Locatie placenta en soort weeën

Discussie in 'De bevalling' gestart door MG2011, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn 1e zwangerschap lag mijn placenta aan de achterkant en had ik tijdens de bevalling voornamelijk rugweeën.
    Bij mijn tweede zwangerschap lag de placenta aan de voorkant en had ik voornamelijk buikweeën.

Heeft dit met elkaar te maken of is dat gewoon toeval?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Géén idee, ook nooit iets over gehoord.
    Ik had beide keren een achterliggende placenta. Eerste keer buik- en rugweeën, tweede keer vooral rugweeën (die veel meer pijn deden dan ik me van de eerste kon herinneren).

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik had mijn placenta aan de voorkant. Kreeg met 28 weken weeën en heb 10 weken vooral rugweeen gehad, heel soms buikweeen. Bij de uiteindelijke bevalling had ik buikweeen.

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik had de placenta aan de voorkant liggen, en had tijdens de bevalling rug-, been- en buikweeën gehad.. Maar dat kan er ook mee te maken hebben dat m'n vliezen eerst waren gebroken en ik ingeleid moest worden (en dat m'n meissie een sterrenkijkertje was).

5. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Ik had de placenta aan de voorkant liggen en had rugweeën. Geen buikweeën gehad.
    Vliezen braken pas tijdens het persen dus daar kan het ook niet aan gelegen hebben.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Placenta voorzijde en voornamelijk heel vervelende beenweëen gehad :(. Een uurtje of vier voordat ik uiteindelijk mocht persen hebben ze mn vliezen gebroken. Toen wel wat meer rugweëen gekregen, maar door de pethidine injectie "mis" ik ongeveer drie uurtjes. Dus weet niet exact hoe pijnlijk die rugweëen zijn geweest.

Nu placenta zijkant/achterkant... en over een week of 10 kan ik je meer vertellen over het soort weëen. :D

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Vorige keer placenta aan de voorkant en buikweeën, nu placenta aan de achterkant, maar die weeën mogen nog wel eventjes op zich laten wachten!

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik heb nog nooit rugweeën gehad, ook niet toen mijn placenta aan de achterkant lag (heb één keer voorkant, één keer achterkant gehad)

9. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    had de placenta aan de voorkant en heb enorme rugweeen gehad, gewoon helemaal verkrampt en erger dan de buikweeen, hopelijk gaat het de volgende keer beter...

10. pijman

pijman Niet meer actief

placenta aan voorzijde, voornamelijk rug en been weeeen.

11. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Hier placenta aan de achterkant en alleen maar beenweeen, ook de dagen dat ik voorweeen had. Auw!
    Nu ligt hij aan de voorkant, we zullen zien of het verschil maakt!

12. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Mijn placenta lag aan de voorkant en ik had 100% rugweeën (joepie..)

Deel Deze Pagina