Iemand ervaring met kind bij de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door em3, 28 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melissiie

melissiie Actief lid

31 mei 2016
    225
    51
    28
    Vrouw
    Ik zit met hetzelfde probleem. Kan elk moment bevallen maar oppas is drama. Ouders wonen helaas ver weg dus zijn er niet zo. Hopelijk gebeurt het als hij overdag bij gastouder is :)

2. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Hier het zelfde probleem ik ben nu 22 of 23 weken zwanger (verloskundige en ziekenhuis zijn het er niet over eens) van mijn 3de kindje..... de eerste was er binnen 4 uur de 2de binnen 2 uur dus de 3de zal er helemaal super snel zijn...... Maar mijn ervaring bij de 2de was dat de weeen pas begonnen op hem moment dat ik hem in bed legde...... omdat je lichaam dan pas de rust heeft om echt aan de bevalling te beginnen,,,, Uiteraard hou ik ook rekening met ander scenarios als je kindje er bij MOET zijn en je weet van je zelf dat je je kan inhouden dus niet schreeuwen gillen of in paniek raken dan kunnen ze er makkelijk bij zijn. Ik denk dat een rustige bevalling totaal niet traumatisch is. Het enige wat de bevalling traumatisch kan maken is een gillende huilende of in paniek rakende moeder.
    Dus verwacht je van je zelf dat je je niet ik kan houden zou ik zorgen dat je een veilige kamer of grote box hebt met een tvtje lekker het geluid hard aan en veel speelgoed...... en dan zelf je ding doen. Als kraamzorg en verloskundige optijd zijn kunnen die dan steeds bij je dochtertje kijken.

Ik zou me er verder totaal niet druk om maken het gaat gewoon hoe het gaat je kan er toch niets aan veranderen maar zorg dat je ja actie plan in ieder geval op tijd klaar hebt.

Deel Deze Pagina