Wij zijn aan het verbouwen en badkamer is nu bijna klaar. Nu kwam ik vanavond op het gave idee om een fotobehang (oerwoud oid) in de badkamer te doen. Die wand is vrij van bad en wastafel. Alleen de radiator komt ervoor. Gewoon behang is gevoelig voor vocht en stoom lees ik. Heeft iemand ervaring met een spray oid erover heen om het waterbestendig te maken?
Ik ging even Googlen, en kwam dit net wél tegen: https://doorschor.nl/behang-in-de-badkamer-voor-een-unieke-jungle-sfeer/
De kinderen hebben nu waterbestendig canvas in de slaapkamer. Maar of dat ook badkamer-waterproof is (inclusief de lijm)...
Wij hadden in ons vorige huis een foto--achterwand in de keuken. Dat kon ik gewoon met een natte doek afnemen. Volgens mij zou dat ook perfect zijn voor in de badkamer. Ik weet alleen niet of ze ook de afmetingen hebben voor een hele wand. Het was van Pimp Your Kitchen. Misschien kun je op hun site kijken.
Onze foto achterwand in de keuken was van glas. Ik weet niet of TS dat zoekt qua breekbaarheid, en de kosten van een hele muur zullen nogal aanzienlijk zijn.
Onze achterwand keuken is behang. Speciaal behang wat je af kan nemen. Geen idee meer van welke webshop, maar echt super tevreden!! Zit er nu anderhalf jaar op, wordt elke dag afgenomen met heet water en afwasmiddel, is nog helemaal perfect.
Bij ons was het geen glas. Het was behang, wel dikker dan normaal behang. En met een coating zodat je het kunt afnemen.
Ik denk dat je wel speciale lijm moet gebruiken ivm vochtige ruimte. Lijm op waterbasis lost namelijk op door water. Reguliere behanglijm is altijd op waterbasis.
Helaas. De schilder adviseerde dit echt niet te doen omdat het niet goed zal blijven zitten door de stoom etc. Helaas