Hoi dames, Ik ben helemaal niet tevreden over mijn gebit. Heb vroeger blokbeugel gehad, maar vond het een belachelijke ding. Nooit fatsoenlijk in me mond gedaan. Ik ben paar keer bij de ortho geweest. Ze kunnen me alleen helpen met een kaakoperatie. Boven kaak verbreden en onderkaak verlengen. Ook ben ik langs geweest bij de kaakchirurig. Ik vond het allemaal zo eng, dus heb ik het niet gedaan. Nu zit ik ermee. Ik wil er wel voor gaan. Zijn er mensen hier die zo een operatie heeft gehad? Ik zou graag ervaringen willen lezen. Alvast bedankt!
Ik heb toen ik 17 was ... 950 jaar geleden....een grote gezichts reconstructie gehad. Onderkaak gebroken, zodat hij verder naar voren dicht kon klappen, kin afgezaagd en een stukje hoger terug vast gezet, boven mijn boventanden een stuk bot verwijderd zodat mijn lippen elkaar weer konden raken. Niet dat ik lelijk was ofzo XD Maar door een vergroeien zou ik in de toekomst moeite krijgen met ademen. Beugels heb ik ook veel gehad, maar die hielpen niets aan de vergroeiing. Zeer deed het echt niet, je botten in je gezicht doen het minste zeer. Ik zat 6 wkn met staaldraad dicht genaaid. Dat was wel heftig, uitsluitend pakjes astronauten voeding. Ik heb ook een week in het zkh gelegen doordat ik er een kou op kreeg, stikte de rotmoord en mijn neus moest constant worden leeggezogen. Maar ik neem aan dat dat normaal niet is. Mijn huid was ook grotendeels losgetrokken om overal goed bij te kunnen, nogmaals, deed echt geen zeer, alleen die jeuk daarna was rete irritant XD Pijnvrij is het niet, maar met de juiste drugs en een loei grote zonnebril ben je echt snel op de been
Ahhww bedankt voor je bericht. Ik merk dat het met de jaren erger word. Ik heb een peuter van 3 jaar. Als k 17 was, had ik het nu meteen gedaan. Zo spijt dat ik de blokbeugel die heb gebruiktt!
Mijn zusje heeft het vrij recent laten doen. Zij was 23, en had een enorme overbeet en veel te smalle bovenkaak waardoor alles uit proportie was, en inderdaad zeer deed. Zij heeft beide kaken laten breken, met name boven was heftig. Na de operatie ging er een soort spanner in die ze elke dag 3x een slag moest draaien waardoor de kaak zou worden verbreed. Met name op het laatst was dit echt heel pijnlijk, maar dat is niet gek want toen was de rek er bijna uit. De onderkaak was een stuk minder erg vond ze. In totaal is ze er, met beugeltraject, zon 2 jaar zoet mee geweest en als ik heel eerlijk ben vind ik het eindresultaat alsnog niet helemaal mooi. Haar tanden lijnen niet recht met haar neus (als je snapt wat ik bedoel) waardoor het er nu alsnog een tikje vreemd uitziet, alleen nu eerder te breed in plaats van te smal.
Ow dat klinkt idd als een horror verhaal zeg, wat heeft zij afgezien! Ik was echt binnen 8 wkn weer zo goed als nieuw, al duurt het 6 mnd eer alles van binnen weer netjes is. Collega heeft het ook laten doen, zelfde als wat ik gehad heb. Ongeveer 10 jaar geleden, ze zegt net dat ze dezelfde ervaring had als ik. Goed informeren dus wat er precies nodig is. Dan weet je beter waar je aan toe bent.
Ja dit was echt heel extreem, en ik moet bekennen dat ik echt schrok van hoe het arme kind eruit zag. Ze was zo opgezwollen dat haar ogen dicht zaten gedrukt en we haar gezicht met vaseline en een ander goedje hebben moeten insmeren omdat de druk zo groot was dat er scheurtjes ontstonden. Na ongeveer een week was die meest heftige zwelling weg, maar dat blauw/paars tot zwarte heeft echt bijna 6 weken geduurd. En toch heeft ze er geen spijt van. Alleen, dit is net zo'n verhaal wat je hoort waarbij alles mis is gegaan wat mis kon gaan. Daarom vind ik het belangrijk ook heel duidelijk te vermelden dat zij geen spijt heeft, en dit niet de normale gang van zaken is. Bij haar is dat niet verteld, dat dit ook kon gebeuren, waardoor wij ons echt de *** schrokken de weken erna.