Hallo mijn kindje zat steeds mooi in de groei, zat steeds een paar dagen boven het gemiddelde zeg maar. maar tussen de laatste 2 groei echo`s was de groei inneens een stuk minder in verhouding met wat het kindje eerst groeide. heb maandag een echo gehad, en moet nu volgende week maandag weer een echo. als de groei achteruit blijft gaan willen ze misschien mijn kindje wat eerder laten komen dan dat ik moet wachten tot het spontaan begint. ik ben bijna 36 weken en het kindje is nu 2540 gram. vruchtwater en placenta zagen er wel netjes uit. mijn eerste zoontje is met 36 weken spontaan geboren en was bij de geboorte 2915 gram, maar kerngezond en mocht meteen mee naar huis. dus echt veel zorgen maak ik me nog niet. maar ben toch wel erg nerveus deze week heb wel veel stress gehad 2 weken terug zou het daarvan kunnen komen dat de groei even wat stopt, en nu weer normaal gaat ?
Kindjes maken gewoon in verschillende periodes een groeispurt!Ze houden je goed in de gaten gelukkig!Ik vind die groeiecho's zowiezo niet echt betrouwbaar...Ze zitten er vaak naast en dan maak je je als aanstaande moeder veel zorgen en blijkt vaak achteraf dat het allemaal wel meevalt!Veel succes iig met de laatste loodjes!
Onze dochter heeft een SUA, twee vaten in de navelstreng ipv 3. Dit kan ertoe leiden dat de groei in het laatste trimester een achterstand oploopt. Op dit moment zit ze goed op de curve maar ze houden dit wel in de gaten. Pas op het moment dat ze begint af te vallen, moeten we ons gaan voorbereiden op inleiding, want dan willen ze haar halen. Misschien dat dit bij jullie kindje ook zo is?
heey, nee ik heb wel 3 bloedvaten in de navelstreng. maar het kan zijn dat de werking van de baarmoeder achteruit gaat, en ze dan de baby iets eerder willen halen. omdat het dan buiten de buik beter is dan in de buik. maar ik moet maandag weer een echo. ik wacht maar even af. hiervoor ging alles altijd precies op schema. de baby beweegt nog wel veel. en dat was wel een goed teken zei ze.