Je favoriete cupcake recept

Discussie in 'De lounge' gestart door Oilell, 4 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Mijn dochter (3.5) heeft besloten dat we morgen cupcakes gaan bakken. Ik ben helemaal niet van de baksels (heb in mijn leven 2x appeltaart gemaakt). We hebben geloof ik nog ergens een muffin vorm liggen. Daar ga ik zo maar naar opzoek. Maar ik heb geen spuidmondjes enzo. Dochter wil ze natuurlijk mooi versieren.

Dus... Wie heeft een super lekker recept? Waar versieren we ze het beste mee? Het liefst zo idiot proof mogelijk :oops:

2. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Als je het heel makkelijk wil doen, kan je bij de supermarkt een kant en klaar mix kopen. Vaak zitten daar ook vormpjes bij.

Versieren kan heel makkelijk met zakjes glazuur. Die hoef je alleen maar op te warmen. Beetje leuke strooiversiersels (staat allemaal bij elkaar in het vak) en klaar! Kan niet mis gaan.

En anders is deze heel lekker:
    https://www.laurasbakery.nl/basisrecept-vanillecake/

Is eigenlijk een cake maar kan je ook cupcakes van maken.

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
  4. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Ik vind deze ideaal met kleintjes:

https://www.24kitchen.nl/recepten/cupcakes-recept

topping zou je kunnen vervangen door glazuur zakjes. Of zelf een makkelijke glazuur maken (poedersuiker & citroensap). Ik maak hem vaak zonder topping of vulling, gewoon basis.

Deze vind ik leuk met dochter van 2, omdat het een roer-recept is (olie & melk ipv boter). Dus ze kunnen het heel goed zelf maken. Dochter vind ze het lekkerst met chocolade erdoorheen, dus bij ons gaat daar altijd Sinterklaas- en paaschocolade aan op ;)

5. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.241
    4.197
    113
    Vrouw
    Ik dacht bij jou titel te lezen “wat is je favoriete cupcake “….

maar helaas… ik hoopte op een supergoed recept voor citroen maanzaad cupcake :o:

6. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Ik ben een beetje laat, maar in de winkel hebben ze een doos met paddestoelen cupcakes, volgens mij zit alles hierin muv wat er nog toegevoegd moet worden zoals boter? Eieren?

Hopelijk hebben jullie iets leuks gebakken vandaag

7. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Dochter was er enorm trots op!

Deel Deze Pagina