Mijn dochtertje is een echte slaapkop. S avonds gaat ze ongeveer rond 19:30 naar bed en slaapt dan tot 7:30s ochtends. S middags heeft ze haar slaapje ook nodig, maar als ik haar gewoon laat liggen slaapt ze soms nog 2,5 uur! Dan heeft ze s avonds wel moeite om in slaap te vallen dus ik maak haar vaak wakker na 1,5 uur. Meestal wordt ze dan zoooo chagrijnig wakker dat ik er altijd als een berg tegenop zie om haar wakker te maken, ze heeft ruim een half uur nodig om bij te komen. Herkent iemand dit en wat zouden jullie doen in mijn situatie? Ze blijft soms weleens wakker s middags en ze houdt het wel vol tot 19:00, maar vind het ook zielig, omdat ze het wel nodig heeft.
Ik weet helemaal niet of je hier iets aan hebt hoor, maar hier is het ook op beide kids van toepassing. Wat bij mij dan wat scheelt is, als ik alvast de deur open zet en wat ga rommelen. Ze worden dan wel wakker van de geluiden maar zonder dat ze meteen mij boven het bedje zien hangen Succes!
Die van mij is veel kleiner, dus ik maak hem eigenlijk bijna nooit wakker, maar als het moet wordt ook heel chagrijnig als ik hem wakker maak. Ik doe hetzelfde als Natascha, ik ga gewoon een beetje rommelen boven. Dit doe ik het begin nog redelijk zachtjes en dan steeds iets harder. Over het algemeen wordt hij dan wel gezellig wakker.
Heel herkenbaar. En ook als hij zelf wakker wordt (doordat ik bijv. boven bezig ben) kan hij echt een rothumeur hebben. Wat hier vaak (maar niet altijd) helpt is voor het slapengaan al afspreken wat we daarna gaan doen. En dan wel iets aantrekkelijks natuurlijk. In de speeltent picknicken met pepernoten deed het goed hier, de laatste weken. Dan heeft hij gelijk iets om naar uit te kijken als hij wakker wordt.
Heel herkenbaar. Gelukkig slaapt mijn dochter van bijna vier vrijwel nooit meer, maar afgelopen zaterdag had ik ook een enorm humeurig meisje... Langzaam wakker laten worden werkte hier ook beter, maar dat kon niet altijd.
Ja heel herkenbaar...ze komen dan toch in een diepe slaap waar ze eigenlijk lekker in willen blijven Dit was hier bij nr 1 en nr 2 ook de aanloop naar het schrappen van het middagslaapje, beide rond de 3 jaar 4 maanden. Eind van de middag is het dan even lastig, maar met een dvd-tje en een boekje trekken ze dat wel. En dan op tijd eten en op tijd naar bed...
Herkenbaar, ik neem altijd een beker drinken mee, dan gaat de suikerspiegel in ieder geval een beetje omhoog en dat helpt altijd wel. Dochter had er ook altijd last van. Toen ze 3,5 was was ik er wel klaar mee .
Bedankt voor jullie reacties, blijkbaar ben ik dus niet de enige met dit probleem Ik probeer inderdaad vaak al een leuke activiteit te verzinnen zodat ze wat leuker wakker wordt, maar soms trapt ze daar ook niet in. Dat van de deur openzetten en rommelen boven ga ik zeker uitproberen, kijken of dat verbetering geeft. En een beker drinken is ook het proberen waard, thanks! Heb ik weer wat ideeën Het erge is dat ik mezelf erg herken, mij moet je ook niet wakker maken tijdens mijn slaap
Hier hetzelfde, al is mijn zoon nog maar 2. Als ik hem langer dan een uur laat slapen is het s avonds kermis... :-s Ik maak hem wakker en praat wat tegen hem, maar tegen dat hij echt op is, is hij toch een half uur wakker. Evt hem op mijn schoot memen om te knuffelen. Geen verdere tips..
Hier hebben we het middagslaapje eigenlijk afgeschaft maar afgelopen weekend weg geweest en merkte dat hij het dan toch wel even nodig had. Ook chagrijnig als ik hem wakker maak. Wat hier vaak wel helpt is het gordijn een stukje open doen zodat er licht naar binnen kan en idd rommelen. Hem rustig wakker laten worden als ik gelijk tegen hem ga praten dan wordt het vaak erger.
Ook hier gehad met de oudste. Jeetje zeg, herkende haar soms haast niet, wat een humeur Het was bij ons ook de aanloop tot het schrappen van het middagslaapje. Hoe vaster ze sliep 's middags, hoe humeuriger ze was als ik haar wakker maakte en hoe moeilijker ze werd als ze 's avonds naar bed ging (en maar keten en gillen en drama-queen spelen). Nu slaapt ze alweer een paar maanden 's middags niet meer en gaat ze 's avonds ook zonder morren gelijk slapen We doen nu vaak 's middags eerst wat samen (knutselen of iets bakken ofzo) en dan gaat ze lekker zandkasteel kijken met een dekentje en een zooi knuffels op de bank. Even relaxen (de jongste ligt dan wel lekker te knorren in haar bed). Gaat hartstikke goed! Sterkte