Een vraag. Bij de controle meet de verloskundige ook je baarmoeder. Dit is mijn 2e zwangerschap, dus vind ik het leuk om deze gegevens te vergelijken. Nu ben ik vanmorgen geweest. Ben nu 32 + 3 dgn. Ze heeft 32 cm gemeten. Bij de 1e zat ik op 27 cm. Een verschil van 5! Ik k draag ook erg hoog en heb al mega buik. Is dit normaal zo'n verschil? Ook las ik dat er een rekensom is om je zwangerschapsduur uit te rekenen nav de cm. Moet je er 4 cm bij tellen. Dat houdt in dat ik dus 36 wkn zou zijn ! Nou zei de verloskundige 6 wkn geleden al dat dat voorliep. De 1e is 3 wkn te vroeg geboren, met normaal gewicht. Zou dit inhouden dat er grote kans is dat dat nu weer gebeurd?
hier meette ze de buik niet op.... maar bij nr twee was hij ook veeeeeeeeel groter dan bij nummer 1.... hier hielden ze de groei bij met de afstanden tussen schaambot, navel en borstbeen.... baarmoeder was wel groter... ze kwam echter zowat 2 weken later.... en was juist kleiner.... Denk dat je vanuit de maat geen conclusies kan trekken.... iig niet als je verschillende zwangerschappen gaat vergelijken... ik mag dat ook nooit doen van mn verloskundige... (al doe ik het toch)
Je 2e zwangerschap zegt niet zoveel in vergelijking met je 1e zwangerschap. Sowieso groei je bij de 2e sneller Daarbij zijn er maar weinig zwangerschappen volgens het boekje.
Dat rekensommetje zou bij mij wel kloppen. Afgelopen maandag (38+2) was de baarmoeder 34 cm. Hier dan 4 bij optellen en je komt op 38 weken, grappig. Maar wat het allemaal kan betekenen weet ik niet. Dit is onze eerste en de grootte van de buik verschilt bij iedereen toch?
Ohw dus ik loop dus eigenlijk voor Mijn weken lopen precies gelijk met de cm's.. Ohjee dat beloofd was
Onze verloskundige zei juist dat het ongeveer gelijk is, de cm-ers en de weken. Misschien hangt dat af van je meetpunten? Bij een tweede groeit je buik vaak ook sneller. Mijn kleintje is op de echo's kleiner dan de eerste. Maar toch is mijn buik net iets groter. Denk dat deze kleine een week of anderhalf achterloopt op de oudste, en mijn buik is 2 weken groter.