wij hebben een licht(zand)kleurige stoffen bank, ik zoek een schoonmaakmiddel om deze schoon te maken. ook heb ik wel eens van een reinigingsapparaat (oid) gehoord die te huren is. weet iemand dit? ik ben heel benieuwd. rachel
je kunt het met azijn doen en een zeme lap. Ik gebrui altijd sitin schuimspuitbus kun je kopen bij gespecializeerde stoffeer winkels.
Je kan een stoomapparaat huren,hoef je niet met chemische rotzooi aan de slag. Mijn moeder heeft een steamblaster,daar maak ik mijn stoffen trap mee schoon. Werkt als een tiet!
met die vraag zat ik ook te dubben. Ben alleen zo bang dat de bank verkleurd... (hij is net 2 maanden oud) en dan gewoon laten drogen dan, als je met schoonmaak azijn heb gedaan, niet te nat natuurlijk?
Als je de hoezen van de kussens eraf kunt halen, kun je die gewoon wassen. Doe ik bij onze bank regelmatig, ook al staat er 'dry clean only' op. Op 20 of 30 graden in een wolwasprogramma kan er niets misgaan.
Ik gebruik voor vlekken vanish spray voor bekleding. Verder stofzuig ik hem regelmatig en als er iets op gemorst wordt gebruik ik gewoon een nat doekje... Als je bang bent voor verkleuringen kun je altijd eerst even op de achterkant, of onderkant testen.
CaatjeMo@ Gewoon een uitgevronge zeme lap je bank word er een beetje klammig van maar het vuil verdwijnt. Wij hebben een gewove donker rode bank en hij is nog steeds niet verkleurt na 5 jaar
en gaan daar ook geurtjes mee weg? vlekken is nog niet zo'n groot probleem hij is donker en nog geen vlek,
mijn bank is dus licht! en we hebben hem nu een jaar maar hij is echt heel erg vies. ik las net via google dat je bij de gamma zo'n stoommachine kunt huren om je vloerbedekking mee te reinigen, dat helpt ook om je bankstel schoon te krijgen, maar zal waarschijnlijk wel prijzig zijn? wat ik net las wat goed is tegen geurtjes: bicarbonaat erop strooien, laten inwerken en opstofzuigen.
Nee zomaar 1 kopje op een emmer van 10 liter is meer dan zat en stinken: Ik doe eerst de bank en dan lekker me ramen zemen en alles in de wass dan ruik je het niet meer
en daarbij houd ik niet echt van schrale zittingen.. maarreh.. ik denk dat we toch een keer zo'n stoommachine moeten huren. zal eens even kijken hoe duur dat is..