Vraagjes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door gitaartje, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    M'n zoontje heeft nu ineens een paar nachten z'n nachtvoeding overgeslagen. Hij slaapt dan van 11 tot 7 ongeveer.
    Kan dit geen kwaad voor m'n productie? Ik word s ochtends wakker van volle borsten.

Andere vraag; ik geef 1 borst per voeding. Hij drinkt overdag ongeveer elke 3/4 uur. 'S avonds blijft hij echter maar drinken. Elk uur, en tussendoor lekker bij mama willen liggen. Moet ik hem dan elk uur wisselen of juist de hele avond één borst aanbieden en pas de laatste voeding de andere?

2. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    In principe past je productie zich vanzelf aan op het dag/nacht ritme van je kindje. Als het zo blijft, wordt je op een gegeven moment niet meer wakker met volle borsten.
    Heerlijk trouwens dat hij zo lang slaapt, zou k ook wel wilen:D

Dat s avonds veel willen drinken heb ik zelf nooit echt meegemaakt wel van gehoord dat veel kindjes dit doen. K Denk dat je het op deze manier goed doet, als hij lang uit 1 borst drinkt krijgt hij de vette melk binnen. Heb je het idee dat hij ongeduldig wordt, gaat trekken, dan kun je de andere ook geven. En anders idd als laatste voeding.
    Wat betreft 1 borst drinken: Mijn zoontje heeft het ook een tijd prima gedaan op 1 borst, hij had er gewoon genoeg aan. Productie pastte zich er ook op aan. 2 weken geleden had hij een regelnacht, kwam om de 3 uur en drinkt sindsdien weer uit 2 borsten.
    Die kindjes regelen het zelf prima, geen zorgen over maken!

3. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik vind 8u zonder voeding heel lang voor een kindje van gecorrigeerd 2 maanden. Hoeveel weegt hij? En slapen jullie in dezelfde kamer of niet? Ook overdag drinkt hij weinig.

Wat dit voor jouw productie betekent, valt af te wachten. Bij mij (meerbepaald bij mijn oudste, waar mijn productie sowieso zeer matig was) kelderde de productie echt. Ik legde haar dus nog een keer (slapend) aan voor ik ging slapen en als ze niet dronk, kolfde ik. Ook 's morgens legde ik haar aan zodra ik van de stuwing wakker werd, en dan dronk ze eigenlijk altijd wel maar was 1 borst ruim voldoende of zelfs al teveel. Dan kolfde ik de andere borst. En zo hield ik mijn productie aanvaardbaar.

Dat heet clusteren en gaat vooral om mamahonger. Ik zou 1 borst blijven aanbieden tot hij duidelijk maakt dat hij honger heeft (loslaten, trekken, ontevreden gedrag). Ik zou niet gaan blokvoeden tenzij je overproductie hebt, en anderszijds ook weer niet gaan wisselvoeden tenzij je productie een boost kan gebruiken.

Deel Deze Pagina