Iemand ervaring met Imigran neusspray?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marleen31, 23 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Dag dames,

Lekker kwakkeldagje hier, ik ben snipverkouden en mijn man ligt met zware migraine op bed, althans, vermoedelijke migraine.

Hij heeft in jaren geen aanval gehad maar hij heeft een nachtje slaap overgeslagen en het is weer raak.
    Hij neemt normaal gesproken Imigran neusspray 10 mg, ik zag ze niet in het medicijnkastje liggen dus ik heb er eentje gehaald bij de dienstdoende apotheek.
    Kom ik thuis, hij gebruikt de spray, en vertelt me dat hij er al 2 gebruikt had maar dat ze over datum waren! Dus in totaal heeft hij er dus al 3 gebruikt waarvan 2 over datum, in totaal 30 mg dus.
    Nu lees ik in de bijsluiter dat je er maar 2 per dag mag en er moet minstens 2 uur tussen zitten!
    Hoorde hem net weer spugen -dat heeft hij al een paar keer gedaan vandaag- en zit me toch best druk te maken. De Imigran doet zijn werk niet en hij heeft misschien wel een overdosering genomen. Maak me toch een klein beetje druk nu.. Wat vinden jullie? Huisartsenpost bellen of aankijken?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou wel even bellen ja...
    Heb het zelf in het verleden heel vaak gebruikt en heeft hier altijd gewerkt, en de enige bijwerking die ik had was dat ik me enigszins 'stoned' voelde :)

3. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Heb inderdaad maar even gebeld, moet het even aankijken :/

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ben heel erg tegen Imigran. Mijn moeder heeft dat jaren gebruikt en dat heeft heel duidelijk effect gehad op haar geheugen. Ze is nog geen 70 en heeft al erge last van vergeetachtigheid. Vraagt dingen 2x, zet dingen klaar om mee te nemen en laat dan alsnog dingen liggen (vlees bijvoorbeeld, wat je daarna weg kan gooien). Ze kan geen beslissingen meer maken. Gewone taken, zoals een pan met worteltjes koken, gaat haar soms al niet meer goed af (bijna geen water in de pan doen en als je daarnaar vraagt, stug vol blijven houden dat het echt wel genoeg is, en een half uur later klagen, dat het maar niet gaar wordt), etc, etc.
    Dus bij Imigran roep ik al gelijk: NIET DOEN!
    Sorry voor het bericht. Ik weet dat je echt wel iets nodig hebt tegen migraine. Maar misschien dat de huisarts iets anders heeft?

5. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Meen je, LadyXochi? Weet je zeker dat het door de Imigran komt? En mijn man neemt het misschien eens per jaar. Alleen vandaag meteen drie stuks!

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Maar dit zijn toch op zich geen aparte symptomen voor die leeftijd? Wel heel vervelend, maar dit komt heel veel voor bij wat oudere mensen. Is onderzocht dat het door de imigran komt?
    Mijn moeder heeft het ook jaren gebruikt voor migraine (de injecties) en voor haar was het echt het enige wat hielp. Zij heeft helemaal niet dit soort klachten.

7. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

9 feb 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    Imigran neusspray werkt bij mij heel goed, maar alleen in combinatie met Maxalt 20 mg.

Ik heb hele zware aanvallen en met toestemming van mijn huisarts gebruik ik nu deze combinatie. Ik heb hiervoor wel minstens 4 jaar op en neer moeten rennen naar de huisarts. Ik zat er zeker eens per maand. Ik kon door de migraine niet meer functioneren in de maatschappij. Nu gaat het in de meeste gevallen goed.

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb imigran 20 mg en dat werkt goed voor mij...ik zou toch wel even bellen, gewoon voor de zekerheid.

9. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wat enorm vervelend!
    Maar hoe weet je zeker dat dit van de imigran komt?
    Ik gebruik het al jaren, 12jaar onderhand al en ik herken deze klachten absoluut niet. Mijn vader gebruikt het nog langer dan ik en die is absoluut niet vergeetachtig oid.

@ts, goed dat je even gebeld hebt. In het begin had ik imigran neusspray maar mij beviel het niet. Is al heel wat jaar geleden dus kan je er ook verder vrij weinig over vertellen:)

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het is al heel lang geleden begonnen. Minstens 15 jaar geleden, met het misplaatsen van spullen. Portemonnee, sleutels, etc. Voor 55 jaar is dat wél vroeg. De huisarts heeft gezegd, dat het is gebleken dat dit één van de bijwerkingen van Imigran is en schrijft het niet meer voor. Zeker weten doe je het niet, maar het ligt wel voor de hand. Dementie of Altzheimer zit niet in onze familie.

11. sjak

sjak Niet meer actief

De immigran neusapraytje werkte voor mij op een gegeven moment ook niet meer, werd alleen nog misselijker van!
    De 'volgende stap' waren de zetpillen... En hoewel ik dat vreselijk vind hou ik echt van deze zetpillen! Ze werken goed, je slaapt er een uur (of twee) op en daarna is de hoofdpijn acceptabel. (Niet functioneel, maar je hoeft niet meer te spugen en je kan weer rechtdoor kijken!)
    Ik zou toch even een dokter bellen en evt naar de 24uurs apotheek gaan.
    Sterkte voor je man!
    (En met een ibuprofen 600 erbij is hij zo weer het mannetje!)

12. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik werd van de immigran ook altijd misselijk, spuugde ik niet door de migraine dan was het wel daarvan! Ik heb altijd geleerd dat van de medicijnen die over de datum zijn de werking verminderd is. Dit wil dus zeggen dat hij niet de complete mg binnen heeft gekregen die erop staan. Ik denk dat hij spuugt van de migraine en niet omdat hij teveel medicatie binnen heeft gekregen. Heel veel succes, goed dat je hebt gebeld. Hou hem gewoon in de gaten en als de hoofdpijn niet over gaat gewoon andere medicatie vragen en eventueel zetpillen voor de misselijkheid!

Deel Deze Pagina