dat is gelukt! Balen he, dat de dingen zo moeilijk gaan bij sommigen van ons... Je start op werk als eerste om zwanger te raken en bent uiteindelijk de laatste... en dan die verhalen... we NEMEN er nog een! Walgelijk gewoon. Van mij mag je mopperen hoor! Succes met je beslissing! Ga ervoor. Danielle
Bedankt meid voor je lieve woorden en je steun! PROFICIAT! Hoop dat het ons ook snel lukt! Ja het klinkt zo eenvoudig he. We NEMEN ff een baby! Nou mooi niet dus! Die mensen beseffen helemaal niet hoe gelukkig ze zich mogen prijzen! Hoe heb jij de puncties ervaren? Groetjes en tot horens! Marjo
Ik heb de eerste ronde tijdens het prikken eigenlijk niet zoveel pijn gehad. Ze doen puncties erg proffessioneel en houden veel rekening met je. Met een zetpil wordt je dan naar huis gestuurd en na een middagje slapen gaat het wel weer. De tweede punctie wist ik wat er komen ging, maar op de een of andere manier stond er ook meer druk op en deed het iets meer pijn. Maar goed, de tweede keer waren mijn eicellen ook goed! De eerste keer vond ik de verdoving bij mijn baarmoedermond vervelend en die viel de tweede keer juist weer mee. Ik keek er niet tegenop en was erg opgelucht dat ze eindelijk eruit werden gehaald. Je voelt je tegen die tijd echt een opgeblazen watermeloen! Hahahahaa.... S'avonds lekker slap hangen voor de buis en dan het resultaat van het lab afwachten... Groetjes, Danielle