Vraagje wel of niet verloskundige bellen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loontje1, 12 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hoi allemaal,

Ik ben 30 weken zwanger en heb sinds eind van de middag pijnlijke harde buiken. Eerst met een wisselende tussenpauze, nu het laatste uur iedere 8 minuten en ze duren zo'n 30-45 seconden. Sinds zondag heb ik waterachtige afscheiding en vanavond zag ik er een spoortje bloed bij zitten, nu is de afscheiding roze. Ik vraag me af of ik de verloskundige moet bellen of dat ik me nu te ongerust maar. Graag hoor ik jullie mening! Voel me namelijk snel bezwaard om te bellen, ga eigenlijk de reactie van de verloskundige invullen.

2. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Ik zou zeker bellen !

3. Bertha1

Bertha1 Actief lid

29 apr 2014
    123
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij twijfel doen dus bellen!

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Ik zou wel bellen

5. lina lina

lina lina Actief lid

3 nov 2012
    164
    0
    0
    Meteen bellen. Succes!

6. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Bellen!

7. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ik zou ook belen! Mij is gezegd bij bloedverlies vochtverlies of veel harde buiken of twijfel gewoon been.

8. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    Heb gebeld, moet paracetamol nemen, kruik of ed en proberen te gaan slapen. Hoop dat ik het van me af kan zetten..

Bedankt voor jullie snelle reacties

9. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Echt!! Je mocht niet even langskomen om te checken..

Hoe gaat het nu?

10. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    Voel me dan zo dom na zo'n telefoontje, maar goed ga het even proberen

11. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Zo dat vind ik een vreemde reactie hoor !

hopelijk kan je wat slapen

12. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Is absoluut niet dom. Je denkt aan je kindje dat is alleen maar goed. Bellen hoor en laat je niet afschepen met een paracetamol. Succes :)

13. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Wat een rare reactie van je verloskundige. Pijnlijke harde buiken vochtverlies Met bloed &#128559;
    Ze had echt wel even langs moeten komen bij jou of jij naar haar. Hoop dat het weer kalmer wordt want is nu nog veel te vroeg voor je kindje.

14. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Vind het ook goed dat je hebt gebelt, vind het stom van je verloskundige dat deze niet ff langskomt om te checken beter het zekere voor het onzekere nemen, als het niet stopt zou ik als ik jou was zeker weer terug bellen!

15. LittleDove

23 jun 2014
    13
    15
    3
    Huisvrouw
    Is niet dom dat je gebeld hebt! Mocht het aanhouden dan hebben ze in ieder geval een aantekening dat het al langer speelt. Hoop dat het al beter gaat!

16. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Is helemaal niet dom dat je gebeld hebt, maar wel een domme reactie van haar. Volgens mij zou iedereen bellen met wat jij hebt, ze kan op z'n minst jou even langs laten komen of zelf langskomen. Hopelijk is het afgezakt en heb je toch kunnen slapen! Als je het vandaag nog hebt gewoon weer bellen.

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Goed dat je hebt gebeld! Niet schuldig voelen.
    Hopelijk trekt het weg en is het verder niets.

18. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    Bedankt voor jullie reacties. De pijn heeft nog een paar uur geduurd, maar is hierna gelukkig afgenomen. Vandaag hebben we toevallig een 3d echo gepland staan, kunnen we mooi kijken hoe het met de kleine gaat.
    Kleine beweegt in ieder geval goed, dus zal wel een groeispurt hebben gehad ofzo.

Heb nu tijdens mijn zwangerschap 2x gebeld (1x tijdens telefonisch spreekuur) en beide keren kreeg ik echt het gevoel van bel je daar nu voor, de stap om te bellen wordt daardoor alleen maar groter vind ik. Maar inderdaad liever een keer teveel bellen als te weinig!

19. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Je belt nooit voor niks! ;) Ik herken je gevoel hoor, maar het is zo belangrijk dat als jij denkt dat er iets niet goed is, je belt. Stel je voor er is wel iets en je hebt niet gebeld, dan neem je dat jezelf kwalijk! Ze worden er voor betaald! Fijn dat het is afgenomen en veel plezier bij je 3D echo!

20. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Gewoon bellen, ik wou dat meer mij mond had opgedaan met mijn zwangerschap, dan was een vroegeboorte misschien voorkomen geweest.

Deel Deze Pagina