Hallo, Manlief heeft weinig en trage zaadcellen en ik ben echt 100% gezond. We hebben deze maand onze eerste icsi-behandeling en krijgen een TP aankomende maandag als het is goedgekeurd natuurlijk. Wie o wie heeft dat ook net als wij maar is toch daardoor echt gewoon zwanger geworden? Groetjes Pitaa91.
Met mij is feitelijk "niks aan de hand", mn man heeft veel te weinig zaad waardoor icsi de enige kans was. Na drie pogingen werd en bleef ik zwanger, dat kleine ventje is bijna 7 maand oud nu
Dat is idd positief maar mag ik vragen, was dit de laatste icsi poging waarbij je zwanger was geworden en gebleven?
Nee we hadden nog een poging vier kunnen doen, als drze cryos ook niet waren blijven hangen. Onze icsi pogingen gingen zo; Icsi 1, 1 embryo van goede kwaliteit, niet zwanger. Geen cryos Icsi 2.1, 1 embryo van goede kwaliteit, zwanger, miskraam. 1 cryo Icsi 2.2 1 cryo van zeer slechte kwaliteit, niet zwanger. Icsi 3, 2 embryos van goede kwaliteit, zwanger, 1 verloren heel vroeg, en 1 gezonde zoon. Nu nog 4 goede cryos in de vriezer. Als deze poging met de verse embryos niet gelukt was dan hadden we eerst de vier cryos nog opgemaakt. Als die ook niet gelukt waren hadden we de vierde en laatste poging in duitsland gedaan. Ik had mij extra verzekerd voor een vierde keer.
Hier speelden drie problemen: Ik had PCOS, mijn man had een verminderde zaadkwaliteit en er was geen/geen goede bevruchting. Toen we overgestapt waren op ICSI was het na de eerste behandeling en terugplaatsing meteen raak! Inmiddels een grote dochter van bijna 10 jaar oud. Het maakt in principe niet zoveel uit wat de reden van een ICSI-behandeling is. Als je lichaam goed op de medicatie reageert en er ontstaan mooie embryo's heb je evenveel kans van slagen als ieder ander. Heel veel succes!
Mijn lichaam heeft inderdaad heel goed op de medicatie gereageerd . En hoop dat er een heel mooie emmys zijn morgen!
Mijn vriend heeft teelbalkanker gehad, bij mij zijn er geen aanwijzingen gevonden die het zwanger worden moeilijker zouden kunnen maken. Was 28 en leef al jaren super gezond. Waren aangewezen op ICSI en ik ben één van die extreme geluksvogels die bij de allereerste verse tp meteen zwanger raakte, en bleef.. Na stimulatie 13 eicellen, 6 bevruchtingen en nog 3 cryo's in de vriezer.
Toen je je 1e tp had, wat kon je iets doen om innestelling te laten bevorderen? Helemaal niks doen en rustig afwachten?
Bij ons was het ook zo. Bij mij werd niks gevonden, man had slecht zaad. Eerste icsi, verse tp, zwanger en dochter geboren, 1 cryo. Cryo tp, zwanger, mk met 6 wkn. Tweede icsi, vmk, geen cryo's Derde icsi, verse tp, zwanger, zoon geboren, geen cryo's. Ik ben van alle tp zwanger geweest. Dat maar 1x een cryo hadden komt waarschijnlijk ook door het slechte zaad, de eicellen werden allemaal bevrucht en deelde.
Had je ook bij icsi 1ste tp (paar uren na de tp) een klein beetje licht roze afscheiding bij afvegen?
Ik had op dag 3 behoorlijke menstruatiekrampen, ging er vanuit dat de mislukt was, bleek achteraf de innesteling zijn geweest. Het kan zijn dat ze bij de tp iets geraakt hebben.
@schorpioen79 Vannacht heb ik een beetje last van soort menstruatiekrampje in onderrug en onderbuik. Gistermiddag de verse tp gehad dus hoop dat het dit een goede teken is. (Alle cyclussen inclusief 1x iui was het altijd een teken van menstruatie/misluk )
Hier ook aangewezen op icsi ivm zaadkwaliteit bij mijn man, bij mij nooit iets gevonden. Uiteindelijk bij de 9e tp zwanger geworden. Ik hoop dat jij sneller succes hebt!
Precies dat.. Vanaf nu is het gewoon weer de natuur die beslist.. Ik dronk trouwens wel iedere dag een glaasje Pom