Negatieve zwangerschapstest, geen menstruatie (klachten), licht streepje ovulatietest

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Kuukske, Feb 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kuukske

Kuukske Bekend lid

Nov 26, 2012
    661
    10
    18
    Afgelopen zaterdag heb ik op cd 33 een negatieve zwangerschapstest gehad. Het is nu cd 36 en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Ik heb af en toe wel wat menstruatiekrampjes en gewoon een ander gevoel down under. Nu zag ik dat ik nog 1 ovulatietest had liggen en heb voor de gein een testje gedaan. Ik zag een lichte streep. Ik zal even mijn ovulatietest geschiedenis van deze maand hieronder zetten:

cd 14: wit
    cd 15: wit
    cd 16&17 vergeten
    cd 18: heel licht streepje
    cd 19: goed zichtbaar streepje maar niet zo donker als controlestreep
    cd 20: lichter streepje dan dag ervoor
    cd 21: heel licht streepje
    cd 22 (vandaag): bijna wit, heeel vaag streepje

De ovulatietest van vandaag leek op die van cd 20.

Haha ik word een beetje gek van alle tegenstrijdigheden. Ik weet: het enige wat ik kan doen is wachten ;) en ow ja een keertje weer een zwangerschapstest doen! Maar die bewaar ik voor zaterdag denk ik...als ik dat kan volhouden :p

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je kunt gedurende je hele cyclus een licht streepje op een ovulatietest hebben, omdat je altijd een kleine hoeveelheid LH-hormoon in je lichaam hebt. Dit streepje zegt helemaal niks over een naderende eisprong of een zwangerschap. Een ovulatietest is pas positief als de teststreep even donker of donkerder is dan de controlelijn. Een licht streepje betekent helemaal niks en wordt als negatief beschouwd.

Succes!

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Helemaal eens met Jippie!!!
    Zit niets anders op dan afwachten of over een paar dagen nog eens een goede test (dus zwangerschapstest en geen ovulatietest) te doen.

4. Kuukske

Kuukske Bekend lid

Nov 26, 2012
    661
    10
    18
    Ik verwachtte er ook niets van hoor, maar had er nog 1 liggen en dacht: ach eens kijken wat die doet :p het wordt idd afwachten. Eens kijken of ik zo geduldig ben als ik zeg dat ik ben;)

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vast niet, haha.
    Ik nam me ook altijd voor te stoppen met testen, maar heb er uiteindelijk heel wat versleten!

6. Kuukske

Kuukske Bekend lid

Nov 26, 2012
    661
    10
    18
    Als je nou al het geld opzij zet wat je bespaart door niet steeds te testen...daar zou je volgens mij aardig wat leuke dingen mee kunnen doen :p Had me voorgenomen zwangerschapstesten via internet te kopen, omdat ze stukken goedkoper zijn, maar ik vind die van Kruidvat (2 voor 9,79) zo mooi eruit zien en je krijgt dan zo'n mooi plusje te zien. Die van CB vind ik nog mooier maar ja echt te duur.

Share This Page