Huis kopen: tuin oosten... wel zon in huis en tuin?

Discussie in 'De lounge' gestart door muis26, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Haai haai

Wij hebben een huis op het oog. een buitenkansje, 600 m2 grond en mogelijkheden tot uitbouw. Tuin is 25 meter diep en 13 meter breed. Prachtig natuurlijk.

Alleen

Het huis is een twee onder 1 kap. en het is het linkerhuis. De tuin ligt op het oosten. Nou ben ik heel bang dat er heel weinig licht in huis komt en ook in de tuin.

Kan iemand hier meer over vertellen? heeft iemand een soortgelijk huis????

Alvast bedankt :D

Liefs Muis

2. Koon

Koon Niet meer actief

Als je zo'n diepe tuin hebt, heb je altijd zon (zeker in de zomer als de zon hoog staat).
    Ik zou het daar dus nooit vanaf laten hangen.

3. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Kan je altijd ontbijten in het zonnetje :)
    Aan het einde van de middag heb je weer zon in je woning, niet in de tuin tenzij de zon er nog overheen komt en je tuin groot genoeg is.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Vooral smorgens heb je de zon en als de zon draait gaat hij ook ui de tuin. Onze tuin is ietsjes kleiner. 19 bij 7

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier ook zon tot een uur of 3 in de middag en hebben niet zo'n grote tuin :) Maar denk aan grote gebouwen/bomen er omheen die nemen een hoop zonlicht weg.

6. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    In ons vorige huis hadden we de tuin zelfs op het noorden maar omdat die net zo diep was als wat jij noemt, hadden we de hele dag wel ergens zon, zelfs in het vroege voorjaar en het late najaar. Als je een tuintje van 3 meter hebt wordt het een ander verhaal, maar met deze diepte hoef je je echt nergens zorgen over te maken!

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Wij hebben een huis met een tuin van het formaat van een postzegel op het oosten gehad en zelfs toen genoeg zon. 's Ochtends tot halverwege de middag, rond 3 uur was hij achter mijn tuin uit.
    Nu heb ik een diepere tuin en op het noordoosten, nu in de winter heb ik alleen halverwege de tuin zon, maar zomers heb ik tot eind van de middag de zon.
    Wel even kijken of je buren geen grote bomen of dingen in de tuin hebben staan die je zonlicht wegnemen.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben een tuintje op het noorden en in de zomer volop zon, nu niet maar als je tuin groter is heb je wel het hele jaar zon. En wat ik zo fijn vind is dat wij 's ochtends in de zomer wel zon in huis hebben maar 's middags niet meer en dus blijft het heerlijk koel. Echt super.

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Hier sluit ik me bij aan. Onze tuin is 500m2 en we hebben altijd wel ergens zon.'s Morgens hebben we de zon altijd in de woonkamer schijnen.

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant
    Wij hebben een klein tuintje op t oosten (9x6m) en in de zomer hebben wij zon van 9uur sochtends tot 5uur savonds.
    Lijkt me dat je in zo'n grote tuin dus altijd wel ergens zon hebt! Gaaf hoor.

11. muis26

muis26 Fanatiek lid

bedankt voor alle reacties :d super!

Deel Deze Pagina