Hoii iedereen, Vandaag hebben wij de pretecho gehad, super mooi natuurlijk, alleen zagen we dat het navelstrengetje om zijn nekje zat, wel heel losjes, maar toch, ik ben nu dooooodsbang dat ie dadelijk stikt ofzo, hij beweegt verder nog goed en ik voel hem nog net zo vaak als eerst, de gene die de echo maakt zij dat het ook echt geen kwaad komt dat ie daar echt nog wel uitdraaid, maar toch maak ik me zorgen door al die horrorverhalen die je op internet wel eens ooit leest... Iemand die mij een beetje gerust kan stellen? Liefsss
Net zoals de echoscopist al gezegd heeft; je kindje draait de komende 10-12 weken nog alle kanten op en de kans dat hij zich uit de navelstreng wurmt is ongelofelijk groot, veel groter dan dat deze om zijn nek blijft zitten. Dit wordt trouwens meestal (en het komt zeer weinig voor) pas een problem bij de geboorte. Als het goed is krijg je nog een groei echo.. kan je gelijk kijken hoe het er voor staat. Bel anders voor meer geruststelling je verloskundige.. maandag.
Dit dus. En daarbij mijn beide kids zijn omstrengeld geboren. Tijdens het naar buiten komen werd gelijk de navelstreng van het nekje gehaald en klaar. Mijn zoon hadden zijn arm nog erbij naast zijn gezicht ook vast in de navelstreng
Ooh oke gelukkig, ik maakte me zon zorge.. Maar net de DVD opnieuw bekeken en gelukkig meer kunnen genieten als toen ik daar daadwerkelijk lag.. Thnx!
Bij mijn oudste zat de streng twee keer om zijn nek. Bij de jongste drie keer zelfs (de vlos bleef maar sjorren aan dat ding hahaha) plus er zat nog een ware knoop in. En ze zijn beiden zonder problemen geboren hoor! Volgens mij gebeurt het vaker wel dan niet.
Inderdaad, geen zorgen! Er komen heel vaak kindjes ter wereld met de navelstreng om de nek. Bij dochterlief was het geen enkel probleem.
Ja ik heb er verder nog wat over gelezen op internet en de horrorverhalen maar en beetje uit mijn hoofd gezet, ik dacht echt dat hij zichzelf zou wurgen in mijn buik, die kans bestaat natuurlijk inderdaad maar is errrrrrggg klein, ik ga maar weer gewoon lekker genieten van mijn zwangerschap
Ehh maar je kindje ademt toch niet in je buik? Zuurstof gaat via de placenta.. Dus hoe zou hij dan kunnen stikken behalve met een hele stevige knoop in de navelstreng (mis ik iets??)?
Mijn zoontje is ook omstrengeld geboren en wat hieronder ook al gezegd werd, meteen eraf gehaald en alles is goed. Ik denk dat het eigenlijk in iedere zwangerschap wel gebeurd dat de navelstreng een keer om het nekje zit. Alleen zie je dat haast nooit, maar heb jij het toevallig net gezien bij je echo Probeer je geen zorgen te maken, je kindje komt daar echt ook weer uit.
Toevallig vorig jaar hier in de buurt is een kindje overleden in de buik met 30 weken vanwegen navelstreng om de nek, dus of t nou stikken was of niet dat bedoelde ik ermee te zeggen..
Dan zou de streng zo strak moeten zitten dat de bloedtoevoer naar de hersenen wordt belemmerd. Volgens mij zijn dat echt zeldzame gevallen hoor. En zoals je met de ervaringen hierboven kan lezen, gebeurt het met regelmaat en is er verder niks aan de hand Al kan ik me ook wel voorstellen dat je schrikt, denk dat ik dat ook wel zou doen... Hopelijk kan je nu een stuk meer genieten van je zwangerschap!