Iemand ervaring met (inwendige) vroege echo?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Sampie12, Apr 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sampie12

Sampie12 Lid

Dec 6, 2012
    94
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Hoi!

Vanochtend heb ik bij de ha een inwendige vroege echo nadat mijn bloed twee weken geleden positief is getest op een zwangerschap. Echter omdat mijn menstruatie nog niet regelmatig was hadden we een afspraak gepland om het te bekijken met een echo.
    Omdat het in een vroeg stadium zou kunnen zitten heeft hij een inwendige echo gedaan. Hierop was wel een cirkeltje te zien wat een vruchtzakje zou moeten zijn, hij dacht ik pas ongeveer 4 weken zou moeten zijn.
    Na de postieve bloeduitslag had ik stiekem al een digitale cb gedaan op zaterdag 30 maart en die gaf 3+ aan. Dus ik had eigenlijk meer verwacht van de echo en nu was er zo weinig te zien en ik ben nu ook zo bang dat het mis gaat en dat gaf de ha ook bij me aan dat ik er rekening mee moet houden dat het in een vroeg stadium is waarin nog alles kan gebeuren.
    Heeft iemand hier toevallig ervaring mee waarbij het wel goed is gegaan? De ha adviseert om over een week of 3/4 terug te komen en dat gaat zo lang duren ben ik bang, dus ik ben even toe aan een positief verhaal!

Sorry dat het nog zo'n lang verhaal is geworden!

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Meid die CB is een indicatie gebaseerd op je hcg.

De een heeft een hoger hcg aan het begin van de zwangerschap dan de ander.

Het is dus niet gek dat als jij 4 weken bent er nog weinig tot niks te zien is.

3. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Die CB indicator zegt niet zo heel veel. Ken meer mensen die met 4 weken een 3+ kregen.
    Maar je hebt wel 2 weken geleden een positieve bloedtest gehad. Dus dan zou je denken dat je toch al wel iets verder bent. Zo'n 5/6 weken.
    Dus ja het is afwachten denk ik, meer kan je niet doen.
    Ik duim voor je! Sterkte!

4. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

Mar 16, 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb met 5 weken een echo gehad en was ook aleen maar een zwart rondje te zien en heel klein beetje weefsel
    Week later weer een echo en toen mooi kloppend hartje gezien
    Nu over een week naar de verloskundige
    Mijn gyn zij ook dat na 5 a 6 weken de groei heel hart gaat maar dat het nog heel klein is de eerste weken van een zwangerschap
    En mijn cb test gaf ook al snel +3 aan en gyn zij ook niet elk vruchtje groeit even snel in de eerte periode

Sterkte en duim dat alles goed gaat
    Waarom ga je ijgenlij naar de huisarts inolaats van de verloskundig ?

5. medinalil

medinalil Bekend lid

Mar 25, 2013
    799
    1
    16
    het is al een goed teken dat er een rondje zakje te zien is, nu is het w8 tot 6 a 7 wk dan zou je een vruchtje erin moeten zien.

6. ukky

ukky Actief lid

Jul 14, 2006
    329
    0
    0
    Limburg
    komt goed er zit toch iets en het hartje hoor de volgende keer of zie je in ieder geval de volgende keer kloppen

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je twee weken geleden al positief bent getest op bloed...
    Mag ik vragen hoe hoog je waarde in bloed was?

Die CB, daar geloof ik niet zo in. Te veel verhalen dat de indicator niet klopt. Bovendien kun je prima Hcg aanmaken, ook als het verkeerd zit.
    Maar als de inwendige echo zegt dat je niet veel verder bent dan 4 weken, dan zou je dus op twee weken al een positieve bloedtest hebben gehad. Onmogelijk.
    Dus ja, ik ben bang dat het wel even spannend zal blijven. Het kan mi. beide kanten op.
    Slopend he, dat wachten! Kun je niet eerder een afspraak bij een vk maken? Over een week zou je echt al wel verandering moeten zien namelijk en in ieder geval een (beginnend) vruchtje moeten kunnen zien.

8. Sampie12

Sampie12 Lid

Dec 6, 2012
    94
    0
    0
    Noord-Brabant
    Thnx meiden!
    Heb net even op jullie advies de vk gebeld waar ik naar toe wil gaan, mocht het een blijvertje zijn. De ha was zo gelopen omdat ik de bloedtest daar gedaan had en gebeld had voor de uitslag en de assistente gelijk een afspraak met mij had ingepland voor een echo, ik dacht toen prima ga ik daarna wel naar de vk!
    De vk belt me nog terug voor een afspraak, maar was al een stuk geruststellender naar mij toe en wil graag over 1/1,5 week een nieuwe echo doen zij wacht nooit 3 weken dus ik ben al een stuk blijer dan vanochtend!

Thnx voor jullie hulp allemaal!!!

9. happy79

happy79 Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    2,334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Gelukkig, zo lang wachten is onmenselijk! Ik had mijn eerste echo bij deze zwangerschap op 6 weken en 2 dagen en alleen de vruchtzak en dooierzak waren zichtbaar. Twee weken later een prachtig kindje van 8 weken. Duim voor je dat alles goed zit!

10. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heel goed! Drie weken is ook wel een beetje extreem vind ik hoor!
    Je kunt iemand toch niet zo lang in spanning laten zitten na zo'n eerste, toch wat teleurstellende, echo...

11. Saffron88

Saffron88 Actief lid

Oct 28, 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Mijn verhaal is precies het jouwe en zie mijn banner ;) Ik dacht ook verder te zijn op basis van mijn langste cyclus, maar bleek minder ver. Daarbij had ik ook nog eens een aantal keer bloedverlies.

Uiteindelijk heb ik 2 weken later een nieuwe inwendige echo gehad en daar was een prachtig hartje op te zien.

12. Sampie12

Sampie12 Lid

Dec 6, 2012
    94
    0
    0
    Noord-Brabant
    Happy79 en Saffron88 jullie verhalen doen me goed het geeft me al wat meer vertrouwen in de volgende echo we hopen dan maar van het beste er van!

13. pumelke

pumelke Actief lid

Sep 29, 2011
    155
    0
    0
    Bij mij was op de 5 weken echo ook maar een klein zwart puntje te zien. Werd iedere week groter en met 6weken klopte het hartje!

14. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    Bij mij met 5 weken enkel verdikt slijmvlies te zien,niet eens een vruchtzakje oid

15. Franky

Franky Lid

Jan 15, 2013
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook met ongeveer 5 weken een echo gehad...hierop was nog niet veel te zien; vruchtzakje en een ienieminie vruchtje.

Bij 6.5 week zijn we nog eens geweest voor een echo en toen zagen we een groter vruchtje met een kloppend hartje. Pas bij de echo van ongeveer 9 weken leek het ook echt al op een kindje.

Kortom....rond de 5-6 weken moet je maar niet te veel verwachten van een echo....maar wel leuk om je kleine dan al te bespieden :D.

Groetjes,

16. Onje

Onje Niet meer actief

17. Onje

Onje Niet meer actief

Hoi rond 9-2 gaf de cb test bij mij aan zwanger 3+.
    12-2 Was er buiten verdikt baarmoederlsijmvlies niets te zien op de (inwendige) echo. Een hele subtiele echoscopiste wist mij direct te vertellen dat de test positief was van mijn miskraam in januari of absoluut een buiten baarmoederlijke zwangerschap, ik was absoluut niet zwanger...

Mijn vk gebeld en die wou toch nog een echo aangezien ik na mijn miskraam ook negatief had getest dus 1-3 voor een echo en ja hoor daar was het hartje!! Nu heb ik een 13 weken jonge garnaal in mijn buik ;) !

18. Sampie12

Sampie12 Lid

Dec 6, 2012
    94
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Onje jeetje sommige kunnen je wel heel subtiel van je roze/blauwe wolk afgooien zeg!

@Franky, ik ben bang dat ik er inderdaad teveel van heb verwacht en dat kwam toch even harder aan dan verwacht!

Gelukkig is het bij jullie allemaal wel in een mooie zwangerschap uitgelopen!
    Volgende week vrijdag mag ik gelukkig naar de vk toe dus dan hopen we daar maar het beste van en hopelijk niet al te veel slapeloze nachten tot die vrijdag ;)

19. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    Ik heb bij deze zwangerschap met precies 7 wk een inwendige echo gehad.
    Ik was er ook in teleurgesteld dacht dat je meer zou zien. Als je heeeeeel goed keek zag je net een kloppend vlekje en het min vruchtje maar ik kon er echt niks van maken
    met 11weken een "normale'' echo gehad en toen was het toch echt al een mensej

20. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,424
    3
    38
    In mijn fotoalbum staat een echo van 5 weken en 1 dag. Dit was ook alleen maar een rondje. Een week later was dit al groter geworden en zat er een kloppend hartje in. Deze staat ook in mijn album.

Inmiddels ben ik 13 weken. Hopelijk heb jij eek snel een echo met een mooi kloppend hartje.

Share This Page