Dag dames, Ben ondertussen ongeveer 1 jaar van de pil...en in ronde 10 voor een eerste kindje! Nu merk ik doorheen dat jaar dat mijn menstruatie echt veel korter wordt, iemand ervaring mee? In het begin (en voor mijn pil) had ik steeds een menstruatie van 4-5 dagen met ervoor en erna enkele dagen spotting... De laatste maanden gingen die 4-5 dagen naar 3-4 dagen en de laatste 3 maanden is het zelfs 2-3 dagen. Nu deze cyclus ook gewoon maar 2 dagen bloedverlies gehad en véél minder hevig dan het voordien geweest is. Ik begin me daar soms wel zorgen over te maken, omdat ik wel eens gehoord heb dat het zou kunnen komen omdat je baarmoederslijmvlies niet goed genoeg wordt opgebouwd tijdens je cyclus en dat dat een innesteling ook moeilijker zou kunnen maken. Heeft iemand er ervaring mee? Of heeft iemand hetzelfde voorgehad en laten onderzoeken? En wat kwam er dan uit? 19 oktober hebben we een afspraak bij de gyn omdat ons 1ste zaadonderzoek niet zo goed was, dus daar kan ik dan ook met mijn vragen terecht, maar wou hier toch al eens polsen of iemand hetzelfde heeft voorgehad en of jullie weten vanwaar dit komt en of dit het zwanger worden moeilijker maakt... Bedankt!
Ik heb hetzelfde! Voorheen echt 5 dagen ongesteld en dan dag 5 en 6 nog beetje maar nu komt t op, dan 2 dagen flink en dan ongeveer over... Zou het met ouder worden te maken hebben? Andere hormoonhuishouding dan tijdens de pubertijd? Bedoel niet dat je oud bent hoor haha ik ben 28 Ik heb nog niks laten testen omdat ik me nog niet echt zorgen erom maak maar lees wel graag even mee.
Ik had voordat ik aan de pil was altijd hele hevige menstruaties van 7 dagen met veel bloedverlies.Toen ik na 10 jaar stopte met de pil had ik nog maar een menstruatie van 2-3 dagen met heel weinig bloedverlies en ik voel ook geen druk of pijn in mijn buik meer, vroeger moest ik leven met pijnstillers als ik ongesteld was. Ik maakte me daar ook heel veel zorgen om. Maar toen ik probeerde om zwanger te worden was het 2 x in 1 keer raak. Dus gelukkig zei het niks over mijn vruchtbaarheid. 2 dagen helderrood bloedverlies is voldoende om het een menstruatie te noemen.
Lisa, bedankt, dat stelt me toch een beetje gerust Vroeger was ik inderdaad ook ziek van mijn menstruatie en moest ik ook steeds pijnstillers nemen, nu na het stoppen met de pil is dat eigenlijk ook mee gestopt. @Vaya2014: Ik ben ook 27, dus aan de leeftijd zal het vast wel niet liggen denk ik
Na mijn miskraam had ik ook veel te korte menstruaties. Meestal maar 1 dag. Mijn baarmoederslijmvlies was ook aan de dunne kant, maar niet te dun zei de gynaecoloog. Door acupunctuur heb ik mijn menstruatie weer terug gekregen op 4 dagen. Mijn baarmoederslijmvlies is daarna niet meer opgemeten, maar ik denk dat die nu ook dikker is. Korte menstruaties hoeven niet altijd een probleem te zijn bij een kinderwens werd mij verteld. En als je twijfelt, vraag eens in het ziekenhuis na of ze wat controles kunnen doen.
Hier ook. Fertiliteitsarts en gynaecoloog verzekerde me dat mijn dunner slijmvlies en korte lf echt niks te maken hadden met een korte, lichte menstruatie. Ben er zelf niet helemaal van overtuigd, maar zij zullen het toch wel beter weten.
Hier ook steeds korter wordende menstruatie (max 2 à 3 dagen rood), was uiteindelijk geen probleem om zwanger te worden
Hoe lang is je cyclus verder? Hoe lang is je lutheale fase? Op mijn 28e toen we voor kindjes wilde gaan was mijn menstruatie ook maar 2 dagen, cyclus 26 dagen, lutheale fase kort. Uiteindelijk een voorbode van de vervroegde overgang. Rond m'n 40e kom ik in de overgang echter ben je 10 jaar vooraf al sterk verminderd vruchtbaar. Door ivf uiteindelijk een tweeling en nu spontaan weer zwanger ( kans 1 a 2%). Je kunt je FSH, amh en progesteron eens laten prikken.
Ik heb dat ook gehad ineens van 3/4 heftige dagen naar 2 en uiteindelijk maar 1 dag menstruatie gegaan. Dus tarwekiemolie gaan slikken en was zwanger! Helaas mk maar denk wel dat tarwekiemolie geholpen heeft. Ga er nu ook mee door...
Bedankt voor de reacties meiden! Mijn cyclus draait steeds tussen de 28 en 31 dagen, ook héél regelmatig, net als voor de pil... De laatste 3 maanden was mijn cyclus perfect 28 dagen, voordien was het eerder 29-31 dagen... Dus eigenlijk begint die ook te korten. Deze keer ook weer maar 2 dagen 'serieuse menstruatie' gehad en voordien en vandaag nog wat spotting... Mijn ei kwam steeds op dag 17-18, de laatste 3 maanden was dat op dag 15-16... Luteale fase was voor die 3 maanden telkens 13 dagen, de laatste 3 maanden is hij naar 11-12 dagen gegaan. Vroeger eitje, kortere luteale fase, kortere cyclus, kortere menstruatie... Moet ik mij dan zorgen maken Klaasje? Zou een kortere duur van alles erop kunnen wijzen dat je vervroegd in de overgang geraakt? Had ik nog niet gehoord eigenlijk en ben ook nog maar 27...maar jij was er blijkbaar ook 28 als ze het ontdekten... Hoe is het bij jou dan verder gegaan? Zijn ze meteen met ivf gestart en heeft het lang geduurd vooraleer je daarmee kon starten of vooraleer je zwanger was? Vriend zijn 1ste zaadonderzoek was ook niet zo heel goed, dus moest er bij mij ook nog iets gaande zijn, zou ik er wel van ondersteboven zijn eigenlijk. En nu spontaan zwanger, dat is wel super! Proficiat! Kan je FSH, progesteron etc. gewoon bij de huisarts laten testen in het bloed? Want moet er deze week normaal nog eens langs en kan ik het gelijk vragen... Molensteen, ik heb deze ronde maca genomen voor mijn eisprong en na de eisprong tarwekiemolie. Ik denk het deze ronde hetzelfde te doen... Neem jij de tarwekiemolie een hele cyclus door? Of ook enkel na je ei? LadyLien, fijn dat er toch ook 'positieve' verhalen boven komen Proficiat nog!