Iemand ervaring met inleiden na een keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door suus1983, 22 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik weet niet of iemand dit al gezegd heeft maar mij is verteld toen ik bij 36 weken overgedragen werd naar de gyn dat ze mij niet zouden inleiden als ik over de 40 weken zou gaan lopen, het zou gevaarlijk zijn voor het litteken omdat inleiden meestal een weeënstorm opleverd.

2. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik ben met mijn 2e ruim over de 40 weken heen gelopen hoor, kreeg helemaal geen KS aangeboden, pas na 42 weken. Raar dat ze dat overal anders doen.
    Ik heb wel een complicatie gehad bij mijn bevalling en moest een KS, nu mag ik eigenlijk niet meer normaal bevallen tenzij ik het echt heel graag wil, maar dat wil ik niet.

3. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ons meisje werd enorm groot geschat; ze zat bij alle groeicurves helemaal bovenin. Denk dat het bij mij (mede) daarmee te maken had...!

4. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ohhh ja, nee dan snap ik het!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.981
    113
    @troeltje: hier krijg ik geen ks aangeboden, maar ze willen wel voor de 42 weken actie ondernemen omdat mijn eerste kindje 10 pond woog en dit kindje ook al heel groot wordt.

@kwebbeltje: bedankt voor je uitleg, dat is heel duidelijk en heb ik wat aan! Mochten er nog vragn bij me opkomen stel ik je ze graag.

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    @ Elba..
    Ik had nog een vraagje voor kwebbeltje. Zou jij nog een kindje kunnen krijgen. Ik had begrepen dat je na 1ks niet meer dan daarna nog 2 kindjes kon krijgen ivbm de rek van de baarmoeder, dat dat niet te vaak meer mag ofzo. Klopt dit? Het klonk mij ook wel raar in de oren.

Bovenstaande zegt mij niets. Ik zou dus i.p weer zwanger mogen worden. Het verhaal wordt anders als je bijvoorbeeld al 3 x een sectio hebt gehad. Echter heeft het dan niet met het uitrekken van de baarmoeder te maken, maar met het litteken. En dan nog hangt het van meerdere factoren af.

@ Suus
    Ik ben benieuwd hoe de bevalling uiteindelijk gaat verlopen. Zelf beginnen, inleiden etc.
    Rommel je al? Heb je recent een inwendig onderzoek gehad? Je zou namelijk bij de volgende controle kunnen vragen of er al sprake is van ontsluiting. Soms loop je al dagen/weken rond met een paar centimeter als het niet je eerste is. (maar niet alle gynaecologen willen dat hoor;)) Nogmaals toi toi.

Kwebbel

7. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    En zelfs dan nog willen ze je geen limiet geven hoor als je al 3 x een sectio hebt gehad. Zoals je zegt hangt dat van meerdere factoren af, maar er zijn vrouwen zelfs 5x met sectio bevallen!

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.981
    113
    @kwebbeltje: aanstaande vrijdag heb ik weer een afspraak, ben dan precies 40 weken zwanger, en dan gaan ze een inwendig onderzoek doen om te kijken of er al ontsluiting is en evt strippen om toch de boel wat op gang te brengen. Gelukkig willen ze dit wel doen, het was hun idee. Zie er wel wat tegenop, maar alles maar ervoor doen om te zorgen dat het uit zichzelf begint of in elk geval dat ik wat ontsluiting heb.

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Suus...hoe gaat het nu?

Kwebbel

10. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Sterkte suus!!!!

11. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat Suus? Hopelijk alles goed!

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.981
    113
    Hoi meiden,

Bedankt voor jullie interesse! Het wisselt een beetje hier, begin er nu wel erg tegenop te zien en weet niet zo goed meer waar ik aan toe ben nu.

Vanochtend inwendig onderzoek gehad en alles zat nog potdicht. Toch willen ze volgend week gaan inleiden? Ze willen proberen ontsluiting te maken, maar vraag me dan af hoe ze dat willen gaan doen aangezien primen niet mag toch? Hoorde nog iets over een ballonkatheter?

Ook ligt het hoofdje nog erg hoog en was mij eerder gezegd dat ze dan niet willen inleiden, maar nu weer wel. Ik word eerlijk gezegd vreselijk onzeker van al die tegenstrijdige berichten en zie er met de minuut daardoor meer tegenop.

Wat ik ook heel erg vind is het gevoel dat ik niet serieus wordt genomen. Ik heb nu 4 groeiecho's gehad en uit alle 4 bleek dat het kindje weer behoorlijk aan de grote kant is. 2 weken geleden volgens de echo al 8 pond. Nu blijft de vk van het ziekenhuis maar herhalen dat het volgens haar geen groot kindje is, zo voelt het niet aan zegt ze. Maar ja, dat zeiden ze vorige keer ook.. ja, 7/8 pond mevrouw, uh, niet dus 10 pond..

Zit er eerlijk gezegd een beetje doorheen en krijg steeds meer een voorkeur voor een directe ks, maar volgens die vk zit dat er dus sowieso niet in en dat terwijl mij voor de zwangerschap is verzekerd dat ik niet hetzelfde hoefde te doorstaan als de vorige keer, namelijk een inleiding en uiteindelijk een ks omdat het niet pastte. Nu toch dezelfde signalen en willen ze het toch weer zo gaan proberen, behoorlijk teleurstellend en heb ook totaal het gevoel dat er niet naar me wordt geluisterd.

Sorry voor het lange verhaal!

13. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    @ Suus..

Wat vervelend meid dat je je juist nu zo moet voelen. Iets wat je nu niet kan gebruiken.
    Ik hoop van harte dat je zelf gaat beginnen meid.

Ik heb 1 advies voor je....mocht je maandag niet bevallen zijn...zet je vragen op papier en neem die mee naar de gynaecoloog. Vraag duidelijk (mits je nog steeds potdicht zit) op welke manier ze nu gaan inleiden en wat als het hoofdje nog niet ingedaald is.
    Dat je jezelf niet serieus voelt genomen omtrent het gewicht zou ik ook bespreekbaar maken. En misschien kan je met de gyn overleggen dat er in de status komt te staan......laagdrempelig voor sectio. Dit mede gezien de vorige bevalling.

Kom op meid. Denk aan je kleine. Blijf van de laatste dagen zwanger zijn genieten en vertrouw op jezelf.

Toi toi.

Kwebbel

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.981
    113
    Hoi meiden,

Hier weer even een update. Vandaag voor het eerst de gyn gesproken ipv de vk. Ook zij was van mening dat de baby niet zo groot wordt als de vorige, te voelen aan mijn buik.(alleen zeiden ze dat de vorige keer ook, dus wat ik daar nou van moet geloven?) Het leek haar toch het verstandigste om nog af te wachten, dus hoef nu met 41.3 week weer opnieuw heen.
    Het zou natuurlijk fijn zijn als het spontaan zou beginnen, maar daar heb ik een hard hoofd in omdat mijn zoontje ook met 42 weken is ingeleid.

Nou ja, afwachten dus nog maar even. Kan niet zeggen dat ik er heel erg mee zit, want het idee van inleiding terwijl de boel nog potdicht zit, zat ik ook niet echt op te wachten. Volgende week maar weer verder zien.

15. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Nou dat wordt dus nog even verder afwachten... Hoe is het verder met je, helemaal geen voortekenen nog? Zo spannend, die laatste dagen! Heb bij mijzelf het gevoel dat het nog eeuwen duurt voor het zover is maar uit ervaring weet ik dat het sneller gaat dan je denkt!
    Nog even de laatste paar daagjes zwanger zijn voor jou! Succes met de laatste loodjes!

16. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Suus...ben je al aan het genieten?

Kwebbel

17. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik heb even gespiekt bij Suus haar berichtjes en zie dat ze inmiddels is bevallen... Gefeliciteerd! Ben reuze benieuwd naar de details! Ik hoop dat alles goed gaat!

18. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Suus van harte met je kleine. Las al dat het nog heftiger is geweest.
    Geniet nu eerst maar heerlijk van je tweede wonder en zodra je tijd en zin hebt horen wij het verhaal wel een keer.

Veel geluk alvast.

Kwebbel

19. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn gyn heeft onlangs bij een vrouw haar negende ks gedaan. Het was wel een spoedje, want ze kwam binnen met buikpijn, zei hij toen heel onderkoeld.
    Ik mag van hem eigenlijk geen vaginale bevalling meer hebben na ks. Daar baal ik heel erg van, kijk of ik hem nog om kan praten. :)

20. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Hoi Basbousa,
    9 x goh dat is best vaak. Hoe zo mag je niet meer "normaal" als je maar 1x een ks hebt gehad? Of houdt hij erg van ksssen?
    Groetjes Elba

Deel Deze Pagina